Dzień dobry. :)
Kochani Pierwszoklasiści, witam Was serdecznie. Wczoraj słuchaliście tekstu o koleżeństwie i empatii. Dzisiaj dowiecie się, co to znaczy aukcja i co znaczy być przedsiębiorczym. Powodzenia!
Przygotuj na zajęcia to, co zwykle plus ulubione przybory do wykonywania prac plastycznych( mogą być farby, kredki, flamastry, ołówek, wycinanki itp.)
Zadania polonistyczne
- Otwórz podręcznik na stronie 38. Przeczytaj tekst "Mali przedsiębiorcy" i powiedz: Co i w jakim celu postanowili zorganizować uczniowie?
- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 36 i uzupełnij tekst wyrazami z ramki (zadanie 6), następnie nalep pod każdą pracą plastyczną imię dziecka, które ją wykonało (zadanie 7 ze strony 37)
- Czas na ćwiczenia buzi i języka: wykonaj zadanie 1 i 2 na stronie 39 w podręczniku.
Zadanie plastyczne:
Wykonaj pracę plastyczną na dowolny temat swoją ulubioną techniką. Prześlij zdjęcie pracy do mnie. Umieszczę zdjęcie prac w galerii na blogu i spróbujemy zrobić wirtualną licytację. Będzie można zachęcić bliskich, aby w komentarzu proponowali cenę za obrazek uczniów z naszej klasy. Kto wie, może w realu uzbierałaby się jakaś kwota na wycieczkę?
Zadanie matematyczne
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 32-33 i wykonaj zadanie 1 (łącznie z kropkami). Zadanie 2 dla chętnych.
Nauka gry w szachy:
Lekcja nr 6 - zasady gry.
- Przygotuj planszę szachową, pionki i figury. Znasz już pionki, figury: wieżę,hetmana (damę, królową), konika (skoczka) i króla. Dzisiaj poznasz zasady gry w szachy.
Zadania z języka angielskiego
Hello
students! MY FACE (MOJA
TWARZ)
Dziś nauczysz się nazywać części
twarzy.
Posłuchasz i obejrzysz historyjkę.
Wykonasz ćwiczenia .
W nagraniu
usłyszysz kolejno:
hair – włosy
eyes –
oczy
nose –
nos
ears –
uszy
mouth – usta
W historyjce
klaun zaprasza dzieci do zabawy.
Touch your eyes/ears/ hair. (Dotknij swoje oczy, uszy i włosy).
- Oglądaj i słuchaj uważnie, co się wydarzy. (od: 6 min nagrania do 7 min
https://www.youtube.com/watch?v=1A0wJDR98OM&t=368s
- Wykonaj
ćwiczenia interaktywnie utrwalające poznane wyrazy.
https://wordwall.net/pl/resource/558832/my-face
Dla chętnych:
- Zapisz w
zeszycie poznane wyrazy. Wykonaj do nich ilustracje.
Have a nice day! (Miłego dnia!) A.S.
Po południu: ćwicz czytanie, ćwicz śpiewanie wybranej piosenki na Dzień Mamy.
Przypominam zadanie muzyczne:
(do 26 maja). Poproś o pomoc Tatę. Posłuchaj piosenek na Dzień Mamy, Rodziny. Naucz się jednej z nich. Teksty piosenek z zestawu nr 1 znajdują się w prezentacji, teksty propozycji piosenek nr 2, 3 i 4 otrzymałeś w Librusie na swoje uczniowskie konto.
Wybraną piosenkę zaśpiewasz Mamie 26 maja.
1.
2. "Jesteś mamo skarbem mym", z tekstem i karaoke
3. "Jesteś mamo odlotowa"
4. "Moja mama jest kochana"
Miłego weekendu - Pani Krysia