Archiwum bloga

środa, 25 marca 2020

Zadania 26 marca (czwartek)

Dzień dobry.
Mam nadzieję, że nie nudziłeś się wczoraj podczas wykonywania zadań. Dostałam od Twojego Rodzica zdjęcia, na których widać, jak ciężko pracujesz. Poznałeś zdalnie nową literkę i zasady pomiaru linijką przedmiotów. Poradziłeś sobie z tym świetnie, o czym napisałam do Ciebie wczoraj. Może spróbujesz  skontaktować się ze mną i Ty? 
Dzisiaj będziesz pracował wykorzystując podręczniki i ćwiczenia.  Pamiętaj, aby robić przerwy między zadaniami. Zjedz drugie zdrowe śniadanie - sam je zrobisz ;).

Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych część 4, zeszyt ćwiczeń matematycznych część 4, piórnik. 
Otwórz podręcznik na stronie 27.  
Dzisiaj poznasz nową literkę "zi" - siostrę "ź" oraz będziesz ćwiczył pomiary linijką.  
- Otwórz podręcznik na stronie 27 i przeczytaj tekst/wysłuchaj tekstu czytanego przez kogoś starszego. Popatrz na wzór litery "zi" i "Zi" w górnym prawym roku i podkreśl wyrazy z nową literą. 
Pod tekstem na stronie 27 są pytania do treści tekstu, spróbuj na nie odpowiedzieć - najlepiej głośno.
- Teraz proszę otwórz ćwiczenia na stronie 28 i wykonaj zadania 1, 2 i 3. 
  - Następnie nie zamykaj ćwiczeń, obejrzyj film o sposobie pisania litery "zi" małej i "Zi" wielkiej. 

Czas na ćwiczenia: ćwicz pisanie litery "zi" palcem w powietrzu, na rozsypanej kaszy, na stole (tak jak lubisz). Możesz ulepić literę z plasteliny. 
Przejdź do zapisania litery małej i wielkiej w ćwiczeniu oraz pisania jej w połączeniu z innymi literami w ćwiczeniu 4 (strona 29). Pamiętaj, że jeśli potrzebujesz dodatkowych ćwiczeń znajdziesz je na stronie 96 w zeszycie ćwiczeń oraz 88 (ćwiczenie 4, 5, 6 i 8).
    - Praca gotowa, to czas na chwilę przerwy, zrób kilka wdechów - wydechów, napij się wody.  Poskacz wraz z dziećmi.  Skaczemy jak koziołek i inne zwierzątka.; )


Myślę, że przyszedł czas na drugie śniadanie (jeśli pracujesz zgodnie z rytmem dnia). Zrobisz je sam. Poproś Rodzica, aby jeśli może, sfotografował Twoją hodowlę szczypiorku i rzeżuchy, bo od dzisiaj będzie wyglądać inaczej, następnie aby przygotował Ci potrzebne produkty i przybory. 
Obejrzyj przykłady śmiesznych kanapek (zeszyt ćwiczeń polonistycznych strona 23), odłóż zeszyt ćwiczeń i przystąp do działania. 
Na kanapki połóż szczypiorek i rzeżuchę ze swojej hodowli. Rzeżucha i szczypiorek są bogatym żródłem witaminy C, wzmacniają odporność, nawet jeśli Ci nie bardzo smakują, warto je jeść. 
Proszę pamiętaj, aby zrobić tyle kanapek, ile osób masz wokół siebie w domu.
Smacznego!

Skończyłeś? Teraz zajmiesz się zadaniami matematycznymi. Wiem, że je lubisz. Czas, start!
Otwórz podręcznik na stronie 96. Przeczytaj wyjaśnienia/poproś dorosłego o pomoc w przeczytaniu i wykonaj polecenia. Przypomniałeś sobie informacje o pomiarach? 
Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 34 i wykonaj zadania 1 i 2. Chętni mogą zabrać się również za zadanie 1 na stronie 56.
Chciałabym, abyś dzisiaj sam ocenił swoją pracę z mierzeniem.  Możesz użyć emotikonek: 
😀- jestem zadowolony ze swojej pracy 
😐- mogłem to zrobić lepiej 
😔- nie udało mi się, następnym razem będzie lepiej.

Czas na chwilę muzyki i rozprostowanie kości: 
włącz piosenkę "Pobudka z ogródka" i zatańcz. Możesz wymyślić własną zabawę ruchową. Powtórz refren, może zapamiętałeś więcej tekstu piosenki, której uczyłeś się we wtorek? Ucz się, aż  będziesz umiał samodzielnie zaśpiewać.



Pamiętaj: czytaj codziennie (najlepiej co najmniej 30 minut).
Do ćwiczeń w czytaniu masz (do wyboru): tekst z podręcznika strona 27, ćwiczenie nr 4 z zeszytu ćwiczeń ze strony 98 oraz tekst ze strony 102. Trenuj na tekstach, które wybierasz sam.

Zadanie dla chętnych:
Ulep z plasteliny zwierzątka na podwórko. Niech się tam znajdzie źrebak - mały koń, koziołek- mała koza.


Do jutra. Twoja Pani

Nasze prace - przebiśniegi.


Dzisiaj w ogródkach dzieci z klasy 1 "zakwitły" przebiśniegi. Owady już mają gdzie przysiąść :) , bo to co pszczółki, biedronki i motyle lubią najbardziej to są właśnie kwiaty. 
Gratuluję Wam pierszoklasiści wytrwałości i zapału do pracy. Nauczyliście się działania według podanej instrukcji, a w klasie nie zawsze nam to wychodziło. 
Ile razy wysłuchałeś instrukcji? Szkoda, że nadal nie działają komentarze, bo mógłbyś wpisać odpowiedź.