Archiwum bloga

środa, 3 czerwca 2020

Zadania 4 czerwca (czwartek)

Dzień dobry Pierwszoklasiści, pracujecie cały czas wytrwale, za co Was mocno podziwiam. Niektórzy czuję, że są mocno zmęczenia, ale już niedługo zakończymy ten rok szkolny, bądźcie dzielni. 

Zaczynamy. 

Przygotuj: podręcznik, zeszyty ćwiczeń, piórnik, przybory na zajęcia wychowania fizycznego

Zadania wychowania fizycznego:

Poskacz na skakance, w gumę, pograj w piłkę lub pojeździj na rowerze. 

Religia

Katecheza 44                                                                                       04.06.2020 r.

Temat: Pan Jezus posyła Ducha Świętego

CELE:

-     dowiesz się, że Duch Święty zstąpił na Apostołów w Wieczerniku, 50 dni po
Wielkanocy,

-       dowiesz się, że Duch Święty jest Bogiem,

-       zrozumiesz, że Duch Święty jest darem od Jezusa,

-       będziesz umiał podać przykłady działania Ducha Świętego w swoim życiu.

PRZEBIEG KATECHEZY

Najpierw pomódl się, może to być modlitwa do Ducha Świętego.

1.  Czy wiesz kto nam pomaga dobrze postępować? Kto nas pociesza, gdy jesteśmy smutni? Pan Jezus po zmartwychwstaniu wstąpił do nieba, ale nim odszedł z ziemi, złożył obietnicę zesłania Pocieszyciela – Ducha Świętego.

Przeczytaj o tym opowiadanie:

Podczas wniebowstąpienia Jezus rzucił okiem w kierunku ziemi znikającej
w ciemności. Tylko nieliczne, maleńkie światła błyszczały nieśmiało w mieście Jeruzalem. Archanioł Gabriel, który przybył na powitanie Jezusa, zapytał:

-       Panie, co to za światełka?

-       To moi uczniowie, zgromadzeni na modlitwie wokół mojej Matki. Mam plan, że jak tylko wstąpię do nieba, wyślę im mojego Ducha Świętego, aby te drżące płomyczki stały się nieugaszonym ogniem, powoli rozpalającym miłość wśród wszystkich narodów ziemi!

Archanioł Gabriel ośmielił się ponownie zapytać:

-       A co zrobisz, Panie, jeśli ten plan się nie powiedzie?

Po chwili ciszy Pan odpowiedział mu łagodnie:

-       Ale ja nie mam innego planu...

Jesteś małą lampeczką, drżącą pośród niezmierzonego mroku. Ale stanowisz część Bożego planu. I jesteś niezastąpiony.

2.    Odczytaj opis zesłania Ducha Świętego (Dz 2, 1-4) na Apostołów
i Maryję. Poniżej znajdziesz tekst z wydania elektronicznego, ale pewnie masz w domu Pismo Święte, poszukaj Go i spróbuj odnaleźć te słowa, ciekaw jestem czy się udało, napisz!

 

Znakiem Ducha Świętego jest Gołębica i płomienie ognia.

Uroczystość Zesłania Ducha Świętego była w ubiegłą niedzielę, 31 maja, co roku wypada innego dnia. Przyjrzyj się obrazkowi w podręczniku do religii str. 38-39. 

3.    Wykonaj zadania 1, 2 i 3 i wyślij zdjęcia, będzie to ocenione. 

4.    Posłuchaj tej pieśni, i spróbuj modlić się i śpiewać, choćby tylko po cichu:

https://www.youtube.com/watch?v=eNgnYh0zFIw

                                                        ks. Mieczysław Jerzak tel. 502 157 941

                                                          mieczyslaw.jerzak@zsstrachowka.pl

                                                          termin oddania: 05.06.2020 r.    

Zadania polonistyczne:

Poproś kogoś dorosłego, albo starsze rodzeństwo, aby pomogli Ci przeczytać opowiadanie pt. "Historia o ostatnim smoku na świecie".

- Odpowiedz na pytania:

Kto występuje w opowiadaniu? Z czego cieszył się Muminek? Dlaczego Muminek pogodził się z odejściem smoka? Czy smoki istnieją?

- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 48 i na podstawie opowiadania wykonaj zadanie 1.

- Przeczytaj informacje o smokach ze strony 52. Zapamiętaj: tak naprawdę smoki nigdy nie istniały, ale są bohaterami wielu opowieści.

- Jakie znasz bajki w których występują smoki? Opowiedz ją.

- Czy znasz smoki z różnych stron świata? Jeśli tak opowiedz o nich Mamie lub Tacie. Jeśli nie, obejrzyj film i potem opowiedz.

"Smoki z mitów i legend"

https://www.youtube.com/watch?v=HkajKy9Od4I&t=459s

Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 48 i na podstawie tekstu o smokach wykonaj zadanie 2 i 3 (zadanie 4 dla chętnych).

Dla zainteresowanych książką o Muminkach:

- Wysłuchaj całości opowiadania pt. "Historia o ostatnim smoku na świecie"

https://www.youtube.com/watch?v=7TOOlPgGAMU

Zadania matematyczne:
Od dzisiaj powtarzamy i utrwalamy wiadomości z całego roku. Jeśli nie będziesz umiał rozwiązań zadań znajdź w podręcznikach informacje o zegarze, kalendarzu, wadze i rozwiązuj zadania po powtórzeniu informacji.
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 45046 i rozwiąż zadania nr 1,, 2, 3, 5 (zadanie nr 4 - dla chętnych).

Program "Zero waste w naszej klasie"

Wczesną wiosną dużo mówiliśmy o roślinach, ich uprawie, hodowli. Chcę Cię teraz przekonać do wykorzystania roślin uznawanych za chwasty do wykorzystania w uprawie roślin ogrodowych. Jeśli chcemy być zero waste, jeść warzywa i owoce bez trującej chemii nauczmy się wykorzystywać naturalne metody. O kwiaty, warzywa, krzewy i drzewa, zwłaszcza owocowe należy dbać szczególnie. Lepiej unikać środków chemicznych w zwalczaniu chorób, mszyc, przędziorków i innych zaraz psujących nam uprawy. 

Dlatego proponuję ci zrobienie wywaru lub gnojówki z pokrzyw, paproci albo skrzypu. Tylko pamiętaj, że gnojówka ma bardzo przykry zapach, ale jest bardzo skuteczna. 

Ciekawostka: w zwalczaniu mrówek, mszyc, mączniaka (choroby warzyw i kwiatów) skuteczna, a mniej dokuczliwa jest soda. Poszukaj informacji w internecie o sposobach przygotowania roztworu.

GNOJÓWKA – Otrzymuje się ją ze skrzypu, pokrzywy, żywokostu, paproci. Do dużego naczynia wrzucamy 1 kg pociętych pokrzyw i zalewamy je 10 litrami wody. Nie zakrywamy naczynia. Po kilku dniach rozpoczyna się fermentacja i trwa 2-3 tygodnie w zależności od temperatury. Gdy proces ustaje można przykryć naczynie. Przez ten czas roztwór mieszamy. Aby pozbyć się nieprzyjemnego zapachu można dodać dwie garście tłuczonego kamienia. Przefermentowaną gnojówkę rozcieńczamy w stosunku 1:10 z wodą. Podobnie otrzymujemy gnojówkę z żywokostu (ma dużo potasu) oraz paproci (zwalcza mszyce i czerwce, również na roślinach domowych). Gnojówka działa na rośliny wzmacniająco, czyni je bardziej odpornymi na żerowanie owadów i porażenie je przez patogeny grzybowe, bakterie i wirusy.

WYWAR – Rośliny z których będziemy robili wywar rozdrabniamy  i moczymy przez 24 godziny w wodzie. Następnie gotujemy na wolnym ogniu około 15-30 min. Po odcedzeniu gotowy wywar służy do podlewania i oprysku. Rozcieńczamy go w stosunku 1:5 z wodą. Wywar nie jest tak trwały jak gnojówka dlatego zużywamy go od razu.

Na jutro: 

- przygotuj materiały wymienione na stronie 51 w zeszycie ćwiczeń polonistycznych.

- naucz się czytać fragment opowiadania o smokach,

- uzupełnij do końca ćwiczenie nr 21 ze strony 76.

Na dzisiaj to wszystko:-) Do "zobaczenia" jutro - Pani Krysia