Archiwum bloga

czwartek, 16 kwietnia 2020

Jak to dzisiaj z matematycznym zadaniem było...

Dzisiaj Pierwszoklasiści rozwiązywali następujące zadanie:
 "Dziadek Kacpra ma gospodarstwo w którym hoduje zwierzęta. Kacper policzył, że zwierzęta mają razem 16 nóg. Jakie to mogą być zwierzęta?" Rozwiązując to zadanie weź pod uwagę różne możliwosci. 
- Weź kartkę z bloku rysunkowego na którym przedstawisz swoje rozwiązanie. Możesz przedstawić rozwiązania rysując, pisząc, a nawet używając klocków, figurek. 
- Kiedy już rozwiążesz zadanie pomyśl, czy możesz je rozwiązać, gdyby nóg było nie 16, a 15?".

Ile dzieci, tyle niemalże rozwiązań i to jest bardzo dobra wiadomość. 

Pozostaje odpowiedź, czy można rozwiązać zadanie, gdyby nóg było 15. Czekam na Wasze odpowiedzi do jutra i podam tutaj odpowiedź. Póki co, tylko dwie osoby mi odpowiedziały, więc poczekam. 









Badamy liczby. Tworzymy litery w dowolny sposób.

Jesteście już po dzisiejszych zadaniach więc zaprezentuję Wam teraz karty "badania" liczb drugiej dziesiątki: liczby 11, 12 i 13, 14, a po południu pokażę przykłady rozwiązań dzisiejszego zadania ze zwierzątkami. 
Jutro zbadamy dokładniej liczbę 15, 16 i 17 jako przykładowe liczby większe od 10, a mniejsze od 20. 
Uczymy się też pisania nowych liter. Poznając je mogliście układać ich wzory w dowolny sposób. Powstawały ciekawe rozwiązania.