Archiwum bloga

czwartek, 30 kwietnia 2020

Bez wody nie ma życia. Obserwacja rośliny.

Kilka dni temu poznawaliście czym jest wiatr,  jak groźna bywa woda lub jej brak. Niestety doświadczamy teraz suszy. Zaproponowałam Wam podjęcie na najbliższy czas wyzwań oszczędzania wody. Swoje wyzwania oszczędzania wody przysłali mi: Lila, Iza, Kacper, Wiktoria, Igor i Kacper. Razem z Wami podejmuję wyzwanie również ja: obok zlewu postawiłam miskę na wodę po myciu owoców i warzyw, a gdy przyjdzie deszcz będę "łapać" deszczówkę po podlewania roślin w ogrodzie. Można też próbować przestać solić wodę w którym gotujemy ryż czy makaron i po wystudzeniu używaćjej w ogrodzie (sól w odzie zniszczyłaby rośliny). To naprawdę działa. 

Skoczyliśmy też zadanie długoterminowe mierzenia roślin. Igor (nr 10), Kuba  i Julka systematycznie sprawdzali wysokość swoich roślinek. Igor mierzył stokrotkę, Lila goździka brodatego, a Kuba lilię. Widzicie różnicę w pomiarach? Czyja roślina była wyższa w pierwszym dniu pomiarów? Która roślina rosła szybciej? Od czego to zależy?
(zdjęcia są poglądowe)

   













Zadania na dziś (30 kwietnia- czwartek)

Dzień dobry. 
Kochani, wiecie już, że skończyliśmy czwartą część podręcznika i zeszytów ćwiczeń. 😀 Dlatego od dzisiaj w większości będziecie pracować z podręcznikiem i zeszytami ćwiczeń - część 5 👍👍. 
Dzisiaj czeka na każdego 
z Was niespodzianka. Dziękuję Wam za siedem tygodni
nauki w Domowej Szkole. 

Dzisiaj:
- poznasz symbole naszej Ojczyzny - Rzeczypospolitej Polskiej,
- dowiesz się, że wyrazy Polska, Polka, Polak piszemy wielką literą,
- będziesz znał skrót km,
- wykonasz pracę plastyczną.

Przygotuj:podręcznik część 5, zeszyt ćwiczeń matematycznych i polonistycznych część 5, zeszyt w linie, piórnik.

Zadania polonistyczne i społeczne:
2 maja i 3 maja będziemy obchodzić ważne dla nas Polaków święta - Dzień Flagi i Święto Konstytucji 3 Maja. W tych dniach zobaczycie na domach Waszych miejscowości wiele polskich biało-czerwonych flag i usłyszycie w radiu, tv polski Hymn Narodowy. Zawisną już 1 maja. Co to znaczy polska flaga, polski hymn, konstytucja? 
                                                         

Kim jesteś? Co to znaczy być Polakiem, Polką? Warto poznać odpowiedź na to pytanie. Pomoże Ci w tym film, który dla Ciebie przygotowałam. Obejrzyj uważnie.

Polskie symbole narodowe to flaga biało- czerwona, Godło Orzeł Biały, Hymn Mazurek Dąbrowskiego. Konstytucja to zbiór praw i obowiązków obywateli, czyli nas Polaków. 

Zapamiętaj, że wyrazy Polska (w znaczeniu nasz kraj), Polak, Polka, Polacy piszemy wielką literą. 
- Ułóż z tymi wyrazami zdania i starannie zapisz w zeszycie. Pamiętaj o dacie.      
- Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronach 3-4 i wykonaj zadania: 1 dla chętnych, 2, 3, 4, 5 dla chętnych oraz na na stronie 16 ćwiczenie 1 i 2. 

Zadania matematyczne:
- Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 3 i wykonaj zadanie 1 i 2.
- Otwórz zeszyt w kratkę i zapisz 
30 kwietnia 
1 kilometr = 1 km
- W ćwiczeniach matematycznych wykonaj zadania 3, 4 i 5. 

Zadania plastyczne: 
Wybierz dowolną propozycję pracy, wykonaj. Zrób również sobie zdjęcie z flagą biało-czerwoną lub pracą, która wykonasz (możesz odświętnie się ubrać) i przyślij do mnie. 
                   
                             


Na zakończenie dnia proponuję Ci śpiewanie piosenek patriotycznych i powtarzanie ich w majowe święta. Znasz je, bo śpiewaliśmy na naszym ślubowaniu i słyszałeś na apelu z okazji 11 Listopada. 
Może nagrasz śpiewanie i mi wyślesz? 
Utworzę wówczas galerię patriotyczną klasy 1 z wychowawczynią.


Po południu:  Dzisiaj jest ostatni dzień kwietnia, czekam na Twoją kartę czytania 
i przygotuj kolejną na maj (albo wydrukuj propozycję, którą Ci wyślę). 

Ćwicz systematycznie czytanie, wkrótce zadzwonię do Ciebie i poproszę, abyś przeczytał poznany tekst, bo nie wiem, jakie postępy poczyniłeś (będą nowe litery).
Dla chętnych: - Przeczytaj tekst z podręcznika ze strony 3 pt. "Maraton". 

Prace z papieru w barwach Polski:

Miłego weekendu majowego - Pani Krysia :)

Edit (13;45) : przed chwilą otrzymałam  wiadomość od Ksiedza Proboszcza. Ksiądz ma dla Was na dziś zadanie do przekazania: 
                                                                                                       "Katecheza 36 30.04.2020 r.
Temat: Pan Jezus – Nauczyciel i Wychowawca

Cel: będziesz wiedział jaką wartość ma słuchanie Pana Jezusa.

1. Obejrzyj obrazek na str. 22 i powiedz kto jest w centrum, po czym poznałeś kto to jest. Co On robi
2. Posłuchaj ewangelii o nauczający Jezusie lub przeczytaj. Ten fragment pochodzi z Ewangelii według świętego Marka
3. Znajdź na końcu książki odpowiednią naklejkę i przyklej ją, przeczytaj na głos co wkleiłeś (podręcznik cz.2, zadanie 1 str. 22).
4. A teraz pomyśl kogo najczęściej słuchasz, czego uczysz się od nich, czy to co mówią jest zawsze dobre? (podręcznik cz.2, zadanie 2 str. 23)
5. Rozszyfruj słowo na podstawie rysunku, myślę, że wpisanie tego słowa nie sprawi Ci kłopotu.
Uwaga: Jak już to zrobisz, to wreszcie przyszła pora na wysłuchanie audycji, którą podarowały nam siostry Loretanki z Rembertowa. Nosi ona tytuł „Łazarek” pochodzi z czasopisma Anioł Stróż. Posłuchaj czy Ci się podobało?
Audycja
ks. Mieczysław Jerzak"