Archiwum bloga

środa, 18 marca 2020

Praca nad domkami

Dobry wieczór.

Jak pamiętacie, w poniedziałek 16 marca zaproponowałam Wam wykonanie domków. Mogliście z pudełek kartonowych zrobić duży domek i pomalować go. Zaproponowałam, aby domek miał dach, okna, drzwi. Drugim zadaniem związanym z domkiem było zapisanie na kartce z zeszytu w linie nazwy części domu (np. dach, okno, drzwi, ściana, podłoga, sufit, dach, schody) i przyklejenie ich we właściwym miejscu na domku. Mieliście również policzyć ile ścian, drzwi, okien ma Wasz domek. 
Zapowiedziałam Wam również, że w kolejnych dniach będziecie uzupełniać pracę o kolejne elementy.We wtorek było to ogrodzenie, a dzisiaj założenie ogródka z rzeżuchą i szczypiorkiem.
Domki są wspaniałe, wiem, że praca sprawiła Wam mnóstwo radości, mieliście własne pomysły i niektórzy już "posadzili drzewko", Lila do ogródka zaprosiła "zwierzątka", a we wnętrzu pojawiły się fotele, stoliki, Antek "zainstalowal" schody, a nawet zawiesił obrazki na ścianach. 
Naprawdę uśmiechałam się, gdy oglądałam te cudeńka i z niedowierzaniem zaglądałam do środka sprawadzając, czy to domek, czy Wasz pokój. :)
Wszystkim gratuluję kreatywności, a na dalsze zadania czekajcie jutro.
Jutro oczekujcie na kolejną porcję zdjęć Waszych domków.











           

Praca 18 marca (środa)

Dzień dobry Dzieci,

liczę, że już wstaliście, zjedliście śniadanie i jesteście gotowi do wspólnego wykonywania zadań. 

Będę teraz każdemu z Was wyjaśniać, co zrobić. Przygotuj podręcznik część 4, ćwiczenia do edukacji polonistycznej część 4 i zeszyt w linie (do literek). 
I. 
-Otwórz podręcznik na stronie 34 przeczytaj dokładnie (najlepiej głośno) tekst "Błękitna planeta". 
-Odpowiedz na pytanie: co by się stało, gdyby na Ziemi zabrakło wody? Znajdź odpowiedź  na pytanie w tekście. 
-Teraz otwórz Twój zeszyt w linie, wpisz dzisiejszą datę i przepisz starannie fragment tekstu "Błękitna planeta".
Gdy skończysz przepisywać, odpocznij chwilę, napij się wody.  Możesz teraz trochę poćwiczyć. Spróbuj zatańczyć razem z dziećmi taniec "La Bamba". 



II. Otwórz teraz ćwiczenia na str. 36 i na podstawie obejrzanej ilustracji (zadanie 2) opowiedz do czego potrzebna jest woda i pokoloruj obrazek.
-Dla chętnych: rozwiąż krzyżówkę (zadanie 1 strona 36 zeszytu ćwiczeń) i rebusy (zadanie 4 strona 37 zeszytu ćwiczeń).
-Następnie załóż hodowlę szczypiorku i rzeżuchy i pamiętaj o podlewaniu roślin. Hodowlę ustaw w "ogródku" swojego domku. 

Opis zakładania hodowli szczypiorku:
1. Napełniamy doniczki do połowy ziemią. Wkładamy cebule, obsypujemy ziemią mniej więcej do połowy wysokości.
2.  Stawiamy w miejscu o dobrym oświetleniu, podlewamy codzinnie.
3.    Pamiętaj, aby nie nawozić środkami chemicznymi, można używać wody mineralnej, co przyspieszy wzrost. 

4. Po upływie kilku dniach nasza cebula wypuści pierwsze zielone 

liście. Kiedy szczypior urośnie możemy, obrywać listki i używać 



ich np. do kanapek czy jajecznicy. Co kilka tygodni (2-3), cebula 


się wyeksploatuje, możemy ją zastępować nową.

Opis zakladania hodowli rzeżuchy:

1. Potrzebne Ci będą: talerz, miseczka, ręcznik papierowy (lub 
wata, lignina) skorupki po jajkach i podstawka do jajek, spryskiwacz z wodą, nasiona rzeżuchy.
2. Skorupkę po ugotowanym jajku wypychamy wacikami, ustawiamy na podstawce, spryskujemy obficie wodą, wysiewamy nasiona, znów spryskujemy wodą. Jeśli nie dysponujemy watą, wykładamy talerz ligniną lub kawałkami ręcznika papierowego, obficie spryskujemy wodą i wysiewamy nasiona rzeżuchy. Można obejrzeć blog https://www.mamadomowa.pl/2012/03/rzezuchy-hodowanie.html

To do dzieła! 
Gdy skończysz zakładanie hodowli poproś kogoś dorosłego, aby zrobił zdjęcie Twojej pracy i wysłał  mi na telefon lub jeszcze lepiej przez Messengera. Przygotuję galerię prac naszej klasy. 

Zrób sobie przerwę na posiłek.

III.
1.  Otwórz podręcznik na stronie 94, przypomnij sobie co wiesz o liczbach większych od 10 (przeczytaj jeszcze raz informacje o sposobie obliczeń). 
2. Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń matematyczny na stronie 16. Wykonaj obliczenia w zadaniu 1 i 2, oraz oraz 3 i 4 ze strony 17.

Zasłużyłeś na odpoczynek. Możesz iść się pobawić.

Dla ciekawych świata:

Dzisiaj 18 marca jest Europejski Dzień Mózgu.  Możesz obejrzeć filmik o tym, jak działa mózg. 

Pamiętaj o stałym zadaniu codziennego czytania przez 15-30 minut. 

Do  jutra!