Archiwum bloga

środa, 1 kwietnia 2020

Kartka dla medyka od klasy 1.

Klasa 1 wzięła na moją prośbę udział w ogólnopolskiej akcji "Kartka dla medyka". Uczniowie wykonali przepiękne kartki, pomysłowe, staranne, różnymi technikami. To dar Ich serc. Brawo Pierwszaki. 






 

     

Zadania 1 kwietnia (środa)

Dzień dobry :)
Jak Ci się dzisiaj spało ? Mam nadzieję, że wyśmienicie :) 
Cieszę się, że znowu będę miała z Tobą kontakt i być może pośmiejemy się razem. :)
Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt ćwiczeń matematycznych, piórnik, farby, kartkę papieru.
Dzisiaj poznasz nową literę, będziesz ćwiczyć dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. 
Zanim przejdziesz do dzisiejszych zadań:
Uwaga, dzisiaj sprawdzian z całego roku.
Tak to był żart, bo dzisiaj jest Prima Aprilis. :)
Koniec żartów, czas do pracy. 
Poznasz teraz nową literę (siostrę litery ć, bo choć brzmi podobnie, ale inaczej ją zapisujemy).
Otwórz podręcznik na stronie 39. Przyjrzyj się drukowanej literze ci, Ci, wyszukaj wyrazy z tekstu i podkreśl je (ołówkiem). Teraz przeczytaj tekst/wysłuchaj czytanego tekstu i odpowiedz zdaniem na pytania zamieszczone pod tekstem. Pamiętaj, aby po południu ćwiczyć czytanie tekstu o ćmie. 
Obejrzyj instrukcję prawidłowego pisania litery zmiękczonej przez "i"-  "ci, Ci"

Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 42 i 43. Wykonaj ćwiczenia 1, 3, 4 i 5. 
Odpocznij. Załóż strój gimnastyczny i wygodne buty.  Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne w rytmie ćwierćnut i ósemek.  
Ćwicz i przypominaj sobie co wiesz o nutach. ;)  

Napij się wody, może jesteś głodny to coś zjedz, a potem będziesz ćwiczyć dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 (możesz sobie przypomnieć filmiki o dodawaniu i odejmowaniu zamieszczone przeze mnie w poniedziałek). 
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 42 i 43 i wykonaj zadania 1, 2, 3 i 4. 
Pamiętaj, że:
Cała nuta jest najdłuższą wartością rytmiczną, liczy się ją do 4i. Zapisujemy ją tak:

cała nuta
Półnuta jak sama nazwa wskazuje jest to połowa całej nuty czyli liczymy ją do 2i (1i, 2i). Półnutę zapisujemy tak:PółnutaĆwierćnuta jest to połowa półnuty. Ćwierćnutę liczymy do 1i. Zapisujemy ją tak:ĆwierćnutaÓsemka: jest to połowa długości trwania ćwierćnuty, liczymy ją do 1 (teraz bez i, 1i byłaby to długości trwania ćwierćnuty). Ósemkę zapisujemy tak:
Ósemka

Gdy skończysz zmień ubranie i otwórz podręcznik ;) na stronie 86. Uzupełnij ćwiczenie 7, 8 i 9. To znów Prima Aprilis, bo wiesz, że ćwiczenia muzyczne są w zeszycie ćwiczeń polonistycznych. :)
Na pożegnanie w dniu dzisiejszym pośmiejmy się! 

Czwartoklasista przychodzi ze szkoły i mówi do mamy:
- Mamo! Umiem liczyć do dziesięciu!
- No to policz.
- 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
- A jedynka?
- W Librusie.
 Nauczyciel na lekcji matematyki:

- Martyno, skoro w jednej dłoni mam 9 jabłek, a w drugiej mam 7 jabłek to znaczy, że...?
Maryna odpowiada:
- To znaczy, że ma pan bardzo duże dłonie, proszę pana.


Bliźniaki wracają ze szkoły i od progu wołają:
- Mamo, mamo! Wygrałaś konkurs klasowy  "Czyja mama jest najpiękniejsza?". Wszyscy głosowali na swoje własne mamy, a Ty dostałaś dwa głosy....


Dzisiaj jest środa, masz więc w planie dnia również zadania 

z języka angielskiego. Pani Agnieszka ma Ci coś do przekazania:

"Kochane Pierwszaki!

Mam nadzieję, że wszyscy wykonali zadanie związane z owocami.
Dzisiaj zajmiemy się nauką nazw warzyw. Zapraszam Was do pracy.

Wymawiaj nazwy warzyw kilka razy, by je zapamiętać. Potem w zeszycie do języka angielskiego wykonaj ilustracje warzyw, które potrafisz nazwać.
Powodzenia!"

Po południu:
Potrenuj dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 na stronie matzoo.
Poćwicz również układanie zdań.
http://pisupisu.pl/klasa1/ukladanki-zdan

Do jutra. Twoja Pani