Archiwum bloga

środa, 29 kwietnia 2020

O wietrze

We wtorek zapytałam Was, co czujecie na twarzy, gdy wieje wiatr. Powietrza nie widać, ale można je poczuć. Jest wszędzie.  
Sprawdzaliście, czy rzecziwisćie tak jest. Próbowaliście złapać powietrze w cienki worek foliowy. Wykonaliście śmigiełka i spadochrony. Gdzie jeszcze jest wiatr?Czekam na Wasze odpowiedzi.


                   
      
  

Zadania na dziś (29 kwietnia- środa)

Dzień dobry!💜💜💜
Dzisiaj sprawdzicie swoją wiedzę i umiejętności matematyczne oraz pisownię wyrazów ze spółgłoskami miękkimi. Pracujcie samodzielnie, aby sprawdzić samych siebie - co już umiecie, a czego jeszcze trzeba się pouczyć. Zatem dziś czas na sprawdzenie materiału, który już powinniście opanować. 


Ważne: nie będę dzisiaj oceniać Waszych kart pracy, są one informacją dla Was i dla Waszych rodziców. Uczycie się przecież dla siebie. 
Przygotuj:
kartę pracy wydrukowaną z maila lub zeszyt w linię, zeszyt w kratkę; piórnik 
Przy każdym zadaniu obowiązkowo zastosuj światełka.















Zadania matematyczne
Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, zapisz rozwiązania w zeszycie!

Zadanie 1 
Zmierz linijką długość ołówków i zapisz wyniki. Pokoloruj na niebiesko krótszy ołówek. (pamiętaj, zaczynamy mierzenie od zera)
Zadanie 2
Do podanych liczb dopisz sąsiadki.
przykład: 15 , 16, 17


Zadanie 3
Zapisz pod każdym zegarem, którą wskazuje godzinę.( możesz zapisać dwoma sposobami) np.

         



2.00 lub 14.00

Zadanie 4
Ela i Iwonka zrobiły zakupy. Każda kupiła po dwie rzeczy. Oblicz, ile zapłaciły. Weź w pętlę tę dziewczynkę, która zapłaciła więcej. 

               Ela zapłaciła......................................... Iwonka zapłaciła....................................

         Zadanie 5
         Oblicz. Ty decydujesz, jakim sposobem liczysz. Pamiętaj, aby pracować uważnie.


Zadanie 6
W ćwiczeniu matematycznym wykorzystaj monety, które masz z zabawy w sklep.  Odlicz podane kwoty. Możesz podać po dwie propozycje.
Przykład:

16 zł 10 zł +2 zł +2 zł +2 zł lub 10 zł +5 zł +1 zł  lub 5 zł +5 zł + 5 zł + 1 zł

17 zł =
13 zł =
20 zł =

Zadanie 7
Rozwiąż zadania z treścią (pamiętaj o rysunku pomocniczym).
1. Tata ma pomalować 12 skrzynek na kwiaty. Pomalował już 8. 
    Ile skrzynek musi  jeszcze pomalować? 
     ........................................................................................................
              Odp. Musi jeszcze pomalować..............................skrzynek.

          2.  Mama kupiła słodycze dla Joli - 5 batonów, 3 paczki ciastek i 7 lizaków. 
               Ile słodyczy razem kupiła mama?        
               ............................................................................................................
               Odp. Mama kupiła ...............słodyczy.

       - Czas na wf.  Możesz poćwiczyć razem z dziećmi na filmiku (jeśli pada deszcz) lub               wyjść na  podwórko i pograć w piłkę nożną, pojeżdzić na rowerze, poskakać na
         skakance, zrobić tor przeszkód. Ty zdecyduj i się tym pochwal! Ja 
         bym wybrała podwórko. Komputerów  mamy dość. ;)


     Zadania polonistyczne
     Poznałeś już niektóre spółgłoski miękkie. Wiesz, że możemy je zapisywać w dwojaki   
     sposób - z pomocą Strażnika Samogłosek czyli "i" lub kreseczki. Jeśli nie pamiętasz, 
     wróć do poprzednich zajęć. Wysyłam Ci w mailu plik "Strażnik Samogłosek czyli "i".

      - W zeszycie w linie zapisz datę.

      Zadanie 1:
      Wpisz nazwy rysunków w odpowiednie miejsca tabeli ( jeśli nie wiesz, jak zapisać    
      wyraz, skorzystaj z podpowiedzi) 

            Podpowiedź - słońce, ciastko, miś, siedem, konie, ćma, ślimak, cielak, słoń, 
            gąsienica,

          Zadanie 2: Wybierz pięć wyrazów z ramki i ułóż z nimi zdania.
Przykład. Kasia ma siedem lat.

Zadanie 3:
  • Czytaj tekst pt. „Wiosna” z podręcznika str. 88

         Zadania z jezyka angielskiego:
  • Hello!
    Witam Was bardzo serdecznie ☺Dziś nadal jesteśmy w tematyce jedzenia (food). Zastanowimy się , jakie produkty są dla nas  zdrowe, a jakie niezdrowe. Przygotowałam  kilka nowych słów do zapisania w zeszycie:
    fizzy drink  - napój gazowany
    carrots - marchewki
    chips - frytki
    sweets - słodycze
    cake - ciasto
    eggs – jajka
    crisps - chipsy
    Good for you - Dobre dla Ciebie(to znaczy zdrowe/dobre)
    Bad for you - Niedobre dla Ciebie (to znaczy niezdrowe/złe)
    Otwórz zeszyt z dwoma wolnymi stronami. Po lewej daj tytuł: GOOD FOR ME (zdrowe dla mnie), a po prawej: BAD FOR ME. 
    Na pierwszej  wypisz to, co jest zdrowe, na drugiej to, co niezdrowe. Wykorzystaj nazwy produktów  zapisane wyżej. Dopisz też produkty, które poznałeś w 5 module podręcznika. Jeżeli chcesz, możesz obok wyrazów narysować ilustracje. Tę pracę możesz wykonać również na kartce z bloku.
    Poprawną pisownię i  wymowę wyrazów których nie znasz lub nie pamiętasz znajdziesz w internetowym słowniku: www.diki.pl
    Poproś rodzica o zrobienie zdjęcia wykonanej pracy i przesłanie do mnie do 6 maja.Have a nice day! Miłego dnia! A.S."
Po południu:
Sprawdź sam siebie. W mailu do Rodziców masz pilk z zadaniami sprawdzającymi za marzec i kwiecień. Wykonaj zadania samodzielnie dziś i  jutro,  daj do sprawdzenia rodzicom. Zobacz z czym sobie świetnie radzisz, a  nad czym musisz popracować. Do mnie nie odsyłaj zadań. Ja sprawdzę, co wypracowałeś po powrocie do szkoły. Uczysz się dla siebie, prawda?

Na jutro przygotuj piątą część podręcznika i zeszytów ćwiczeń.

Miłego dnia - Pani Krysia