Dzień dobry. 💛
Kto się cieszy, że dzisiaj już piątek?
Ale, ale... najpierw praca a potem zabawa i odpoczynek 😏.
Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i pełni sił do zadań.
Zanim przejdziemy do właściwego tematu trochę informacji o Waszej wczorajszej pracy: bardzo dobrze zrozumieliście sposób dodawania z przekroczeniem progu dziesiątkowego, otrzymałam wczoraj Wasze piękne zdjęcia z książkami w ulubionych miejscach, wykonaliście pomysłowe zakładki do książek i ułożyliście dialogi.



Mam nadzieję, że równie dobrze będziecie pracować dzisiaj.
Powodzenia. Życzę Wam miłej pracy.
Powodzenia. Życzę Wam miłej pracy.
Dzisiaj:
- przeczytasz tekst "Moje hobby"
- obejrzysz historyjkę "U lekarza",
- przeczytasz wiersz "Moje hobby"
- poznasz wyrazy oznaczające czynność (czasowniki),
- utrwalisz informacje o rzeczowniku,
- narysujesz plakat kim chciałbyś być,
- zaprezentujesz swoje hobby.
Przygotuj: podręcznik, zeszyt w linie, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt w kratkę, blok rysunkowy, piórnik, spinacz biurowy.
Zadania polonistyczne
- Obejrzyj historyjkę "U lekarza" w podręczniku na stronie 67. Napisz w zeszycie datę. Zapisz zdania i dokończ.:
Ludzie wykonują różne zawody. Pracują jako: .... . (wypisz nazwy zawodów jakie znasz, oddzielaj przecinkami i zakończ kropką).
Narysuj rysunek na kartce z bloku rysunkowego i podpisz zdaniem Chciałbym zostać ... (dokończ zdanie).
- Obejrzyj do 1:25 minuty część prezentacji, która wyjaśni Ci, czym jest czasownik, a przypomni, czym jest rzeczownik.
- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 17 i wykonaj zadanie 4 i 5. Następnie otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 70 i wykonaj zadanie 1 i 2, oraz na stronie 72-73 zadanie 5, 6 oraz 7.
- Otwórz jeszcze raz podręcznik na stronie 72. Przeczytaj wiersz "Moje hobby". Naucz się czytać dowolną zwrotkę. Zaprezentuj mi w dowolny sposób swoje hobby.
- Czas na przerwę, napij się wody.
Zadania matematyczne
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych, znajdź kogoś do pary i zagraj w grę "Karuzela" na stronie 66. Wykonaj zadanie 2, 3 i 4 na stronie 68-69 oraz 9, 10 i 11 na stronie 81.
- W zeszycie w kartkę wpisz datę i wykonaj działania poznanym wczoraj sposobem:
8+4=
7+9=
5+8=
- Dzisiaj w planie mamy język angielski. Pani Agnieszka ma dla Was zadania:
"Witajcie!
The Fox and the Stork
Dziś na zajęciach obejrzycie i wysłuchacie historyjki o lisie i bocianie. Znajduje się ona w Waszym
podręczniku na 86 i 87 stronie. Nagranie wideo znajdziecie w linku poniżej.
Oto nowe słowa i wyrażenia, których możecie nie znać:
Fox – lis
Stork – bocian
Come to my house – Wejdź do mojego domu
I’ve got some milk / fish for you – Mam dla ciebie mleko / rybę .
Yummy! – pycha!
The next day – następnego dnia
I’m sorry – przepraszam
We are friends now – Jesteśmy teraz przyjaciółmi.
Link do oglądania i słuchania:
https://www.youtube.com/watch?v=lJJsgSjlKmU
Wykonaj w zeszycie ilustrację do wybranego wydarzenia.
Podpisz lisa i bociana wyrazami w języku angielskim.
Miłej pracy A.S."
Nie zapominaj, że zadanie stałe to czytanie.
Twoja Pani