Dzień dobry,
witam Was serdecznie w kolejny wiosenny dzień. Kwiecień ma zmienną pogodę, zupełnie jak w przysłowiu. Pamiętacie jak ono brzmiało? Podpowiem początek "Kwiecień plecień, bo przeplata .....".
Dokończ i zapisz przysłowie w zeszycie.
witam Was serdecznie w kolejny wiosenny dzień. Kwiecień ma zmienną pogodę, zupełnie jak w przysłowiu. Pamiętacie jak ono brzmiało? Podpowiem początek "Kwiecień plecień, bo przeplata .....".
Dokończ i zapisz przysłowie w zeszycie.
Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt w linie, piórnik, kartki z bloku rysunkowego.
Pamiętaj:
- pracuj samodzielnie,
- codziennie czytaj.
Bardzo ważne jest, abyś wziął odpowiedzialność za własną pracę i nie prosił rodziców o pomoc tam, gdzie możesz poradzić sobie sam. Pamiętaj, że Rodzice mają swoją pracę, a Twoją pracą jest wykonywanie zadań w Domowej Szkole.
Przypominam, że oceniam wybrane zadania i na bieżąco przesyłane do godziny 16.00.
Dzisiaj:
- poznasz kolejną nową literę - dwuznak dz, Dz,
- będziesz ćwiczyć dodawanie i odejmowanie,
- rozwiążesz zadania tekstowe,
- poznasz instrumenty dęte i perkusyjne.
Zacznij od gimnastyki porannej (pierwsze 5 minut z filmu):
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
Zadanie: Dyktando.net
Na początek naszej nauki sprawdź, czy pamiętasz jak zapisujemy poprawnie ortograficznie wyrazy z rz, ż. Wpisz brakujące litery w tekście "Babki i zamki" (I część i kliknij "sprawdź"). Chętni mogą się zmierzyć z całością tekstu. Powodzenia.
https://www.dyktanda.net/dyktando-40.php
Zadania matematyczne
- Teraz rozwiąż zadanie matematyczne.
"Dziadek Kacpra ma gospodarstwo w którym hoduje zwierzęta. Kacper policzył, że zwierzęta mają razem 16 nóg. Jakie to mogą być zwierzęta?" Rozwiązując to zadanie weź pod uwagę różne możliwosci.
- Weź kartkę z bloku rysunkowego na którym przedstawisz swoje rozwiązanie. Możesz przedstawić rozwiązania rysując, pisząc, a nawet używając klocków, figurek.
- Kiedy już rozwiążesz zadanie pomyśl, czy możesz je rozwiązać, gdyby nóg było nie 16, a 15?
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 61-63 i wykonaj zadania 1, 4, 5 i 6 ( 2 i 3 dla chętnych)
Zadania polonistyczne
- poznasz kolejną nową literę - dwuznak dz, Dz,
- będziesz ćwiczyć dodawanie i odejmowanie,
- rozwiążesz zadania tekstowe,
- poznasz instrumenty dęte i perkusyjne.
Zacznij od gimnastyki porannej (pierwsze 5 minut z filmu):
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
Na początek naszej nauki sprawdź, czy pamiętasz jak zapisujemy poprawnie ortograficznie wyrazy z rz, ż. Wpisz brakujące litery w tekście "Babki i zamki" (I część i kliknij "sprawdź"). Chętni mogą się zmierzyć z całością tekstu. Powodzenia.
https://www.dyktanda.net/dyktando-40.php
Zadania matematyczne
- Teraz rozwiąż zadanie matematyczne.
"Dziadek Kacpra ma gospodarstwo w którym hoduje zwierzęta. Kacper policzył, że zwierzęta mają razem 16 nóg. Jakie to mogą być zwierzęta?" Rozwiązując to zadanie weź pod uwagę różne możliwosci.
- Weź kartkę z bloku rysunkowego na którym przedstawisz swoje rozwiązanie. Możesz przedstawić rozwiązania rysując, pisząc, a nawet używając klocków, figurek.
- Kiedy już rozwiążesz zadanie pomyśl, czy możesz je rozwiązać, gdyby nóg było nie 16, a 15?
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 61-63 i wykonaj zadania 1, 4, 5 i 6 ( 2 i 3 dla chętnych)
Zadania polonistyczne
Poznasz teraz nową literę - dwuznak "dz , Dz". Znasz już literę "d" i literę "z". Pisane łącznie wymawiamy ją i czytamy tak, jak w filmiku nr 1:
- Otwórz podręcznik na stronie 62 - 63.
- Przeczytaj proszę głośno tekst ze strony 62 i odpowiedz ustnie na pytania. Pamiętaj, aby odpowiadać całym zdaniem.
- Przeczytaj proszę głośno tekst ze strony 62 i odpowiedz ustnie na pytania. Pamiętaj, aby odpowiadać całym zdaniem.
- Co zrobił tata?
- Kto chciał przykleić ucho do dzbanka?
- Do czego będzie służył dzbanek z urwanym uchem?
- Do czego będzie służył dzbanek z urwanym uchem?
- Przyjrzyj się drukowanej literze dz, Dz, wyszukaj wyrazy w tekście i podkreśl je (ołówkiem). Pamiętaj, aby po południu ćwiczyć czytanie tekstu i zaznaczyć ten fakt na karcie czytania.
- Obejrzyj instrukcję prawidłowego pisania liter dz, Dz. Obejrzyj filmik nr 2 i zapamiętaj kolejność ruchów ręką (1-4).
- Teraz wykonaj ćwiczenia w pisaniu tak, jak lubisz (np. palcem w powietrzu, na biurku, w kaszy, ulep literę z plasteliny).
- Wykonaj ćwiczenia grafomotryczne (zadanie 1 strona 58).
- Następnie zapisz nowe litery w zeszycie ćwiczeń polonistycznych na stronie 59 (ćwiczenie 3).
- Wpisz dwuznak "dz, Dz" w wyrazach (zadanie 5 na stronie 59) i odczytaj wyrazy.
- Następnie zaznacz miejsca występowania dwuznaku z modelach wyrazów w zadaniu 2 na stronie 58 i podziel wyrazy na sylaby (postępuj zgodnie z instrukcją).
- Czas na zabawy, ćwiczenia gimnastyczne, które zaplanowałeś wczoraj. Wykonaj je.
- Teraz wykonaj ćwiczenia w pisaniu tak, jak lubisz (np. palcem w powietrzu, na biurku, w kaszy, ulep literę z plasteliny).
- Wykonaj ćwiczenia grafomotryczne (zadanie 1 strona 58).
- Następnie zapisz nowe litery w zeszycie ćwiczeń polonistycznych na stronie 59 (ćwiczenie 3).
- Wpisz dwuznak "dz, Dz" w wyrazach (zadanie 5 na stronie 59) i odczytaj wyrazy.
- Następnie zaznacz miejsca występowania dwuznaku z modelach wyrazów w zadaniu 2 na stronie 58 i podziel wyrazy na sylaby (postępuj zgodnie z instrukcją).
- Czas na zabawy, ćwiczenia gimnastyczne, które zaplanowałeś wczoraj. Wykonaj je.
- Przypomnij sobie wyrazy w których występuje litera "dz" w filmiku nr 1. Zapamiętaj jak najwięcej wyrazów z "dz", a następnie zapisz z pamięci w zeszycie w linie. Pamiętaj o zapisaniu daty: 16 kwietnia.
Zadania muzyczne:
- Otwórz podręcznik na stronie 83 i obejrzyj ilustracje instrumentów dętych.
- A teraz posłuchaj brzmienia różnych instrumentów: dętych, perkusyjnych i strunowych.
Zadania muzyczne:
- Otwórz podręcznik na stronie 83 i obejrzyj ilustracje instrumentów dętych.
- A teraz posłuchaj brzmienia różnych instrumentów: dętych, perkusyjnych i strunowych.
- Powiedz: z jakich materiałów są wykonane instrumenty dęte? (to takie instrumenty, z których dźwięk wydobywamy przez zadęcie: np. trąbka, flet, klarnet, obój, saksofon,puzon, organy, akordeon; są wykonane najczęściej z drewna - drewniane dęte, z metalu- blaszane dęte).
- Przypomnij sobie nazwy znanych nam instrumentów perkusyjnych (to takie instrumenty, których dźwięk powstaje przez uderzenie: np. dzwonki, marakasy, tamburyn, bębny, ksylofon, trójkąt).
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń polonistycznych na stronie 85 (zadanie 4, 5 i 6).
Po południu:
- Dokończ wykonywanie zadania ze strony 96.
- Przeczytaj zestawy sylab ze strony 100 (zadanie 9).
- Czytaj tekst z podręcznika/ zeszytu ćwiczeń polonistycznych (do wyboru) z dwuznakiem dz.
- Dokończ wykonywanie zadania ze strony 96.
- Przeczytaj zestawy sylab ze strony 100 (zadanie 9).
- Czytaj tekst z podręcznika/ zeszytu ćwiczeń polonistycznych (do wyboru) z dwuznakiem dz.
- z puszki (np. po zielonym groszku, kukurydzy, napoju w puszce i fasoli (kaszy) zrób własny instrument perkusyjny, ( do umytej i wysuszonej puszki wsyp kaszę, groch, zaklej otwór taśmą, ozdób puszkę papierem kolorowym... i możesz grać),
- wykonaj zadanie 11 ze strony 91.
- zadanie dla tych, co lubią rysować.
- wykonaj zadanie 11 ze strony 91.
- zadanie dla tych, co lubią rysować.
Do jutra - Pani Krysia