Archiwum bloga

środa, 20 maja 2020

Zadania na 21 maja (czwartek)

Dzień dobry. :)
z pewnością każdy z Was się wyspał i zjadł śniadanie. Pora więc zabrać się do pracy.

Przygotuj:
podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt ćwiczeń matematycznych, piórnik 

Dzisiaj:
- poznasz treść listu od Hani pt.' Egoista",
- utrwalisz pojęcia "empatia", "litr",
- poznasz położenie dźwięków do1 (dolnego) i fa,
- zaśpiewasz gamę,
- poznasz ruchy figury król na szachownicy.

Zadania polonistyczne:
Poproś kogoś dorosłego, aby włączył Ci nagranie listu Hani lub przeczytał list 
pt.  "Egoista" (podręcznik strona 36 i 37. Pamiętam, że lubiłeś słuchać Henia i Hani listów.  (Plik nagrania do odsłuchania znajduje się na poczcie w dzienniku elektronicznym na koncie rodziców).
Po wysłuchaniu nagrania lub czytanego tekstu: odszukać zdanie w tekście na stronie 36, które mówi, czym jest empatia .
- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 35, odczytaj wyrazy z ramki w zadaniu 4 i wypisz te, które pasują do opisu empatii.

Zadanie matematyczne: 
- Powtórz informację o litrach (zeszyt w kratkę, podręcznik).
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 30-31 i wykonaj zadanie 2 i 3 (zadanie 1 i 4 dla chętnych). 

Zadania muzyczne:
Dzisiaj poćwiczysz śpiewanie gamy, nauczysz się gdzie na pięciolinii mieszkają kolejne dwa dźwięki: dźwięk fa i do1 (tzw. dolne)
- Obejrzyj film. W trakcie filmu zatrzymaj go na 1:11 min i zapisz w ćwiczeniu 1, 2 na stronie 62 ( w zeszycie ćwiczeń polonistycznych nr 5) dźwięki fa i do1
(Nie wykonuj polecenia z filmu przepisywania gamy) 
https://youtu.be/mKb3QN-qYG4

- Posłuchaj, jak brzmią nowe dźwięki do  fa. Poproś kogoś dorosłego, aby włączył Ci nagranie brzmienia dźwięków. (Plik nagrania do odsłuchania znajduje się na poczcie w dzienniku elektronicznym na koncie rodziców). 
- Przypomnij sobie piosenkę o o gamie. 
https://youtu.be/acLiPWPrPiE
Tekst piosenki:

DO – jak śliczny domek z kart,
RE – jak rechot w stawie żab,
MI – jak migdał albo miś,
FA – jesteście fajni dziś,
SOL -jak solone paluszki,
LA – jak lala do poduszki,
SI – sikorek choćby sto
i wracamy już do DO.

c – jak cegła w domu twym,
d – jak dekolt jednej z dam,
e – jak ekran w każdym z kin,
f – jak efektowny film,
g – jak Giewont, góra w Tatrach,
a – anatomiczny atlas,
h – jak hamak pośród drzew
i kończymy śpiew na c. 

Zajęcia wychowania fizycznego:
Weź piłkę nożną, poproś kogoś do gry, wyjdź na podwórko. Tocz piłkę nogą po trawie. Przyjmuj nogą toczącą się piłkę po lekkim podaniu przez partnera. Przyjmij wewnętrzną częścią stopy wolno toczącą się piłkę. Biegnij prowadząc piłkę wewnętrznym podbiciem.  

Gra w szachy:
Lekcja nr 5 - ruchy króla.
- Przygotuj planszę szachową, pionki i figury. Znasz już pionki, figurę wieżę, hetmana (damę, królową). Dzisiaj poznasz kolejną figurę: króla. 
Chess piece - White king.jpg  Chess piece - Black king.JPG

Oglądaj od 6:50 do końca:

Po południu: 
- naucz się czytać wybrany tekst  z literą dź, dzi (zadanie 3, 4 ze strony 78 zeszytu ćwiczeń lub tekst z literami dź/dzi ze strony 83) ,
- ćwicz recytację wiersza dla Mamy,
- ćwicz śpiewanie piosenki (proszę dziś informację w komentarzu, kto z Was zna tekst i melodię wybranej piosenki),

Przypominam zadanie muzyczne: (do 26 maja). Poproś o pomoc Tatę. Posłuchaj piosenek na Dzień Mamy, Rodziny. Naucz się jednej z nich. Teksty piosenek 
z zestawu nr 1 znajdują się w prezentacji, teksty propozycji piosenek nr 2, 3 i 4  otrzymałeś w Librusie na swoje uczniowskie konto. 
Wybraną piosenkę zaśpiewasz Mamie 26 maja. 
1. 

2. "Jesteś mamo skarbem mym", z tekstem i karaoke
3. "Jesteś mamo odlotowa"
4. "Moja mama jest kochana"
Miłego popudnia Pani Krysia