Archiwum bloga

środa, 22 kwietnia 2020

Zadania na dziś (23 kwietnia- czwartek)

Dzień dobry. 💜
Wczorajsze zadania wykonaliście w większości znakomicie. Niektórzy jeszcze nie wysłali zadań, myślę, że dzisiaj to nadrobią. 
Dziękuję Rodzicom za kontakt z Wami. Cieszę się, że bliskie stają się Wam sprawy ekologii: oszczędzania wody, energii, papieru, pozbywania się plastikowych rzeczy z otoczenia. Program zero waste najlepiej realizować każdego dnia w codziennym życiu. Bądźcie ambasadorami troski o naszą planetę Ziemię, bo jest w coraz gorszym stanie i uczcie nawet nas dorosłych, jak być odpowiedzialnym za środowisko. Podjęliście różne wyzwania ratowania naszej planety. Jak to mówi mądrze znana mi osoba: "Ratowanie planety? Ratujmy siebie". Już dziś jesteście więc Superbohaterami. 💪
Życzę Wam, żeby to nie była jednorazowa akcja, a styl życia. 💟
Ja się do Was dołączam. 💚💚💚
Zdjęcia Waszych plakatów, prac, zadań zero waste, obietnic podjęcia wyzwań znajdują się na blogu we wczorajszym popołudniowym wpisie oraz na fb w grupie "Co słychać w naszej klasie". 

Dzisiaj będziemy rozmawiać o dzisiejszej bohaterce dnia- książce. 
23 kwietnia to Międzynarodowy Dzień Książki: 

- dowiesz się, jakie są korzyści z czytania książek,
- dowiesz się jak zbudowana jest książka,
- dowiesz się, jak dodawać i odejmować z przekroczeniem progu dziesiątkowego,
- zaproponujesz rozmowę dwóch osób (dialog),
- wykonasz zakładkę do książki,
- potrenujesz żonglowanie m.in. jako pomoc w koncentracji uwagi.

Zastosuj przy wykonywaniu zadań sygnalizatory i przy wykonywanych zadaniach narysuj światełka:

Przygotuj: kartki z bloku rysunkowego, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt w kratkę, zeszyt w linie lub wydrukowane karty pracy z Librusa, piórnik, podręcznik. 

- Obejrzyj film i poproś dorosłego, aby czytał Ci napisy podczas filmu. Powtórz co zapamiętałeś. 

- Wykonaj na kartce z bloku rysunkowego pracę "Moja ulubiona książka" według wzoru (prześlij mi zdjęcie, jeśli możesz). Wykonaj zdjęcie ze swoją ulubioną książką w ulubionym miejscu z zakładką, jaką wykonasz pod koniec zajęć. Możesz mi przesłać zdjęcie. 

- Dorysuj oczy, nadaj imiona i napisz, o czym mogą rozmawiać dzieci (obrazek możesz wydrukować z wiadomości w Librusie). Dzieci bez dostępu do drukarki niech nadadzą imiona i napiszą kilka zdań dialogu (każdą wypowiedź dialogu zapisujemy od nowej linii, od myślnika).  Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania i starannym pisaniu.
- Czas na przerwę. Napij się wody, zrób kilka podskoków, rozciągij się.

- Obejrzyj prezentację sposobu dodawania liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Możesz zrobić to sam na swoich liczmanach.



Myślę, że już potrafisz! Jeśli nie, odtwórz prezentację jeszcze raz.
Otwórz teraz zeszyt w kratkę. Przepisz i oblicz. Pamiętaj o zapisaniu daty. 


- Spróbuj teraz samodzielnie zrobić w zeszycie takie działanie: 6+7= Narysuj do niego kuleczki. (To będzie trzecie zdjęcie, jakie możesz mi wysłać dzisiaj i wystarczy). Oto moja podpowiedź do zadania:


- Otwórz teraz zeszyt w kratkę, wpisz działania, oblicz. 

- Czas na lekcję wychowania fizycznego. Weź balon (jeśli masz), trzy małe przedmioty (np. trzy chustki, chusteczki do nosa, kawałki materiału), którymi będziesz trenował żonglowanie. Załóż wygodne ubranie odpowiednie do pogody (wyjdź i sprawdź, jakie ubranie będzie odpowiednie). Gdy będziesz gotowy  wyjdź na dwór, zabierz ze sobą balon, przedmioty i ćwicz (jeśli jest wiatr to balon zamień na gumową piłkę). Na podwórku graj w piłkę (baw się balonem), żongluj (tylko podstawowe ruchy). Żonglowanie ćwiczy koncentrację uwagi, koordynację ruchową, rozwija współpracę pomiędzy półkulą lewą i prawą, czyli pomoże Ci  się uczyć. 
Zanim wyjdziesz zobacz, jak trenować żonglowanie: 

- Następnym zadaniem będzie wykonanie zakładki do książki ( zamiast filcu może być papier). 
Podsuwam Ci pomysły, ale możesz też wymyśleć własną zakładkę. Do każdej książki przyda się jedna zakładka. 

Wykonaj zakładkę do książki ( zamiast filcu może być papier). 
Tu masz pomysły, albo wymyśl własną zakładkę.



Zapamiętaj, z czego składa się książka. 
- Czytaj teksty (wybrany tekst z zeszytu ćwiczeń polonistycznych "Czytam sam" i "Dodatkowe teksty do czytania" - strony 97-106, własną ksiażkę).

Dla chętnych:  Wykonaj książeczkę według własnego pomysłu, możesz zaprojektować własną okładkę, ilustracje, możesz w niej napisać wymyśloną przez Ciebie historyjkę. Jeśli zechcesz się podzielić zdjęciem swojej książeczki, bardzo chętnie zobaczę. 

- Poćwicz dodawanie:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/2edaa17b79729cc13d3615b04262ca4c_/index.html
- W ćwiczeniach  matematycznych na stronie 86 wykonaj działania w zadaniu 25, 26 i 27 i pamiętaj o poznanych sposobach. Możesz liczyć w zeszycie według mojej instrukcji wyżej.

- Możesz odwiedzać strony pisupisu, matzoo i ćwiczyć poznane umiejętności.

Życzę Ci dobrego dnia - Pani Krysia

Stajemy się klasą ZERO WASTE.

 Stajemy się klasą ZERO WASTE. 
 Dowody? 
- Prawie każdy ma butelkę wielorazowego użytku ( ja też, bo jesteśmy zespołem). 
- Korzystamy z dzbanków z filtrami (wszystko po to, aby nie kupować wody w plastikowych butelkach. Przy okazji jest oszczędniej, zdrowiej, a Ziemię uwalniamy od plastiku).
 Innym ekologicznym działaniem jest robienie zakupów z materiałowymi torbami. Na owoce, warzywa, orzeszki etc. świetnie sprawdzają się małe woreczki (np. ze starych firanek, bawełnianych koszulek). Kuba wczoraj taki woreczek szył z Babcią. Lila dzisiaj uszyła z Mamą.   Ja takie woreczki zabieram ze sobą od wielu miesięcy na każde zakupy  
- Zakładamy przydomowe kompostowniki. 
- W marcu świetnie wyszła Wam hodowla szczypiorku i rzeżuchy. 
- Z okazji Święta Ziemi założyłam sad i ogród warzywny. Będą w nim rosły jabłonie, grusza, śliwa, wiśnia, czereśnia, morela i brzoskwinia. Na posadzenie czekają krzewy owocowe: malina, porzeczka, borówka, agrest. W ogrodzie będą rosły: pomidory, ogórki, marchewka, rukola, bób, papryka, koperek, szczypiorek, sałata, rzodkiewka, fasola, brukselka, kapusta, dynia, cukinia, bakłażan, seler, por, karczoch, a na parapecie hoduję kiełki. 
Może i Ty już posiałeś nasiona? 
Działamy na rzecz naszej Ziemi dalej. Kto dołączy do mnie, do Kuby, do Lili? 
Czekam na informacje. Mam już  od większości z Was:
- deklaracje podjęcia wyzwań na rzecz ekologii i życia zero waste,
- plakaty na temat zero waste,
- zdjęcia z podejmowanych działań. 
Przed nami jeszcze wiele pracy, ale jesteśmy na dobrej drodze. 










 












Zadania na dziś (22 kwietnia- środa)

Dzień dobry. 💙
Waszą wczorajszą pracą w "zakładanie" sklepu znów mnie niesamowicie zaskoczyliście. Bawiłam się świetnie. Już od rana otrzymywałam zaproszenia na zakupy zdrowej żywności. Dzięki temu mam zapasy na dwa tygodnie. ;) Kacper miał nawet fartuch i rękawiczki na rękach, przygotował profesjonalną kasę z banknotami nawet 20 i 50 - złotowymi. Antoś zrobił plakat reklamujący towar, miał owoce, wodę , soki, warzywa i napisał, że nie ma chleba. Może wiecie dlaczego? Lila w swoim sklepie "Wisienka" miała cały asortyment i dla dorosłych i dla dzieci, wciąż zachęcała swoich klientów nowym towarem. Iza oferowała ryby, owoce, chleb 3 ziarna, owoce, ciasteczka i mleko 3,2%. Kacper przygotował cennik z dokładnymi danymi towaru, umieścił go na tablicy przed "sklepem", więc każdy klient miał pełną wiedzę o zakupach. U Igora w sklepie było bardzo dużo różnych produktów, kasa ,a on był super sprzedawcą.Kuba "sprzedawał" jogurty, mussli, wodę i wiele innych prawdziwych produktów zdrowej żywności. Tak, jak i Radek, który z kuchni wziął do swojego "sklepu": ryż, jajka, mleko, zieloną herbatę. :)   Wszyscy umieli uprzejmie i kulturalnie obsługiwać "klientów". Dziękuję Wam jeszcze raz za ciekawą zabawę, a Rodzicom za przesłane zdjęcia. Największa pochwała należy się Wam za sprawne obliczenia kosztów zakupów i wydawanie reszty. 
Brawo Pierwszoklasiści. 

(Odłóżcie pieniądze do pudełek, będa Wam jeszcze potrzebne). 

Dzisiaj będziemy mówić o ekologii i przypomnę Ci czym jest "zero waste". 
- utrwalisz pojęcie "ekologia"
- dowiesz się, jak dbać o środowisko,
- utrwalisz zasady segregacji śmieci,
- podejmiesz wyzwania "zero waste" i wykonasz do nich plakat,
- zapiszesz wyrazy z pamięci,
- ułożysz historyjkę z podanych wyrazów,
- wykonasz obliczenia matematyczne.


A teraz przygotuj: zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt w kratkę, zeszyt w linie, kartki z bloku rysunkowego, liczmany, piórnik, piłkę, dostęp do komputera (musisz najpierw obejrzeć filmiki). 

Zadania przyrodnicze:
22 kwietnia jest Międzynarodowym Dniem Ziemi. Ziemia jest naszym domem, więc musimy dbać o nią. Nie mamy wyjścia, jeśli chcemy być zdrowi. Zobacz, co każdy z nas może zrobić, aby zadbać o nasze środowisko: o oszczędzanie wody, papieru, prądu, o zmniejszenie ilości plastiku. Chcemy być klasą "zero waste", pamiętacie? Kuba wczoraj szył z Babcią woreczki materiałowe na zakupy, a co zrobisz Ty?

Przeczytaj, ile lat rozkłada się plastikowa torebka, a ile papierek po cukierkach?

tworzywa sztuczne plastikPLASTIK (potoczna nazwa tworzyw sztucznych) – 
w zależności od jego rodzaju rozkłada się od 100 do 1000 lat. Przy zwykłych papierkach po cukierkach proces ten trwa około 450 lat. Podobna ilość czasu, bo około 400 lat potrzebna jest do rozłożenia się jednej reklamówki. Jest to wręcz szokująca wiadomość, biorąc pod uwagę fakt, że do jej wyprodukowania potrzebna jest zaledwie sekunda, a człowiek używa plastikowej torby jedynie przez około 30 minut. 



Czy wiesz, ile litrów wody potrzeba do wyprodukowania 1 bochenka chleba, 1 kg papieru, 2 kg wołowiny, pary dżinsowych spodni, t-shirta?
Żeby wyprodukować 1 bochenek chleba potrzeba aż około 400 litrów wody, do wyprodukowania 2 kg wołowiny około 9000 litrów wody, do wyprodukowania 1 kg papieru potrzeba około 250 litrów wody, do produkcji 1 pary dżinsowych spodni zużywa się 9000 litrów wody, a bawełnianego t-shirta 2500 l wody. To ogromne ilości.

Co możesz zrobić, aby nie marnować wody? Co robisz z nieświeżym chlebem? Co robisz z kartką papieru, z bloku na którym wycinałeś kwiatki, serduszka? Jak nie marnować tylu litrów wody na produkcję ubrań? 
Obejrzyj filmiki.
Czy dziecko zużywa energię?
Oto, co mówią dorośli o ratowaniu naszej planety.


- Przypomnę Ci teraz zasady segregacji śmieci. Myślę, że pamiętasz nasze zajęcia z programu "Zero waste w naszej klasie".
1) Filmik nr 1

2) Filmik nr 2




3) Filmik nr 3.

- Pomyśl: czy jest sens pojedynczego działania? Czy to wystarczy, że Ty będziesz ograniczał plastik ze swojego otoczenia? Zapisz odpowiedź do zeszytu w linie. 
- Co Ty zrobisz, aby dbać o środowisko, oszczędzanie zużywanej energii, wody? Możesz skorzystać z rad w filmików (albo z zapisanych niżej propozycji wyzwań).
Podejmij przynajmniej dwa wyzwania zero waste, które będziesz stosował systematycznie.
 Na przykład obiecaj, że:
- od dzisiaj nie będę używał, albo ograniczę używanie jednorazowych naczyń, 
- nie będę marnować jedzenia,
- będę segregował śmieci według ustalonych zasad,
- będę dążyć do dłuższego "życia" rzeczy,
- będę unikać "wodolejstwa" podczas mycia zębów, naczyń,
- będę używać prysznica zamiast wanny,
- będę łapać deszczówkę i używać jej do podlewania roślin w ogrodzie,
- nie będę niszczył ubrań, 
- będę oszczędnie używał papieru w domu i szkole,
- będę pił wodę z kranu przepuszczonego przez dzbanek filtrujący, żeby nie kupować wody w plastikowych butelkach,
- będę nosił do szkoły (teraz: stawiał na biurku na zajęcia wodę w butelkach wielorazowego użytku), żeby klasa pierwsza była wzorem do naśladowania jako klasa "zero waste" ( zrób sobie zdjęcie z butelką, jeśli wybierzesz to wyzwanie).
- Zapisz swoje wyzwania do stosowania w zeszycie w linie (pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania i kropce, lub wykrzykniku na końcu zdania). 
Obok zapisz działania, które planujesz podjąć dla ochrony środowiska. 


 - Poćwicz umiejętność segregowania śmieci:

 - Rozpoznaj elektrośmieci: 

Zadanie sprawdzające: rozwiąż 2 quizy 


Zadanie polonistyczne: 
1. Przygotuj 11 karteczek. Na każdej napisz po jednym wyrazie: śmieci, Staś, środa, śniadanie, światło, ktoś, śpi, maślanka, wiśnie, jeść, myśli. Pamiętaj o starannym pisaniu.
2. Zastanów się, na jakie kategorie możesz te wyrazy pogrupować? Powiedz, dlaczego tak ułożyłeś? Nazwij te kategorie.  Zarejestruj to na zdjęciu. 
3. Ułóż teraz wyrazy jeden za drugim (tak, jak pociąg). Możesz wybrać, który  z nich ma być pierwszy. Wymyśl i opowiedz historyjkę, w ktorej wszystkie te wyrazy wystąpią w kolejności, w jakiej je ułożyłeś. Oczywiście możesz dodawać również inne wyrazy.
Dla chętnych: Teraz pomyśl, w jaki sposób możesz przedstawić swoją historyjkę. Może to być komiks, książeczka, historyjka obrazkowa, a może teatrzyk kukiełkowy? Jeśli to będzie komiks lub książeczka, to zadbaj, by te wyrazy były tam napisane).
4. Poćwicz pisanie z pamięci (odwróć kartkę z wyrazem, napisz z pamieci, sprawdź). Jeśli chcesz możesz przygotować  tor przeszkód i wykonać pisanie z pamięci. 

Zajęcia ruchowe:
- Załóż ubranie odpowiednie do pogody. Weź piłkę nożna, wyjdź na dwór  (jeśli nie pada deszcz). Żongluj piłką, podbijaj, wykonuj strzały do bramki. Ćwicz najmniej 20 minut. 

Zadanie matematyczne: 
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 18-19 i wykonaj zadania 1, 3 i 4. 


Zadanie plastyczne:
Wykonaj plakat reklamujący naszą klasę jako klasę realizującą program "zero waste" (może to być reklama wyzwania, które zapisałeś do zeszytu).


Dzisiaj jest dzień w którym masz w planie język angielski. Oto zadanie dla Ciebie:

"Witajcie Pierwszaki!
I am hungry! Pamiętasz ten zwrot z naszych wcześniejszych zajęć?
Mam dla Ciebie zadanie. Zaprojektuj Twoją ulubioną pizzę, którą podzielisz się z domownikami. Możesz wykorzystać dowolne, nawet dziwne składniki. Na dole strony masz pustą pizzę - samo ciasto. Narysuj ją w zeszycie i zapełnij ja dowolnymi produktami. Poproś potem mamę lub tatę, aby pomogli Ci znaleźć nazwy wybranych składników w internetowym słowniku:
Zapisz składniki pod swoim rysunkiem, np.
apple - jabłko
orange - pomarańcza
cheese - ser
banana - banan.


Jeżeli masz taką możliwość wyślij do mnie zdjęcie swojej pracy.
Życzę Wam miłej pracy :)" 

Dla chętnych:  
w klasie zaczęliśmy program "Zero waste w naszej klasie". Jednym z zadań miało być założenie kompostownika. Możesz to zrobić sam: założ kompostownik na wybranym miejscu na podwórku (wyrzucaj tam skórki po owocach, warzywach, obierki po ziemniakach, w przyszłym roku będziesz miał żyzną ziemię do uprawy roślin). Drugie zadanie: przekonaj rodziców, aby zabierali ze sobą na zakupy torby wielomateriałowe (możesz wykonać na ten temat plakat), a nie zabierali ze sobą ze sklepu plastikowych toreb tzw. zrywek. 
O podjęciu zadania poinformuj mnie. 

Nasza Gmina ogłosiła konkurs (pisałam o tym na fanpage "Co słychać w naszej kalsie". Może się zainteresujesz" Zachęcam do wzięcia udziału. Konkurs trwa do 27 kwietnia.
Więcej na stronie: www.strachowka.com

Zadanie dodatkowe- muzyczne: Czy wiesz co znaczy S.O.S. - to znaczy, że ktoś wzywa pomocy. Pomocy potrzebuje nasza planeta. Posłuchaj w wolnej chwili piosenki:


Miłej pracy- Pani Krysia.