Archiwum bloga

czwartek, 26 marca 2020

Zadania 27 marca (piątek)

Dzień dobry wszystkim,
mam nadzieję, że wczorajszy dzień wszystkim upłynął ciekawie.

Dowiedziałam się od Twojej Mamy, że bardzo Ci się podobało przygotowanie śniadania. Wiem, że nadal tęsknisz za szkołą, chciałbyś spotkać się z kolegami, razem pobawić. Ale niestety, nadal chronimy się przed wirusem, aby nie wszedł do naszego domu, życia.
Dlatego chciałam Cię zachęcić i zaprosić do narysowania pozdrowień do całej naszej klasy. Jak to zrobić? Po skończonych zajęciach, gdy już wykonasz zadania wyjmij kartkę z bloku i narysuj coś na niej. Możesz napisać coś miłego, na końcu podpisz się, aby było wiadomo od kogo są pozdrowienia, poproś Rodzica, aby zrobił zdjęcie i mi wysłał, a ja umieszczę zdjęcie na naszym blogu.
A teraz rozpoczynamy lekcje. Przygotuj podręcznik, ćwiczenia z edukacji polonistycznej, edukacji matematycznej, zeszyt w linie, zeszyt w kratkę, piórnik. 
Dzisiejsze zajęcia poświęcimy na powtórzenie wiadomości o spółgłoskach miękkich i ich poprawnym zapisywaniu oraz o liczbach drugiej dziesiątki.
Teraz będzie Ci potrzebny dostęp do facebooka na fanpage Łowcy Wyrazów). Wiem, że Twoi bliscy mają dostęp, więc poproś aby ktoś pokazał te filmiki na których: powtórzysz wiedzę o różnicy między głoską i literą, podział wyrazów na sylaby oraz o funkcji litery "i" (mieliśmy z tym wczoraj trochę problemów). Na początku proszę obejrzyj filmiki. Jeśli to jest niemożliwe poczekaj na powrót do szkoły, wyjaśnię Ci te zasady i będziemy ćwiczyć. 
Najpierw obejrzyj filmik pt. "Głoska czy litera"?
Drugi filmik jest o funkcji litery "i":
  1. Teraz otwórz podręcznik na stronach 32-33. 
  2. Przyjrzyj się ilustracji i opisz co na niej widzisz. Pamiętaj, że używamy całych zdań w wypowiedziach. 
  3. Czy potrafisz wymienić nazwy ptaków, które znalazły się na ilustracji?
  4. Na stronie 32 znajduje się tekst wiersza Joanny Kulmowej. Przeczytaj go/ wysłuchaj. 
  5. Wyszukaj nazwy ptaków i je zapisz w zeszycie. Nie zapomnij o zapisaniu dzisiejszej daty.
  6. Wyszukaj wyrazy z wyrazami ze spółgłoskami miękkimi (spółgłoskę s, c, z, dz zmiękcza kreska - ś, ć, ź, dź i spółgłoskę s, c, z, dz zmiękcza litera "i" - si, ci, zi, dzi. Podpowiedź: w wierszu jest 7 takich wyrazów. Wpisz wyrazy do zeszytu. Zaznacz po zmiękczeniu samogłoski na czerwono, a spółgłoski na niebiesko. Przykłady: śpiewak, ziemniaki, kosiarka, misie.
  7. Teraz włącz piosenkę i zaśpiewaj piosenkę o pomaganiu rodzicom w sprzątaniu. Znasz już tę piosenkę, teraz ucz się tekstu na pamięć.

Dla chętnych: Może uda Ci do końca następnego tygodnia wysłać do mnie nagraną wersję piosenki wykonaną przez Ciebie? Bardzo bym mnie to ucieszyło 😊 – tu poproś o pomoc Rodziców lub starsze rodzeństwo. 
8. Przejdziemy teraz do zadań w ćwiczeniach polonistycznych. Wykonaj ćwiczenie 2 i 3 na stronie 33. Czy już wiesz, że zmiękczenia przez kreskę zapisujemy na końcu wyrazów i przed spółgłoską (ś, ć, ź, dź), a zmiękczenia przez "i" (si, ci, zi, dzi) zapisujemy przed samogłoską?
9. Poćwicz również w zeszycie ćwiczeń liczenie głosek, liter i sylab - wykonaj ćwiczenie 3 na stronie 35.
10. Teraz poćwicz, jaką literę zapiszesz w wyrazach, które pojawią się w grze. Poproś kogoś dorosłego, aby pomógł Ci nazwać obrazki.  Zapisz w zeszycie 5 z nich
Pamiętaj

  • na końcu wyrazów zmiękczenia zapisuj przez kreskę np. miś, Krzyś, liść, koń, 
  • tak samo  przed spółgłoskami np. świerk, śpiew, zarośla
  • przed samogłoskami przez literę i np.  Kasia, koniec, siedem, ciasto).
https://wordwall.net/resource/922687/polski/sp%c3%b3%c5%82g%c5%82oski-mi%c4%99kkie
Dla chętnych: wykonaj ćwiczenie 1, 2 i 4 z zeszytu ćwiczeń polonistycznych ze strony 34 i 35.

Praca wykonana, teraz czas na odpoczynek. Wykonaj kilka dowolnych ćwiczeń, wyjdź na dwór, bo jest słoneczna pogoda. Nie zapomnij o czapce i ciepłej bluzie.


Czas na ćwiczenia matematyczne. Na początek obejrzyj dla przypomnienia krótkie filmiki o liczbach drugiej dziesiątki. Odgadniesz zagadki o jakie liczbach mowa?

W zeszycie w kratkę zapisz datę i zapisz wpisując wynik: 10+1=
10+2=
10+3=
10+4=
10+5=
Spróbuj ułożyć własne zagadki do których zapiszesz działania:
10+6=
10+7=
10+8=
10+9=
10+10=
Teraz otwórz ćwiczenia na stronie 30 i 31 i wykonaj zadanie 1 i 2.
Zadanie długoterminowe (do środy 1 kwietnia): wykonaj karty "badania" liczb: 11-20. 
Poniżej przykładowa karta z liczbą 12.

Dla chętnych:
Zagraj w Memory na stronie matzoo.

Dla chętnych na weekend: 
Zanim się dzisiaj rozstaniemy, przygotowałam coś, co możecie zrobić z kimś dorosłym z Twojego domu. To jest rysunkowy prosty przepis na ciasteczka z 3 składników. Może w weekend z Twoją pomocą przygotujecie takie (lub inne) ciasteczka?. Przepis jest autorstwa Pani Magdy Świegot.

 

Zdrowe II śniadanie- jak to ze szczypiorkiem było.

Dzisiejsze zadanie bardzo Wam się podobało. Wasi Rodzice mieli wolne od przygotowywania II śniadania, a Wy mogliście "porządzić" w kuchni. :). Wasza kreatywność przy przyrządzanniu kanapek  była imponująca.  Cieszę się, że wykorzystaliście swoje hodowle szczypiorku i rzeżuchy.
Posprzątaliście po sobie? Smakowało?  Myślę, że tak.