Archiwum bloga

艣roda, 29 kwietnia 2020

Zadania na dzi艣 (29 kwietnia- 艣roda)

Dzie艅 dobry!馃挏馃挏馃挏
Dzisiaj sprawdzicie swoj膮 wiedz臋 i umiej臋tno艣ci matematyczne oraz pisowni臋 wyraz贸w ze sp贸艂g艂oskami mi臋kkimi. Pracujcie samodzielnie, aby sprawdzi膰 samych siebie - co ju偶 umiecie, a czego jeszcze trzeba si臋 pouczy膰. Zatem dzi艣 czas na sprawdzenie materia艂u, kt贸ry ju偶 powinni艣cie opanowa膰. 


Wa偶ne: nie b臋d臋 dzisiaj ocenia膰 Waszych kart pracy, s膮 one informacj膮 dla Was i dla Waszych rodzic贸w. Uczycie si臋 przecie偶 dla siebie. 
Przygotuj:
kart臋 pracy wydrukowan膮 z maila lub zeszyt w lini臋, zeszyt w kratk臋; pi贸rnik 
Przy ka偶dym zadaniu obowi膮zkowo zastosuj 艣wiate艂ka.















Zadania matematyczne
Je艣li nie masz mo偶liwo艣ci wydrukowania, zapisz rozwi膮zania w zeszycie!

Zadanie 1 
Zmierz linijk膮 d艂ugo艣膰 o艂贸wk贸w i zapisz wyniki. Pokoloruj na niebiesko kr贸tszy o艂贸wek. (pami臋taj, zaczynamy mierzenie od zera)
Zadanie 2
Do podanych liczb dopisz s膮siadki.
przyk艂ad: 15 , 16, 17


Zadanie 3
Zapisz pod ka偶dym zegarem, kt贸r膮 wskazuje godzin臋.( mo偶esz zapisa膰 dwoma sposobami) np.

         



2.00 lub 14.00

Zadanie 4
Ela i Iwonka zrobi艂y zakupy. Ka偶da kupi艂a po dwie rzeczy. Oblicz, ile zap艂aci艂y. We藕 w p臋tl臋 t臋 dziewczynk臋, kt贸ra zap艂aci艂a wi臋cej. 

               Ela zap艂aci艂a......................................... Iwonka zap艂aci艂a....................................

         Zadanie 5
         Oblicz. Ty decydujesz, jakim sposobem liczysz. Pami臋taj, aby pracowa膰 uwa偶nie.


Zadanie 6
W 膰wiczeniu matematycznym wykorzystaj monety, kt贸re masz z zabawy w sklep.  Odlicz podane kwoty. Mo偶esz poda膰 po dwie propozycje.
Przyk艂ad:

16 z艂 10 z艂 +2 z艂 +2 z艂 +2 z艂 lub 10 z艂 +5 z艂 +1 z艂  lub 5 z艂 +5 z艂 + 5 z艂 + 1 z艂

17 z艂 =
13 z艂 =
20 z艂 =

Zadanie 7
Rozwi膮偶 zadania z tre艣ci膮 (pami臋taj o rysunku pomocniczym).
1. Tata ma pomalowa膰 12 skrzynek na kwiaty. Pomalowa艂 ju偶 8. 
    Ile skrzynek musi  jeszcze pomalowa膰? 
     ........................................................................................................
              Odp. Musi jeszcze pomalowa膰..............................skrzynek.

          2.  Mama kupi艂a s艂odycze dla Joli - 5 baton贸w, 3 paczki ciastek i 7 lizak贸w. 
               Ile s艂odyczy razem kupi艂a mama?        
               ............................................................................................................
               Odp. Mama kupi艂a ...............s艂odyczy.

       - Czas na wf.  Mo偶esz po膰wiczy膰 razem z dzie膰mi na filmiku (je艣li pada deszcz) lub               wyj艣膰 na  podw贸rko i pogra膰 w pi艂k臋 no偶n膮, poje偶dzi膰 na rowerze, poskaka膰 na
         skakance, zrobi膰 tor przeszk贸d. Ty zdecyduj i si臋 tym pochwal! Ja 
         bym wybra艂a podw贸rko. Komputer贸w  mamy do艣膰. ;)


     Zadania polonistyczne
     Pozna艂e艣 ju偶 niekt贸re sp贸艂g艂oski mi臋kkie. Wiesz, 偶e mo偶emy je zapisywa膰 w dwojaki   
     spos贸b - z pomoc膮 Stra偶nika Samog艂osek czyli "i" lub kreseczki. Je艣li nie pami臋tasz, 
     wr贸膰 do poprzednich zaj臋膰. Wysy艂am Ci w mailu plik "Stra偶nik Samog艂osek czyli "i".

      - W zeszycie w linie zapisz dat臋.

      Zadanie 1:
      Wpisz nazwy rysunk贸w w odpowiednie miejsca tabeli ( je艣li nie wiesz, jak zapisa膰    
      wyraz, skorzystaj z podpowiedzi) 

            Podpowied藕 - s艂o艅ce, ciastko, mi艣, siedem, konie, 膰ma, 艣limak, cielak, s艂o艅, 
            g膮sienica,

          Zadanie 2: Wybierz pi臋膰 wyraz贸w z ramki i u艂贸偶 z nimi zdania.
Przyk艂ad. Kasia ma siedem lat.

Zadanie 3:
  • Czytaj tekst pt. „Wiosna” z podr臋cznika str. 88

         Zadania z jezyka angielskiego:
  • Hello!
    Witam Was bardzo serdecznie ☺Dzi艣 nadal jeste艣my w tematyce jedzenia (food). Zastanowimy si臋 , jakie produkty s膮 dla nas  zdrowe, a jakie niezdrowe. Przygotowa艂am  kilka nowych s艂贸w do zapisania w zeszycie:
    fizzy drink  - nap贸j gazowany
    carrots - marchewki
    chips - frytki
    sweets - s艂odycze
    cake - ciasto
    eggs – jajka
    crisps - chipsy
    Good for you - Dobre dla Ciebie(to znaczy zdrowe/dobre)
    Bad for you - Niedobre dla Ciebie (to znaczy niezdrowe/z艂e)
    Otw贸rz zeszyt z dwoma wolnymi stronami. Po lewej daj tytu艂: GOOD FOR ME (zdrowe dla mnie), a po prawej: BAD FOR ME. 
    Na pierwszej  wypisz to, co jest zdrowe, na drugiej to, co niezdrowe. Wykorzystaj nazwy produkt贸w  zapisane wy偶ej. Dopisz te偶 produkty, kt贸re pozna艂e艣 w 5 module podr臋cznika. Je偶eli chcesz, mo偶esz obok wyraz贸w narysowa膰 ilustracje. T臋 prac臋 mo偶esz wykona膰 r贸wnie偶 na kartce z bloku.
    Poprawn膮 pisowni臋 i  wymow臋 wyraz贸w kt贸rych nie znasz lub nie pami臋tasz znajdziesz w internetowym s艂owniku: www.diki.pl
    Popro艣 rodzica o zrobienie zdj臋cia wykonanej pracy i przes艂anie do mnie do 6 maja.Have a nice day! Mi艂ego dnia! A.S."
Po po艂udniu:
Sprawd藕 sam siebie. W mailu do Rodzic贸w masz pilk z zadaniami sprawdzaj膮cymi za marzec i kwiecie艅. Wykonaj zadania samodzielnie dzi艣 i  jutro,  daj do sprawdzenia rodzicom. Zobacz z czym sobie 艣wietnie radzisz, a  nad czym musisz popracowa膰. Do mnie nie odsy艂aj zada艅. Ja sprawdz臋, co wypracowa艂e艣 po powrocie do szko艂y. Uczysz si臋 dla siebie, prawda?

Na jutro przygotuj pi膮t膮 cz臋艣膰 podr臋cznika i zeszyt贸w 膰wicze艅.

Mi艂ego dnia - Pani Krysia

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz