Archiwum bloga

wtorek, 2 czerwca 2020

Zadania 3 czerwca (środa)

Dzień dobry Pierwszoklasiści, widziałam u większości z Was, że wczorajszy sprawdzian Wam się udał. 

Zaczynamy kolejny dzień. 

Przygotuj: gumę do skakania, skakankę, podręcznik, zeszyty ćwiczeń, piórnik, farby plakatowe, kartki z bloku rysunkowego, pędzle, kilka kubków z wodą, podstawkę do mieszania farb.

Zadania z języka angielskiego

HELLO! THE THREE PRINCESSES!

Dziś przygotowałam dla Ciebie  opowieść o trzech księżniczkach.  W swoim podręczniku znajdziesz  ją na s. 88 - 89. Zapraszam do słuchania i oglądania:

https://www.youtube.com/watch?v=0jP6CWPFubw

Nowe słownictwo:

All day – Cały dzień

Later – Później

Where is  everybody ? – Gdzie są wszyscy?

First work, then play! – Pierwsza praca, potem zabawa!

Jeżeli masz ochotę, możesz wykonać pracę plastyczną do tej historyjki. Umieść na rysunku też tytuł w języku angielskim: The three princesses.

Miłej pracy!  A.S.

Zadania wychowania fizycznego.

Lekcja skakania. Obejrzyj film, wyjdź na dwór i spróbuj powtórzyć ćwiczenia.

Ćwiczenia ze skakanką

https://www.youtube.com/watch?v=vP8EjcvDT3k

Gra w gumę

Gra w gumę jest dla trzech osób, ale można grać również samemu. Wówczas potrzebujemy dwóch krzeseł. Obejrzyj filmik, przygotuj się do gry i spróbuj powtórzyć "dziesiątkę" skoków.

https://www.youtube.com/watch?v=nEoyIPGSd4c

Zadania polonistyczne i plastyczne

-Otwórz podręcznik na stronie 48. Przeczytaj tekst wiersza pt."Pejaż"

-Odpowiedz na pytania: jakich kolorów farb i użyto do przedstawienia pejzażu w wierszu, a jakich do namalowania ilustracji?

-Teraz weź farby, tackę, kartkę z bloku, pędzle, kubki i naucz się "Koła kolorów". Poznasz barwy podstawowe i pochodne. Wykonuj zadanie razem z p. Kasią (od 0:35 do 7:50 minuty)

https://www.youtube.com/watch?v=F6GRBpx3mtM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2fWj-8JN3ET4_e-UZHu67kT8vvXC5zv3obWHcUFb_Vsed6F10_PzQe2Mw

(Gdyby nie udało Ci się otworzyć linku, informacje zaczerpnij ze strony 49 z podręczniku).

Czy udało Ci się uzyskać nowe kolory? Namaluj teraz na środku białej kartki barwną plamę. Złóż kartkę na pół i dociśnij. Co przypomina Ci kształt, który powstał?

_ Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 46-47 i wykonaj zadania nr 1, 2 i 5. Pozostałe są dla chętnych.

Zadania matematyczne

-Powtórz nazwy miesięcy.

https://www.youtube.com/watch?v=m_-qLMJjmnU

- Wyrecytuj nazwy miesięcy z pamięci. Ćwicz: pierwszy - styczeń, drugi - luty... itd. - Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 44. Wykonaj zadanie 5.

-Wykonaj rodzinny kalendarz (12 kart z nazwami miesięcy) w którym zapiszesz ważne daty dla swojej Rodziny.

Mój rodzinny kalendarz wyglądałby tak:

styczeń: 19 - urodziny Mamusi, 29- rocznica ślubu Rodziców, 31 - urodziny siostry,

luty: 10 - urodziny córki,

marzec: 13 - moje imieniny,

kwiecień: 1 - urodziny Amelki, 17- urodziny Wojtka, 23 - imieniny Wojtka, 30 - rocznica ślubu Marysi i Jacka,

maj:

czerwiec:12- urodziny Kamilki, 14- imieniny córki, 28 - urodziny Łukasza

itd.

Karty możesz zilustrować w nawiązaniu do pory roku. Jak myślisz, czy kolory nazw miesięcy są przypadkowe?

Gra w szachy

Do końca roku pozostało 18 dni. W mailu w Librusie znajdziesz karty pracy do szachów. Przypominaj sobie dotychczasowe lekcje i codziennie wykonuj jedną kartę. Utrwalisz w ten sposób grę w szachy. 

Po południu:

- Czytaj co najmniej 15 minut.

- Namaluj kolorami podstawowymi i pochodnymi obraz pt. "Łąka wiosną".

Zadanie długoterminowe (do końca tygodnia):

Z 11 kart utrwalających pisownię wyrazów z ó (przesłanej w wiadomości w Librusie) wybierz 5 i wykonaj do końca tygodnia. W piątek napiszesz dyktando. 

To wszystko na dziś. Do jutra - Pani Krysia