Archiwum bloga

piątek, 17 kwietnia 2020

Zadanie na dziś (17 kwietnia - piątek)

Dzień dobry.💚
Wczorajsze zadanie matematyczne i muzyczne rozwiązaliście znakomicie. Równie dobrze wykonaliście zadania z dwuznakiem "dz". Zaplanowaliście też pomysłowe ćwiczenia gimnastyczne: skakanie z gazetą, ćwiczenia równowagi, z wykorzystaniem butelki z wodą, a nawet wchodzenie na "skałki". Mam nadzieję, że wszyscy macie się dobrze i humory Wam dopisują. Wiem, że nadal ciężko jest wrócić do Domowej Szkoły po przerwie, ale jestem pewna, że dacie radę. Przed nami weekend i odpoczniemy.
Dzisiaj przed Wami jeszcze sporo pracy.
Zaczynamy... 
Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt w kratkę, kartki z bloku rysunkowego, liczmany, piórnik. 

Dzisiaj: 
- przeczytasz tekst ze zrozumieniem,
- poznasz pojęcie "rzeczownik", 
- będziesz "badać" trzy liczby: 15, 16 i 17.

Zadania polonistyczne.
- Otwórz podręcznik na stronie 18, przeczytaj na głos tekst "Bawimy się w podchody". Na podstawie zdobytych informacji powiedz dokąd wybrały się dzieci i jak nazywa się zabawa w którą się bawiły. 
- Obejrzyj teraz filmik i uważnie posłuchaj informacji do 1 minuty 18 sekundy (o rzeczowniku). 
- Otwórz teraz zeszyt ćwiczeń polonistycznych i potrenuj rozpoznawanie nazw ludzi i nazw rzeczy w zadaniu 3 na stronie 17, oraz pozostałych kategorii w zadaniu 9 na stronie 90. 
- Powtórz i zapamiętaj: 
- Przypomnij zasady podziału wyrazów na sylaby, głoski i litery. Sprawdź, czy pamiętasz zasady wykonując zadanie 3 na stronie 61.

Czas na przerwę. Wstań, rozciagnij się, wykonaj ćwiczenia ze swojego planu dnia. Napij się wody.

Zadania matematyczne.
Badałeś już liczby 11-20, choć nie każdy z Was jeszcze wysłał to zadanie. Myślę, że po dzisiejszym dniu, otrzymam już od każdego z Was karty z liczbami. 
Dzisiaj szczególnie dokładnie przyjrzymy się liczbom 15, 16 i 17.

- Zadanie 1 w którym "zbadasz" liczbę 15:
Czy zgodzisz się ze mną, że liczba 15 jest wyjątkową liczbą?
Na czym polega jej wyjątkowość? Czy potrafisz pokazać to na różnych przykładach? Przeprowadź badania. 
1. Najpierw zgromadź materiały, które będą Ci potrzebne do badań. Najlepiej, aby były małe, bo takie łatwiej się liczy i łatwiej je przekładać.
2. Wymyśl badania i zadania, które pokażą wyjątkowość liczby 15. Sprawdź, czy to jest liczba parzysta, czy nie, z jakich liczb można ją złożyć.
3. 15 to dużo, czy mało? Od czego to zależy?
4. Poproś kogoś, aby mierzył Ci czas. Co możesz zrobić w 15 sekund?
5. Czy umiesz wymyślić i napisać 15 wyrazów ułożonych z liter wyrazu MATEMATYKA? Nie musisz używać wszytskich liter, nie możesz dokładać nowych, możesz wykorzystywać wiele razy litery z tego wyrazu.
6. Weź 15 klocków lego lub innych i zbuduj jakąś konstrukcję według własnego pomysłu. Sprawdź, jak zmieni się twoja konstrukcja, gdy zabierzesz 5 klocków, a potem dołączysz je w inny sposób.
7.Weź kredki, kartkę w kartkę (możesz to zrobić w zeszcie w kratkę do liczenia, ale musi być cała kartka pusta). Pokoloruj w  dowolny sposób po 15 kratek, zmieniaj kolory, zamaluj tak całą kartkę z zeszytu (powstanie mozaika).

- Zadanie 2 Zbadasz teraz liczby 16 i 17
Zrób 1 kartę pracy liczb 16 i 17 (wspólną dla obydwu liczb) odpowiadając na pytania:
- W czym te liczby są podobne?
- Czym te liczby się różnią?
- Co wspólnego na liczba 1 z liczbami 16 i 17?
- Jakimi banknotami i monetami zapłacisz 16 i 17 złotych?
- Wymyśl inne sposoby zbadania liczb, których nie wykorzystałeś w poprzednim badaniu.
Na koniec  zadanie 3: 
Zostałeś detektywem w swoim domu. Znajdź Kopciuszka, czyli osobę, której długość stopy wynosi 16  lub 17 centymetrów. Czy  znajdzie się wśród  Twoich bliskich Kopciuszek? 
Powodzenia. 


Dzisiaj piątek i w planie jest lekcja języka angielskiego
- Oto co przygotowała Pani Agnieszka:
"Dzień dobry Pierwszaki!
Dziś w dalszym ciągu będziemy uczyć się o jedzeniu.
Zadanie będzie polegało na nauczeniu się piosenki „I like food”, w której występuje wyrażenie:
I like, co oznacza: Lubię.
My favourite food, co oznacza: Moje ulubione jedzenie.
W piosence usłyszycie znane już Wam produkty spożywcze i nazwy kolorów.
Link do niej znajduje się tutaj:
Powtórzcie piosenkę kilka razy. Potem w zeszycie zapiszcie zdanie:
I like …….. .
Dokończcie zdanie korzystając z wyrazów w podręczniku. Wykonajcie też ilustrację do zapisanego zdania.
Życzę Wam dobrej pracy! A.S."

Po południu: 
1. Wybierz z zadania 5 ze strony 62 (zeszyt ćwiczeń polonistycznych) nazwy zwierząt, roślin, rzeczy, ludzi. Narysuj tabelę na kartce z bloku i wpisz u góry w 4 kolumnach: zwierzęta, rośliny, rzeczy, ludzie. W każdej kategorii wpisz wyrazy z zadania. Podpowiedź: nie wszystkie wyrazy z zadania 5 są rzeczownikami. Pisz starannie.
2. Zadania z zeszytu matematycznego (strona 52-53): zadanie 1 i do wyboru: 2 lub 3.
3. Pamiętaj o czytaniu tekstów z podręcznika i książek.
4. Pamiętaj o codziennym mierzeniu i notowaniu pomiarów wybranej rośliny.
5. Powtórz Tacie/ Mamie/ starszemu bratu/ lub starszej siostrze co pamiętasz o rzeczowniku i podaj po 1 przykładzie. Poproś, aby powtórzyli, co im powiesz. 

Dla chętnych: własna karta pracy o Panu rzeczowniku. Możesz kartę zilustrować dowolnymi wyrazami, zmodyfikować według własnego pomysłu. 


Kochane Dzieci! 
Jesteście bardzo dzielne, pracując tak pięknie w domu. Jestem z Was niezwykle dumna  Pracujcie systematycznie i starajcie się najlepiej, jak potraficie. Dzięki temu będziecie coraz ładniej pisać oraz czytać i wszystko to pokażecie mi 
w szkole, gdy już się zobaczymy. 
Pozdrawiam Was serdecznie
Wasza Pani