Archiwum bloga

czwartek, 21 maja 2020

Zadania 22 maja (piątek)

Dzień dobry. :)
Kochani Pierwszoklasiści, witam Was serdecznie. Wczoraj słuchaliście tekstu o koleżeństwie i empatii. Dzisiaj dowiecie się, co to znaczy aukcja i co znaczy być przedsiębiorczym. Powodzenia!

Przygotuj na zajęcia to, co zwykle plus ulubione przybory do wykonywania prac plastycznych( mogą być farby, kredki, flamastry, ołówek, wycinanki itp.)

Zadania polonistyczne
- Otwórz podręcznik na stronie 38. Przeczytaj tekst "Mali przedsiębiorcy" i powiedz: Co i w jakim celu postanowili zorganizować uczniowie?
- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 36 i uzupełnij tekst wyrazami z ramki (zadanie 6), następnie nalep pod każdą pracą plastyczną imię dziecka, które ją wykonało (zadanie 7 ze strony 37)
- Czas na ćwiczenia buzi i języka: wykonaj zadanie 1 i 2 na stronie 39 w podręczniku.

Zadanie plastyczne:
Wykonaj pracę plastyczną na dowolny temat swoją ulubioną techniką. Prześlij zdjęcie pracy do mnie. Umieszczę zdjęcie prac w galerii na blogu i spróbujemy zrobić wirtualną licytację. Będzie można zachęcić bliskich, aby w komentarzu proponowali cenę za obrazek uczniów z naszej klasy. Kto wie, może w realu uzbierałaby się jakaś kwota na wycieczkę?

Zadanie matematyczne
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 32-33 i wykonaj zadanie 1 (łącznie z kropkami). Zadanie 2 dla chętnych. 

Nauka gry w szachy:
Lekcja nr 6 - zasady gry.
- Przygotuj planszę szachową, pionki i figury. Znasz już pionki, figury: wieżę,hetmana (damę, królową), konika (skoczka) i króla. Dzisiaj poznasz zasady gry w szachy.
https://www.youtube.com/watch?v=1YJbQVLFLGs&t=14s

Zadania z języka angielskiego
Hello students! MY FACE (MOJA TWARZ)

Dziś nauczysz się nazywać części twarzy.
Posłuchasz i obejrzysz historyjkę.
Wykonasz ćwiczenia .
W nagraniu usłyszysz kolejno:
hair – włosy
eyes – oczy
nose – nos
ears – uszy
mouth – usta
W historyjce klaun zaprasza dzieci do zabawy.
Touch your eyes/ears/ hair. (Dotknij swoje oczy, uszy i włosy).
 - Oglądaj i słuchaj uważnie, co się wydarzy. (od: 6 min  nagrania do 7 min

https://www.youtube.com/watch?v=1A0wJDR98OM&t=368s

- Wykonaj ćwiczenia interaktywnie utrwalające poznane wyrazy.
https://wordwall.net/pl/resource/558832/my-face

Dla chętnych:

- Zapisz w zeszycie poznane wyrazy. Wykonaj do nich ilustracje.
Have a nice day! (Miłego dnia!) A.S.

Po południu: ćwicz czytanie, ćwicz śpiewanie wybranej piosenki na Dzień Mamy. 

Przypominam zadanie muzyczne:
(do 26 maja). Poproś o pomoc Tatę. Posłuchaj piosenek na Dzień Mamy, Rodziny. Naucz się jednej z nich.  Teksty piosenek z zestawu nr 1 znajdują się w prezentacji, teksty propozycji piosenek nr 2, 3 i 4  otrzymałeś w Librusie na swoje uczniowskie konto. 
Wybraną piosenkę zaśpiewasz Mamie 26 maja. 
1. 

2. "Jesteś mamo skarbem mym", z tekstem i karaoke
3. "Jesteś mamo odlotowa"
4. "Moja mama jest kochana"

Miłego weekendPani Krysia