.Kochani Pierwszoklasiści. Wczoraj poznaliście baśń Hansa Chrystiana Andersena "Calineczka". To piękna opowieść o wytęsknionym przez starą kobietę dziecku. Z tej nadziei zrodziła się maleńka dziewczynka mieszcząca się w łupince orzecha. Co było dalej wysłuchaliście w nagraniu baśni. Jednym z Waszych zadań było wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką. Wybraliście: pastele, wycinankę, ale najczęściej były to kredki. Pamiętaliście o zapełnienu tła, brawo. Jestem z Was dumna, że pracujecie z takim zaangażowaniem.
To jest blog dedykowany uczniom i ich Rodzicom klasy 1 SP im. Rzeczpospolitej Norwidowskiej w Strachówce.
Archiwum bloga
- mar 17 (1)
- mar 18 (2)
- mar 19 (3)
- mar 20 (3)
- mar 23 (1)
- mar 24 (3)
- mar 25 (2)
- mar 26 (2)
- mar 30 (3)
- mar 31 (1)
- kwi 01 (2)
- kwi 02 (2)
- kwi 03 (1)
- kwi 05 (1)
- kwi 06 (1)
- kwi 07 (1)
- kwi 08 (2)
- kwi 11 (1)
- kwi 15 (3)
- kwi 16 (2)
- kwi 17 (1)
- kwi 18 (1)
- kwi 19 (1)
- kwi 20 (2)
- kwi 22 (3)
- kwi 23 (1)
- kwi 27 (1)
- kwi 28 (3)
- kwi 29 (2)
- kwi 30 (2)
- maj 01 (1)
- maj 03 (1)
- maj 04 (1)
- maj 05 (2)
- maj 06 (1)
- maj 07 (2)
- maj 08 (1)
- maj 10 (1)
- maj 12 (3)
- maj 13 (2)
- maj 14 (2)
- maj 16 (1)
- maj 17 (1)
- maj 18 (1)
- maj 19 (1)
- maj 20 (1)
- maj 21 (1)
- maj 24 (2)
- maj 25 (1)
- maj 26 (1)
- maj 27 (1)
- maj 28 (1)
- maj 29 (3)
- maj 31 (1)
- cze 01 (1)
- cze 02 (1)
- cze 03 (1)
- cze 04 (1)
- cze 05 (2)
- cze 06 (2)
- cze 07 (1)
- cze 08 (1)
- cze 09 (1)
- cze 14 (2)
- cze 18 (1)
- cze 21 (1)
- cze 22 (1)
- cze 23 (1)
- cze 24 (1)
- cze 25 (1)
wtorek, 28 kwietnia 2020
Calineczka
Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w wiejskiej szkole. Lubię przyrodę, historię, literaturę i muzykę. Bliskie są mi tematy ochrony środowiska i społecznego działania w miejscu i dla miejsca w którym mieszkam. Blog założyłam, aby pomóc dzieciom z mojej klasy przejść trudny czas zawieszenia zajęć w szkole. #zostańWdomu.
Zadania na dziś (28 kwietnia- wtorek)
Dzień dobry.💜💜💜
Jak się macie? Humory Wam dopisują? Gimnastyka poranna i śniadanie już było? No to czas do pracy. Zaczynamy.
Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt w linie, zeszyt w kratkę, piórnik.
Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt w linie, zeszyt w kratkę, piórnik.
Zadania matematyczne
Na dobry początek - zadania z treścią, jak je rozwiązujemy? Zawsze według tych samych kroków (pamiętasz, że pytanie podkreślaliśmy niebieską kredką, liczby podkreślaj czerwoną):
- Otwórz podręcznik na stronie 102, przeczytaj zadanie 2 zastanów się, jakiej części zadania brakuje. Wybierz właściwą odpowiedź i wpisz do zeszytu w kratkę. Rozwiąż zadanie i zapisz odpowiedź.
- Na tej samej stronie podręcznika wykonaj zadanie 3.
Rozwiąż zadanie w zeszycie.
- Otwórz stronę matzoo i wykonaj trzy zadania tekstowe.
- Ułoż i rozwiąż zadanie tekstowe do działania: 6+9=
Pytanie podkreśl niebieską kredką, a liczby czerwoną.
Zadania przyrodnicze i techniczne
Czy powietrze można złapać? Czy powietrze można zobaczyć? Co powoduje, że niektóre przedmioty dłużej utrzymują się w powietrzu, niż inne? To tylko niektóre moje pytania, mam nadzieję, że wymyślisz swoje.
Obejrzyj prezentację o wietrze:
Powietrza nie widać, ale można je poczuć. Czujesz je na twarzy, gdy wieje wiatr. Jak jeszcze inaczej sprawdzić, czy powietrze rzeczywiście jest wszędzie?
Spróbuj złapać powietrze w cienki worek foliowy (może być reklamówka, lub worek na śmieci, im cieńszy tym lepszy). Po czym poznasz, że złapałeś powietrze?
- Wiele razy widziałeś, jak coś ci upadło. Dzieje się tak na skutek grawitacji. Zastanawiałeś się, czy wszystkie przedmioty spadają tak samo szybko? Sprawdź to. Weź kilka przedmiotów (muszą być takie, które nie zniszczą się na skutek upadku i nie uszkodzą podłogi), np. pluszaki i zeszyt, gumka i kartka, gazeta i skarpetka itp. Weź po jednym przedmiocie do każdej ręki i upuść je z tej samej wysokości w tej samej chwili. Weź dwie takie same kartki i jedną zgnieć w kulkę. Upuść kulkę i kartkę w całości. Co widzisz? Co się dzieje? Dlaczego?
Napewno zauważyłeś, że niektóre przedmioty spadają nieco wolniej. Powietrze stawia opór, dzięki któremu działają spadochrony. Niektóre rośliny mają nasiona o takim kształcie, który powoduje, że dłużej unoszą się w powietrzu, np. klon (noski), mniszek lekarski (dmuchawiec).
- Teraz sprawdź, jakie kształty spowodują, że przedmiot będzie unosił się dłużej. Zbuduj papierowe śmigiełko według instrukcji przedstawionej na filmie. Wymiary są orientacyjne. Możesz budować mniejsze i większe śmigiełka. Możesz sprawdzić, gdy dół obciążysz spinaczem biurowym, albo nie obciążysz. Upuszczaj śmiegiełko z pewnej wysokości. Możesz to robić w domu i na dworze.
Teraz sprawdź, jakie kształty spowodują, że przedmiot będzie unosił się dłużej. Podejmij również drugie wyzwanie. Zbuduj spadochron dla ludzika LEGO albo innej małej figurki. Możesz do tego wykorzystać foliową torbę. W jaki sposób to zrobić? Wymyśl samodzielnie.
Zadania polonistyczne
- Wiatr może być groźny, przeczytaj o tym na stronie 58 w podręczniku. Do zeszytu przepisz dwa wybrane zdania.
Drugim groźnym żywiołem jest woda. Groźna jest burza z deszczem, powódź. Równie dramatyczny jest brak wody. Już wiesz, że bez wody nie ma życia na Ziemi. Są takie miejsca na Ziemi, gdzie po wodę trzeba iść kilka kilometrów i stać po nią w długiej kolejce. W tej chwili również w Polsce mamy suszę. Jeszcze nie brakuje nam wody w kranach, ale może dojść również do takiej sytuacji. Już nie wystarczy, że będziesz zakręcał kran, gdy myjesz zęby. Pomyśl i podejmij wyzwanie, ustal z Rodzicami, jak można wspólnymi siłami oszczędzać wodę. Może zrezygnujesz z napełniania basenu na podwórku, gdy będzie upał? Może do podlewania kwiatów użyjesz wody z mycia warzyw i owoców? Pomyśl co jeszcze możesz zrobić, narysuj, podpisz i stosuj.
- Na koniec wykonaj zadanie 3 i 4 ze strony 55 zeszytu ćwiczeń polonistycznych.
Dzisiaj są w planie zajęcia komputerowe.
1. Otwórz program Word i napisz dziesięć razy swoje imię i nazwisko zmieniając czcionkę, jej wielkość, kolor, stosując podkreślenie, pogrubienia, kursywę.
Pracę zapisz w swoim folderze.
Po południu: Naucz się pięknie czytać tekst ze strony 89 pt. "Woda".
Poćwicz sprawność matematyczną w escape roomie (przyda Ci się jutro):
https://view.genial.ly/5e9c21d9594d3b0da3d6085a/game-breakout-escape-1?fbclid=IwAR0BPtmXRbI0LvIZlbEOPRPIzn5ksUtx2obb_PCJjedsLiO8LhXwgCdlGnE
Poćwicz sprawność matematyczną w escape roomie (przyda Ci się jutro):
https://view.genial.ly/5e9c21d9594d3b0da3d6085a/game-breakout-escape-1?fbclid=IwAR0BPtmXRbI0LvIZlbEOPRPIzn5ksUtx2obb_PCJjedsLiO8LhXwgCdlGnE
Dla chętnych: Otwórz wirtualną matę do kodowania i wykonaj pracę "Zakodowana wiosna". Kolory wybieraj z prawej strony i klikaj w pole, gdzie ten kolor ma się znaleźć. Zrób zdjęcie swojej pracy i wyślij
Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w wiejskiej szkole. Lubię przyrodę, historię, literaturę i muzykę. Bliskie są mi tematy ochrony środowiska i społecznego działania w miejscu i dla miejsca w którym mieszkam. Blog założyłam, aby pomóc dzieciom z mojej klasy przejść trudny czas zawieszenia zajęć w szkole. #zostańWdomu.
Hobby i Wasza przyszłość
Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w wiejskiej szkole. Lubię przyrodę, historię, literaturę i muzykę. Bliskie są mi tematy ochrony środowiska i społecznego działania w miejscu i dla miejsca w którym mieszkam. Blog założyłam, aby pomóc dzieciom z mojej klasy przejść trudny czas zawieszenia zajęć w szkole. #zostańWdomu.
Subskrybuj:
Posty (Atom)