Archiwum bloga

wtorek, 28 kwietnia 2020

Calineczka

.Kochani Pierwszoklasiści. Wczoraj poznaliście baśń Hansa Chrystiana Andersena "Calineczka". To piękna opowieść o wytęsknionym przez starą kobietę dziecku. Z tej nadziei zrodziła się maleńka dziewczynka mieszcząca się w łupince orzecha. Co było dalej wysłuchaliście w nagraniu baśni. Jednym z Waszych zadań było wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką.  Wybraliście: pastele, wycinankę, ale najczęściej były to kredki. Pamiętaliście o zapełnienu tła, brawo. Jestem z Was dumna, że pracujecie z takim zaangażowaniem. 












Zadania na dziś (28 kwietnia- wtorek)

Dzień dobry.💜💜💜
Jak się macie? Humory Wam dopisują? Gimnastyka poranna i śniadanie już było? No to czas do pracy. Zaczynamy.

Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt w linie, zeszyt w kratkę, piórnik.

Zadania matematyczne 
Na dobry początek - zadania z treścią, jak je rozwiązujemy? Zawsze według tych samych kroków (pamiętasz, że pytanie podkreślaliśmy niebieską kredką,  liczby podkreślaj czerwoną):


- Otwórz podręcznik na stronie 102, przeczytaj zadanie 2 zastanów się, jakiej części zadania brakuje. Wybierz właściwą odpowiedź i wpisz do zeszytu w kratkę. Rozwiąż zadanie i zapisz odpowiedź. 
- Na tej samej stronie podręcznika wykonaj zadanie 3. 
Rozwiąż zadanie w zeszycie.
- Otwórz stronę matzoo i wykonaj trzy zadania tekstowe. 
- Ułoż i rozwiąż zadanie tekstowe do działania: 6+9=
Pytanie podkreśl niebieską kredką, a liczby czerwoną.  

Zadania przyrodnicze i techniczne
Czy powietrze można złapać? Czy powietrze można zobaczyć? Co powoduje, że niektóre przedmioty dłużej utrzymują się w powietrzu, niż inne? To tylko niektóre moje pytania, mam nadzieję, że wymyślisz swoje. 
Obejrzyj prezentację o wietrze:




Powietrza nie widać, ale można je poczuć. Czujesz je na twarzy, gdy wieje wiatr. Jak jeszcze inaczej sprawdzić, czy powietrze rzeczywiście jest wszędzie?
Spróbuj złapać powietrze w cienki worek foliowy (może być reklamówka, lub worek na śmieci, im cieńszy tym lepszy). Po czym poznasz, że złapałeś powietrze?
- Wiele razy widziałeś, jak coś ci upadło. Dzieje się tak na skutek grawitacji. Zastanawiałeś się, czy wszystkie przedmioty spadają tak samo szybko? Sprawdź to. Weź kilka przedmiotów (muszą być takie, które nie zniszczą się na skutek upadku i nie uszkodzą podłogi), np. pluszaki i zeszyt, gumka i kartka, gazeta i skarpetka itp. Weź po jednym przedmiocie do każdej ręki i upuść je z tej samej wysokości w tej samej chwili. Weź dwie takie same kartki i jedną zgnieć w kulkę. Upuść kulkę i kartkę w całości. Co widzisz? Co się dzieje? Dlaczego?
Napewno zauważyłeś, że niektóre przedmioty spadają nieco wolniej. Powietrze stawia opór, dzięki któremu działają spadochrony. Niektóre rośliny mają nasiona o takim kształcie, który powoduje, że dłużej unoszą się w powietrzu, np. klon (noski), mniszek lekarski (dmuchawiec).
- Teraz sprawdź, jakie kształty spowodują, że przedmiot będzie unosił się dłużej. Zbuduj papierowe śmigiełko według instrukcji przedstawionej na filmie. Wymiary są orientacyjne. Możesz budować mniejsze i większe śmigiełka. Możesz sprawdzić, gdy dół obciążysz spinaczem biurowym, albo nie obciążysz. Upuszczaj śmiegiełko z pewnej wysokości. Możesz to robić w domu i na dworze.



Teraz sprawdź, jakie kształty spowodują, że przedmiot będzie unosił się dłużej. Podejmij również drugie wyzwanie. Zbuduj spadochron dla ludzika LEGO albo innej małej figurki. Możesz do tego wykorzystać foliową torbę. W jaki sposób to zrobić? Wymyśl samodzielnie. 

Zadania polonistyczne
- Wiatr może być groźny, przeczytaj o tym na stronie 58 w podręczniku. Do zeszytu przepisz dwa wybrane zdania.  

Drugim groźnym żywiołem jest woda. Groźna jest burza z deszczem, powódź. Równie dramatyczny jest brak wody. Już wiesz, że bez wody nie ma życia na Ziemi. Są takie miejsca na Ziemi, gdzie po wodę trzeba iść kilka kilometrów i stać po nią w długiej kolejce. W tej chwili również w Polsce mamy suszę. Jeszcze nie brakuje nam wody w kranach, ale może dojść również do takiej sytuacji.  Już nie wystarczy, że będziesz zakręcał kran, gdy myjesz zęby. Pomyśl i podejmij wyzwanie, ustal z Rodzicami, jak można wspólnymi siłami oszczędzać wodę. Może zrezygnujesz z napełniania basenu na podwórku, gdy będzie upał? Może do podlewania kwiatów użyjesz wody z mycia warzyw i owoców? Pomyśl co jeszcze możesz zrobić, narysuj, podpisz i stosuj
- Na koniec wykonaj zadanie 3 i 4 ze strony 55 zeszytu ćwiczeń polonistycznych. 

Dzisiaj są w planie zajęcia komputerowe. 
1. Otwórz program Word i napisz dziesięć razy swoje imię i nazwisko zmieniając czcionkę, jej wielkość, kolor, stosując podkreślenie, pogrubienia, kursywę. 
Pracę zapisz w swoim folderze. 

Po południu: Naucz się pięknie czytać tekst ze strony 89 pt. "Woda".
Poćwicz sprawność matematyczną w escape roomie  (przyda Ci się jutro):
https://view.genial.ly/5e9c21d9594d3b0da3d6085a/game-breakout-escape-1?fbclid=IwAR0BPtmXRbI0LvIZlbEOPRPIzn5ksUtx2obb_PCJjedsLiO8LhXwgCdlGnE

Dla chętnych:  Otwórz wirtualną matę do kodowania i wykonaj pracę "Zakodowana wiosna". Kolory wybieraj z prawej strony i klikaj w pole, gdzie ten kolor ma się znaleźć. Zrób zdjęcie swojej pracy i wyślij 

Hobby i Wasza przyszłość

Kochani Pierwszoklasiści w ubiegłym tygodniu rozmawialiśmy o zawodach. Zadałam Wam pytanie, kim chcecie zostać w przyszłości i jakie macie hobby.
Oto, czym podzieliliście się ze mną.