Gotowi do dzisiejszych zajęć? Umyci, najedzeni, pokój wywietrzony? Wczoraj sluchaliscie bajki " Spiąca krolewna". Wielu z Was wykonało piękne dekoracje, zbudowało imponujące zamki z klocków, wykonało pomysłowe postaci z bajki, a nawet było reżyserami przedstawienia. Nagranie teatrzyku Izy możecie obejrzeć na fanpage "Co słychać w naszej klasie". "Żyli długo i szczęśliwie" - tak kończy się bajka Izy, czego serdecznie i Wam obydwie życzymy .
To zaczynamy!
Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt ćwiczeń matematycznych, piórnik, patyczki do liczenia, przybory: rurki po papierze toaletowym, papier kolorowy, nożyczki, klej.To zaczynamy!
Pamiętaj, aby pracować samodzielnie, a rodziców proś tylko do przesłania zadań (jeśli będziesz chciał otrzymać informację ode mnie o swojej pracy)
Zbliżają się Święta Wielkanocne. Czy wiesz, jakie my Polacy mamy zwyczaje, zabawy świąteczne, jakie znali nasi dziadkowie i co pozostało w naszych domach? Jeden ze zwyczajów poznałeś w piątek. Tak, to wicie palemek z bukszpanu, borowiny, gałązek wierzby, kwiatów i wstążek. Wykonałeś piękną palmę, posłuchaj dlaczego je robimy i poznaj inne zwyczaje.
Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 80 -81 i wykonaj zadanie 2 i 4. Teraz wróć na stronę 76 i dowiedz się co wkładamy do wielkanocnego koszyczka.
Dla chętnych: wykonaj koszyczek ze strony 77.
Otwórz podręcznik na stronie 91 i przeczytaj w jaką grę można grać wiosną. Możesz w nią grać każdego dnia z każdym. :)
Teraz napij się wody, przebierz w coś wygodnego i ćwicz. Wybierz 2-3 ćwiczenia i wykonaj. Możesz taką grę przygotować samodzielnie i grać w dowolnym czasie. Wykorzystaj spinnera, okrągłą kredkę lub inny sposób do wylosowania każdego z ćwiczeń.

Otwórz ćwiczenia matematyczne, wyjmij patyczki. Czy pamiętasz jakie dwie liczby tworzą dziesiątkę, czyli dodane do siebie dają sumę 10? Przypominam Ci, że są to:
0 i 10
1 i 9
2 i 8
3 i 7
4 i 6
5 i 5
6 i 4
7 i 3
8 i 2
9 i 1
0 i 10
Otwórz ćwiczenia matematyczne na stronie 50-51 i wykonaj działania według wyjaśnienia i wzoru w zadaniach 1 i 2.
Wykonasz teraz drugie zwierzątko symbolizujące Wielkanoc. Wczoraj był to baranek, dzisiaj zajączek.
Zajączki z rurek
Rurki malujemy kolorowymi farbami, z tekturki lub wycinanki wycinamy uszka i doklejamy je od wewnątrz. Następnie dodajemy zajączkom twarz, wąsy i kokardy/krawaty.
Przypominam, że jutro naszym "bohaterem dnia" będzie jajko. Przypomnij sobie co należy przygotować na jutro (podałam informację w piątek).
A teraz naucz się rysować zajączka:
