Archiwum bloga

wtorek, 24 marca 2020

Zadania 25 marca (środa)

Dzień dobry,
liczę, że już wstałeś, zjadłeś śniadanie i jesteś gotowy do wspólnego wykonywania zadań. Pamiętaj, że w Domowej Szkole bardzo ważna jest właściwa organizacja pracy i jeśli tylko to możliwe pracuj od rana, tak jak w klasie. 
Od kilku dni Twoja Mama, Mamy Twoich kolegów przekazują mi, że bardzo tęsknisz za szkołą, za swoimi kolegami, nauczycielami. Zanim dzisiaj zaczniemy lekcje chcę, żebyś wysłuchał wiersza i więcej zrozumiał dlaczego nie chodzisz do szkoły i musimy wszyscy #ZostaćWdomu. 


Prawda, że damy radę, nie będziemy marudzić i zostaniemy w domu? Wszystko po to, aby wirus nie zamieszkał u mnie i u Ciebie, u Twojego kolegi i wszystkich nas.


A teraz pokaż, że jesteś dzielny i możemy zacząć pracę.
Będę teraz każdemu z Was wyjaśniać, co zrobić. 
Przygotuj podręcznik część 4, ćwiczenia do edukacji polonistycznej część 4,  oraz ćwiczenia do edukacji matematycznej część 4. Pamiętaj, staraj się wykonywać wszystko najlepiej jak potrafisz, nie śpiesz się. 
   
  Dzisiaj poznasz nową literkę "ź" oraz nauczysz się mierzenia linijką. 
     - Otwórz podręcznik na stronie 26 i przeczytaj tekst/wysłuchaj tekstu czytanego przez przez kogoś starszego.
-    - Pod tekstem na stronie 26 są pytania do treści, spróbuj na nie odpowiedzieć - najlepiej głośno.
     - Teraz proszę otwórz ćwiczenia na stronie 26-27 i wykonaj zadania 1 i 2. 
        - Następnie obejrzyj film o sposobie pisania litery "ź" małej i "Ź" wielkiej.

   - Potrenuj pisanie litery "ż" palcem w powietrzu, na rozsypanej kaszy, na stole (tak jak lubisz). 
   - Przejdź do zapisania litery małej i wielkiej w ćwiczeniu  ora pisanie jej w połączeniu z innymi iterami w ćwiczeniu 4 (strona 27).
Teraz zapraszam na gimnastykę. Musisz dbać o zdrowie, a ja też obiecuję, że dzisiaj poćwiczę. Brakuje mi ćwiczeń z Wami 
w sali gimnastycznej :)
Załóż wygodny strój, napij się wody i zakręć kołem.

    - Odpocznij, a zaraz potem nauczymy się odmierzania linijką.
    - Obejrzyj film.  


    Otwórz teraz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 26 obejrzyj ilustracje i spróbuj odpowiedzieć na pytanie pod ilustracjami. Już wiesz dlaczego? Pewnie wiesz, że jeden chłopiec stawia dłuższy, a drugi krótszy krok. Taki pomiar jest niedokładny. Dlatego ludzie wymyślili miary.
Pamiętasz, że długość mierzymy w centymetrach.  
1 centymetr = 1cm 
- Teraz wykonaj według instrukcji z filmiku zadania 2 - 3 ze strony 27 i  3 - 5 ze strony 28
Dla chętnych: zmierz długość swojego ołówka, swojej gumki, swojego zeszytu i zapisz pomiary w zeszycie. Możesz wykonać również zadanie 6 ze strony 29. 
A teraz coś do rozruszania paluszków. 
Na dzisiaj miałeś przygotować klej, nożyczki, zieloną bibułę, zielony papier rysunkowy lub techniczny,  płatki kosmetyczne oraz papierowy talerzyk lub wycięte koło z białego paperu. 
Poproś kogoś  o pomoc w wykonaniu przebiśniegów. 🌼😄

Instrukcja do wykonania pracy znajduje się poniżej. 
Na jutro: przygotuj chleb, plasterki żółtego sera, jajko na twardo, szczypiorek z Twojej hodowli, warzywa jakie masz w domu, plastikowy nóż, talerzyk, deskę do krojenia, ścierkę i fartuch kuchenny. (zadanie ze strony 23 zeszytu ćwiczeń).
Przygotuj też plastelinę. 
Dla ciekawych świata:
   Pamiętasz, że w poniedziałek rozmawialiśmy na temat oznak wiosny? Oglądałeś filmik o oznakach wiosny, rysowałeś przylatujące do nas ptaki. Wczoraj rysowałeś jednego z tych ptaków w programie PAINT. 
       Mam dla Ciebie wyjątkową propozycję -  kliknij w bociana, który jest na dole. Zobaczysz bocianie gniazdo w Strzelcach, i choć jest ono teraz  puste to za kilka dni pojawi się w nim gospodarz. Obserwuj raz dziennie to gniazdo i napisz  natychmiast datę w którym zobaczysz w gnieździe pierwszego bociana.  W Strachówce pierwszego bociana widziałam 5 marca. 
Twoja obserwacja może trwać kilka dni, ale być może i tydzień lub dwa.  Na podglądzie czasem pojawi się reklama, poczekaj wówczas, aż zniknie. 
 
Ciekawe kto pierwszy zobaczy bociana?  

Do ćwiczeń w czytaniu (do wyboru): tekst z podręcznika strona 26, ćwiczenie nr 3 z zeszytu ćwiczeń ze strony 97.

WAŻNE!
 Czytamy obecnie lekturę "Cukierku, ty łobuzie" Waldemara Cichonia. Plik książki znajduje się na stronie naszej szkoły pod zadania z dnia 17 marca. 


Twoja Pani

  

Owady - Wasze prace

Drodzy Pierwszoklasiści,
dzisiejsze zadanie plastyczne, jakie Wam zapropoponowałam, wykonaliście szybko i chętnie.
Pszczółki, biedronki i motyle "przyfrunęły" i rozweseliły świat. Nawet Wasze młodsze rodzeństwo podchwyciło pomysł i robiło prace. Nad Waszymi domkami fruwają teraz wiosenne owady.  :) Brawo Pierwszoklasiści, nie zapomnij podziękować Rodzicom za przesłanie zdjęć, dzięki którym możemy wszyscy zobaczyć Waszą pracę. 
Na dworze robi się coraz cieplej, ale pamiętaj, że #zostajemywdomu (dobrze, że mamy własne podwórka i ogrody).















Zadania 24 marca (wtorek)

Dzień dobry, 
wczoraj udało Ci się wykonać wszystkie zaplanowane zadania. Jestem pod wrażeniem prac, które do mnie dotarły. Miło było zobaczyć Wasze uśmiechnięte buzie, a nawet Waszych siostrzeńców, czy ukochane papużki. :) Zdjęcia możecie zobaczyć w prywatnej grupie na portalu społecznościowym, część Rodziców już tam jest. ;)
Dzisiaj mam kolejne zadania i zabawy więc zaczynamy.

Przygotuj podręcznik część 4, zeszyt w linie, w kratkę, piórnik, przybory o które prosiłam Cię wczoraj.
- Otwórz podręcznik na stronie 37. Przeczytaj samodzielnie, albo poproś kogoś dorosłego, aby przeczytał tekst o hodowli roślin. Nie zamykaj podręcznika.
-  Odpowiedz ustnie na pytanie: czego rośliny potrzebują do życia?-  Wracamy do pracy z podręcznikiem i zeszytem w linie. 
- Wybierz dwa zdania z tekstu o hodowli roślin, zapisz datę w zeszycie i przepisz starannie zdania do zeszytu.
- Postaraj się pisać w zeszycie czytelnie, bez poprawek. 

Skończyłeś? Super, sprawdź czy wszystkie wyrazy są zgodne ze wzorem w podręczniku.
- Zasłużyłeś na odpoczynek. Posłuchaj teraz piosenki pt. "Pobudka z ogródka". 




- Tekst piosenki:
1. Wiosna rano z łóżka wstała.
Halo, kwiatki! - zawołała.
Czemu jeszcze w ziemi tkwicie?
Może wreszcie się zbudzicie?
Ref. Pobudka! Pobudka! 
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! 
Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! 
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! 
Powtarzam jeszcze raz!
2. Jak się żaden z was nie ruszy,
powyciągam was za uszy!
Łapcie buty! Łapcie kapcie!
Nie ziewajcie! I nie chrapcie!
Ref. Pobudka! Pobudka!...
3. Wystawiły kwiatki nosy,
jeden goły, drugi bosy,
w nowe płatki się ubrały,
razem z wiosną zaśpiewały.
Ref. Pobudka! Pobudka! 
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! 
Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! 
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! 
Wie o tym każdy z nas!

Wiesz już, że to woda i światło są konieczne do wzrostu roślin. Zajrzyj teraz do hodowli szczypiorku i rzeżuchy i sprawdź, czy rośliny są właściwie nawilżone, a może ich nie podlałeś? Pamiętaj, że bez wody rośliny nie będą rosły, a za dużo wody spowoduje, że zmarnieją.
Narysuj teraz w zeszycie w linie, jak wyglądają Twoje rośliny.

- Otwórz teraz proszę zeszyt matematyczny (w kratkę). Pamiętaj o zapisaniu daty: 24 marca i wykonaj zadania. 


Pod każdą liczbą zapisz liczbę o 3 mniejszą. Wykonaj obliczenia w zeszycie według wzoru:       
10-3=
12-3=


10
12
14
16
17






-  Teraz czas na chwilę odpoczynku. Napij się wody. Gdy będziesz gotowy to zapraszam do wspólnego tańcaPrzypomnij sobie, która Twoja ręka i noga jest lewa,  a która  jest prawa?


- Wracamy jeszcze na chwilę do pracy w zeszycie matematycznym (w kratkę). Przeczytaj zadanie. Rozwiązanie i rysunek zrób w zeszycie.
Zadanie
Bartek kupił 10 marchewek, a mama dokupiła jeszcze 6 marchewek. Ile marchewek mają razem?
- Dzisiaj czas na zajęcia komputerowe. Obecnie dużo pracujesz przy komputerze stąd proszę, abyś przypomniał sobie, jak się zakłada folder na pulpicie Twojego komputera, podpisał go imieniem i nazwiskiem i na tyle. 


Powtarzam zadanie: Załóż na swoim komuterze folder podpisany Twoim imieniem i nazwiskiem (jak w pracowni informatycznej w szkole), będziesz w nim przechowywał swoje prace. 😊

- A teraz wykonasz owady, które wkrótce zobaczysz na podwórku.
Owady:
Rolki po papierze toaletowym obklejamy kolorowym papierem lub malujemy farbami – biedronkę na czarno, pszczółkę na żółto i tak dalej.
Gdy farba będzie wysychać, można zająć się rysowaniem, a potem wycinaniem elementów z papieru:
– pasków pszczółki i motylka,
– głowy pszczółki i biedronki,
– skrzydeł motylka, pszczółki i biedronki (tutaj na czerwony papier naklejamy kilka kółeczek z czarnego papieru),
– oczu i nosków,
– owadzich czułek (jako czułki fajnie sprawdzi się jakiś grubszy materiał jak na przykład kolorowy filc).
Teraz wystarczy tylko podoklejać wszystkie części do owadów. Czułki przyklejamy od wewnętrznej strony rolek. Noski możemy zrobić z kolorowych pomponów lub kulek papieru.
wiosenne handmade dla dzieci owady z rolek po papierze toaletowym biedronka pszczółka zabawy plastyczne
Pomysł zaczerpnęłam ze strony MiastoDzieci.pl . Może też tam coś znajdziesz dla siebie?


- Poproś mamę lub tatę, aby wysłała mi wiadomość, co udało Ci się zrobić w dniu dzisiejszym.
Na jutro przygotuj:
klej, nożyczki, zieloną bibułę, zielony papier rysunkowy lub
techniczny, płatki kosmetczne oraz papierowy talerzyk lub wycięte
koło z białego papieru.
Skończone. 
Chyba, że jeszcze masz ochotę na inne zadania. 😀
Zadanie – wyzywanie ekstra dla chętnych!!!
Otwórz program PAINT na komputerze (możesz poprosić rodzica o pomoc). Narysuj w nim: 3 piękne bociany, 3 kolorowe motyle, 2 żółte tulipany, 2 czerwone tulipany. 


Proszę poćwicz przez 15 minut różne zadania na  stronie 
https://www.matzoo.pl 
- Jeśli polubiłeś uprawę szczypiorku i rzeżuchy może Cię zaciekawią nietypowe pomysły na hodowlę innych roślin. Może założysz jakąś?

Dobrego dnia i i czekam na informację od Ciebie  😀