We wtorek zapytałam Was, co czujecie na twarzy, gdy wieje wiatr. Powietrza nie widać, ale można je poczuć. Jest wszędzie.
Sprawdzaliście, czy rzecziwisćie tak jest. Próbowaliście złapać powietrze w cienki worek foliowy. Wykonaliście śmigiełka i spadochrony. Gdzie jeszcze jest wiatr?Czekam na Wasze odpowiedzi.
Dzisiaj sprawdzicie swoją wiedzę i umiejętności matematyczne oraz pisownię wyrazów ze spółgłoskami miękkimi. Pracujcie samodzielnie, aby sprawdzić
samych siebie - co już umiecie, a czego jeszcze trzeba się pouczyć.
Zatem dziś czas na sprawdzenie materiału, który już powinniście
opanować.
Ważne: nie będę dzisiaj oceniać Waszych kart pracy, są one informacją dla Was i dla Waszych rodziców. Uczycie się przecież dla siebie.
Przygotuj:
kartę pracy wydrukowaną z maila lub zeszyt w linię, zeszyt w kratkę; piórnik
Przy każdym zadaniu obowiązkowo zastosuj światełka.
Zadania
matematyczne
Jeśli
nie masz możliwości wydrukowania, zapisz rozwiązania w zeszycie!
Zadanie 1
Zmierz
linijką długość ołówków i zapisz wyniki. Pokoloruj na
niebiesko krótszy ołówek. (pamiętaj, zaczynamy
mierzenie od zera)
Zadanie 2
Do
podanych liczb dopisz sąsiadki.
przykład:
15 , 16,
17
Zadanie 3
Zapisz
pod każdym zegarem, którą wskazuje godzinę.( możesz zapisać
dwoma sposobami) np.
2.00
lub 14.00
Zadanie 4
Ela
i Iwonka zrobiły zakupy. Każda kupiła po dwie rzeczy. Oblicz, ile
zapłaciły. Weź w pętlę tę dziewczynkę, która zapłaciła
więcej.
Ela
zapłaciła.........................................
Iwonka zapłaciła....................................
Zadanie 5
Oblicz.
Ty decydujesz, jakim sposobem liczysz. Pamiętaj,
aby pracować uważnie.
Zadanie 6
W
ćwiczeniu matematycznym wykorzystaj monety, które masz z zabawy w
sklep. Odlicz podane kwoty. Możesz podać po dwie propozycje.
- Czas
na wf. Możesz poćwiczyć razem z dziećmi na filmiku (jeśli pada deszcz) lub wyjść
na podwórko i pograć w piłkę nożną, pojeżdzić na rowerze, poskakać na skakance, zrobić tor przeszkód. Ty zdecyduj i się tym pochwal! Ja bym wybrała podwórko. Komputerów mamy dość. ;)
Zadanie 2:Wybierz
pięć
wyrazów z ramki i ułóż z nimi zdania.
Przykład.
Kasia ma siedem
lat.
Zadanie 3:
Czytaj
tekst pt. „Wiosna” z podręcznika str. 88
Zadania z jezyka angielskiego:
Hello!
Witam Was bardzo serdecznie ☺Dziś nadal jesteśmy w tematyce jedzenia (food). Zastanowimy się , jakie produkty są dla nas zdrowe, a jakie niezdrowe. Przygotowałam kilka nowych słów do zapisania w zeszycie:
fizzy drink - napój gazowany
carrots - marchewki
chips - frytki
sweets - słodycze
cake - ciasto
eggs – jajka
crisps - chipsy
Good for you - Dobre dla Ciebie(to znaczy zdrowe/dobre)
Bad for you - Niedobre dla Ciebie (to znaczy niezdrowe/złe)
Otwórz zeszyt z dwoma wolnymi stronami. Po lewej daj tytuł: GOOD FOR ME (zdrowe dla mnie), a po prawej: BAD FOR ME.
Na pierwszej wypisz to, co jest zdrowe, na drugiej to, co niezdrowe. Wykorzystaj nazwy produktów zapisane wyżej. Dopisz też produkty, które poznałeś w 5 module podręcznika. Jeżeli chcesz, możesz obok wyrazów narysować ilustracje. Tę pracę możesz wykonać również na kartce z bloku.
Poprawną pisownię i wymowę wyrazów których nie znasz lub nie pamiętasz znajdziesz w internetowym słowniku: www.diki.pl
Poproś rodzica o zrobienie zdjęcia wykonanej pracy i przesłanie do mnie do 6 maja.Have a nice day! Miłego dnia! A.S."
Po południu:
Sprawdź sam siebie. W mailu do Rodziców masz pilk z zadaniami sprawdzającymi za marzec i kwiecień. Wykonaj zadania samodzielnie dziś i jutro, daj do sprawdzenia rodzicom. Zobacz z czym sobie świetnie radzisz, a nad czym musisz popracować. Do mnie nie odsyłaj zadań. Ja sprawdzę, co wypracowałeś po powrocie do szkoły. Uczysz się dla siebie, prawda?
Na jutro przygotuj piątą część podręcznika i zeszytów ćwiczeń.