Archiwum bloga

środa, 15 kwietnia 2020

Zadania na dziś (16 kwietnia- czwartek)

Dzień dobry,
witam Was serdecznie w kolejny wiosenny dzień. Kwiecień ma zmienną pogodę, zupełnie jak w przysłowiu. Pamiętacie jak ono brzmiało?  Podpowiem początek "Kwiecień plecień, bo przeplata .....". 
Dokończ i zapisz przysłowie w zeszycie.


Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt w linie,  piórnik, kartki z bloku rysunkowego.


Pamiętaj:
- pracuj samodzielnie,
- codziennie czytaj.
Bardzo ważne jest, abyś wziął odpowiedzialność za własną pracę i nie prosił rodziców o pomoc tam, gdzie możesz poradzić sobie sam. Pamiętaj, że Rodzice mają swoją pracę, a Twoją pracą jest wykonywanie zadań w Domowej Szkole. 
Przypominam, że oceniam wybrane zadania i na bieżąco przesyłane do godziny 16.00. 

Dzisiaj: 
- poznasz kolejną nową literę - dwuznak dz, Dz, 
- będziesz ćwiczyć dodawanie i odejmowanie,
- rozwiążesz zadania tekstowe,
- poznasz instrumenty dęte i perkusyjne.

Zacznij od gimnastyki porannej (pierwsze 5 minut z filmu):
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8


Zadanie: Dyktando.net
Na początek naszej nauki sprawdź, czy pamiętasz jak zapisujemy poprawnie ortograficznie wyrazy z rz, ż. Wpisz brakujące litery w tekście "Babki i zamki" (I część i kliknij "sprawdź"). Chętni mogą się zmierzyć z całością tekstu. Powodzenia.
https://www.dyktanda.net/dyktando-40.php

Zadania matematyczne 
- Teraz rozwiąż zadanie matematyczne. 
"Dziadek Kacpra ma gospodarstwo w którym hoduje zwierzęta. Kacper policzył, że zwierzęta mają razem 16 nóg. Jakie to mogą być zwierzęta?" Rozwiązując to zadanie weź pod uwagę różne możliwosci. 
- Weź kartkę z bloku rysunkowego na którym przedstawisz swoje rozwiązanie. Możesz przedstawić rozwiązania  rysując, pisząc, a nawet używając klocków, figurek. 
- Kiedy już rozwiążesz zadanie pomyśl, czy możesz je rozwiązać, gdyby nóg było nie 16, a 15?
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 61-63 i wykonaj zadania 1, 4, 5 i 6 ( 2 i 3 dla chętnych)

Zadania polonistyczne
Poznasz teraz nową literę - dwuznak "dz , Dz". Znasz już literę "d" i literę "z". Pisane łącznie wymawiamy ją i czytamy tak, jak w filmiku nr 1: 

- Otwórz podręcznik na stronie 62 - 63. 
- Przeczytaj proszę głośno tekst ze strony 62 i odpowiedz ustnie na pytania. Pamiętaj, aby odpowiadać całym zdaniem.
- Co zrobił tata?
- Kto chciał przykleić ucho do dzbanka?
- Do czego będzie służył dzbanek z urwanym uchem? 
- Przyjrzyj się drukowanej literze dz, Dz, wyszukaj wyrazy w tekście i podkreśl je (ołówkiem). Pamiętaj, aby po południu ćwiczyć czytanie tekstu i zaznaczyć ten fakt na karcie czytania.  
- Obejrzyj instrukcję prawidłowego pisania liter dz, Dz. Obejrzyj filmik nr 2 i zapamiętaj kolejność ruchów ręką (1-4). 


- Teraz wykonaj ćwiczenia w pisaniu tak, jak lubisz (np. palcem w powietrzu, na biurku, w kaszy, ulep literę z plasteliny). 
- Wykonaj ćwiczenia grafomotryczne (zadanie 1 strona 58).
- Następnie zapisz nowe litery w zeszycie ćwiczeń polonistycznych na stronie 59 (ćwiczenie 3). 
- Wpisz dwuznak "dz, Dz" w wyrazach (zadanie 5 na stronie 59) i odczytaj wyrazy. 
- Następnie zaznacz miejsca występowania dwuznaku z modelach wyrazów w zadaniu 2 na stronie 58 i podziel wyrazy na sylaby (postępuj zgodnie z instrukcją).

- Czas na zabawy, ćwiczenia gimnastyczne, które zaplanowałeś wczoraj. Wykonaj je. 

- Przypomnij sobie wyrazy w których występuje litera "dz" w filmiku nr 1. Zapamiętaj jak najwięcej wyrazów z "dz", a następnie zapisz z pamięci w zeszycie w linie. Pamiętaj o zapisaniu daty: 16 kwietnia.

Zadania muzyczne:
- Otwórz podręcznik na stronie 83 i obejrzyj ilustracje instrumentów dętych.
- A teraz posłuchaj brzmienia różnych instrumentów: dętych, perkusyjnych i strunowych.


- Powiedz: z jakich materiałów są wykonane instrumenty dęte?  (to takie instrumenty, z których dźwięk wydobywamy przez zadęcie: np. trąbka, flet, klarnet, obój, saksofon,puzon, organy, akordeon; są wykonane najczęściej z drewna - drewniane dęte, z metalu- blaszane dęte).
- Przypomnij sobie nazwy znanych nam instrumentów perkusyjnych (to takie instrumenty, których dźwięk powstaje przez uderzenie: np. dzwonki, marakasy, tamburyn, bębny, ksylofon, trójkąt).
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń polonistycznych na stronie 85 (zadanie 4, 5 i 6).

Po południu: 
- Dokończ wykonywanie zadania  ze strony 96. 
- Przeczytaj zestawy sylab ze strony 100 (zadanie 9).
- Czytaj tekst z podręcznika/ zeszytu ćwiczeń polonistycznych (do wyboru) z dwuznakiem dz.

- z puszki (np. po zielonym groszku, kukurydzy, napoju w puszce i fasoli (kaszy) zrób własny instrument perkusyjny, ( do umytej i wysuszonej puszki wsyp kaszę, groch, zaklej otwór taśmą, ozdób puszkę papierem kolorowym...  i możesz grać),
- wykonaj zadanie 11 ze strony 91.

- zadanie dla tych, co lubią rysować.


Do jutra - Pani Krysia

Pisanie z pamięci po torze przeszkód. Kwietniowe karty czytania.

Kochani Pierwszoklasiści. Dzisiaj po raz kolejny przekonałam się jacy potraficie być kreatywni.
Waszym zadaniem było zaplanowanie własnego toru przeszkód do karteczek z "ż" i "rz" i zapisanie wyrazów z pamięci. Lila wymyśliła to tak: tor wiódł pod stolikiem, przez pudełko, po kanapie, a ostatni etap pokonała "konno". :) Igor wykorzystał plecak, pudełka, krzesło i gry planszowe. Kacper zaś poduszki i meble w domu. Krystiana tor przeszkód wiódł przez krzesła i poduszki. Kacper biegał po schodach, robił przysiady, czytał i zbiegał na dół. Łał!  Dziękuję Mamie Kacpra i Igora za zdjęcia chłopców przy pracy.

Wcześniej swoją pomysłowością wykazaliście się przy projektowaniu własnych kart czytania w kwietniu. 
Zobaczcie, jakie macie różnorodne pomysły. Dziękuję Waszym Rodzicom, że wysyłają do mnie zdjęcia Waszych prac.






 










Zadania na dziś (15.04 środa)

Dzień dobry,
święta, święta i po świętach... :) 
 Mam nadzieję, że odpoczęliście i z nowymi siłami i zapałem wracacie do Domowej Szkoły. 

Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt w linie, zeszyt w kratkę, piórnik, linijka.


Pamiętaj o pracy samodzielnej, rodziców proś o pomoc tylko o przesłanie zdjęć i tam, gdzie ja wskażę. Pamiętaj również o codziennym czytaniu i zaznaczaniu faktu czytania na karcie czytelniczej. 
Od dzisiaj będę oceniać nie wszystkie, tylko wybrane zadania. Przypominam, że przysyłane do mnie prace do godziny 16.00 oceniam na bieżąco, a przesyłane później zazwyczaj następnego dnia. 

Dzisiaj: utrwalisz pisownię wyrazów z " ż" i "rz", oraz mierzenie długości przedmotów.

Zadania matematyczne 
Przypomnę Ci teraz zasady pomiarów linijką.
- Następnie wyjdź na dwór, znajdź roślinę niższą niż 20 cm (najlepiej kwiat wiosenny), wykonaj pomiar i zapisz wynik w zeszycie w kratkę. Wykonuj pomiary codziennie przez dwa tygodnie i zapisuj wyniki w zeszycie. Zrób tabelę: data, wynik pomiaru. 
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 58-60 i wykonaj zadania 1-7. 

Zadania polonistyczne

Poznałeś litery, które tak samo brzmią, gdy je wypowiadasz, a zapisujesz w różny sposób w wyrazach: "ż" i "rz". - Otwórz zeszyt w linie i zapisz datę: 15 kwietnia, następnie otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 104 i 105. 
- Znajdź i podkreśl wszystkie wyrazy z "ż" z tekstu na stronie 104 i wszystkie wyrazy z "rz" ze strony 105. 
- Wybierz z obydwu tekstów po 8 wyrazów i wpisz do zeszytu w linie.
- Powtórz poprawną pisownię wyrazów z "ż", "rz":

- Poproś kogoś dorosłego, aby zapisał na kartkach następujące wyrazy (każdy wyraz na oddzielnej kartce): jeż, żuk, łyżka, rzeka, drzewo, wieża, grzyb, żaglówka, brzoskwinia, morze, orzeł, róża. W tym czasie Ty przygotuj tor przeszkód, na końcu którego będą leżały kartki z napisanymi wyrazami. 
- W zeszycie na środku kartki zapisz: Piszę z pamięci.
- Pokonaj tor przeszkód, przeczytaj wyrazy, zapamiętaj ich jak najwięcej, wróć do biurka, zapisz wyrazy. Możesz wrócić (np. skacząc, biegnąc, idąc, czołgając się po po torze przeszkód) tyle razy, ile potrzebujesz, aby zapisać wszystkie wyrazy (12). 
Po skończeniu zapisywania wyrazów połóż kartki przed sobą i sprawdź, czy zapisałeś zgodnie ze wzorem. Jeśli nie, skreśl błędnie zapisaną literę i zapisz nad nią poprawną literę. 
Jeśli tor przeszkód był dla Ciebie zbyt krótki wykonaj zaproponowane przeze mnie ćwiczenia gimanastyczne na wzmocnienie mięśni brzucha:

Dzisiaj środa, czas na zajęcia języka angielskiego.
"Witajcie Pierwszaki! Dzisiejszy temat zajęć: I am thirsty!, co oznacza: Chce mi się pić! Nauczysz się wymawiać to zdanie słuchając piosenki:
W piosence powtarza się zdanie: What do you want to drink?, co oznacza Co chcesz do picia?
Usłyszysz kolejno odpowiedzi:
apple juice (sok jabłkowy)
grape juice (sok winogronowy)
coffee (kawa)
green tea (zielona herbata).
Powtórz kilka razy piosenkę z lektorem. Potem zapisz w zeszycie do języka angielskiego:
I am thirsty! What do you want to drink?
Narysuj napój, którego chciałbyś się napić. Wybierz taki, który potrafisz nazwać w języku angielskim (pomoże Ci w tym piosenka). Możesz też skorzystać z wyrazów niedawno poznanych, np. milk (mleko), juice (sok).
Miłej pracy:) A.S."


Zadania na jutro i długoterminowe: 
1. Po południu: zaplanuj na jutro i na piątek ćwiczenia gminastyczne z przyborem (gazetą, butelką, chustką, książką itp.) 
2. Ćwicz czytanie tekstów z "ż" i "rz". 
3.Wykonaj do piątku zadania 12-15 utrwalające pisownię wyrazów na stronie 92-93 w zeszycie ćwiczeń polonistycznych.
4. 24 marca poprosiłam Cię o obserwację gniazda w Strzelcach. Bocian już przyleciał. Czy wiesz kiedy to było? Zapisz datę w zeszycie w linie. Jeśli nie wiesz, napisz to i ćwicz planowanie pracy. A może u Ciebie jest bocianie gniazdo i wiesz, kiedy do Was przyleciał bocian?

5. W najbliższy poniedziałek będziemy rozmawiać o książce "Cukierku Ty łobuzie". Dokończ czytanie lektury. 
Dla chętnych:
- wykonaj zadania na stronie 94 (zadanie 16) i  na stronie 95 (zadanie 18). 
- jeśli masz możliwość drukowania wykonaj zadania kodowania kart związnych z Wielkanocą
https://drive.google.com/open?id=114gpeW4DHGtQAlGrduj71fLGj3CtJq-K


Do jutra - Pani Krysia