Dzień dobry,
Zaczynamy nowy dzień. Mam nadzieję, że będzie ciekawy i smaczny. :)
Czego możemy się nauczyć przy pomocy czekolady? Kilka przykładów będzie ode mnie, ale liczę i na Wasze pomysły.
Dzisiaj:
- wykonasz zestaw ćwiczeń gimnastycznych,
- poznasz nowy dwuznak: "cz, Cz",
- rozwiążesz zadania związane z odczytywaniem planu,
- wykonasz, wymyślisz zadania z czekoladą w roli głównej :).
Możesz wykonywać ćwiczenia gimnastyczne według mojej propozycji, a możesz wykonać zestaw ćwiczeń według własnego pomysłu.
- wykonasz zestaw ćwiczeń gimnastycznych,
- poznasz nowy dwuznak: "cz, Cz",
- rozwiążesz zadania związane z odczytywaniem planu,
- wykonasz, wymyślisz zadania z czekoladą w roli głównej :).
Dzisiaj zapowiada się chłodny i deszczowy dzień, dlatego proponuję Ci zajęcia wychowania fizycznego w domu. Jeśli pogoda dopisze wyjdź na dwór. Pamiętaj o stosownym ubraniu.
Zadania polonistyczne:
- Otwórz podręcznik na stronie 10. Przeczytaj tekst lub poproś o przeczytanie kogoś dorosłego. Odpowiedz na pytania 3, 4 i 5. Przyjrzyj się nowemu dwuznakowi i pokreśl w tekście pięć wyrazów z "cz".
Naucz się po południu pięknie czytać wybrany fragment tekstu.
Przyjrzyj się technice pisania dwuznaku: cz. Składa się z dwóch liter: c i z.
- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 13. Wykonaj zadanie 3.
- Rozejrzyj się dookoła i znajdź wokół siebie czerwone przedmioty - zapisz ich nazwy w zeszycie, a potem przedmioty czarne i również zapisz ich nazwy w zeszycie.
- Dalej w zeszycie ćwiczeń wykonaj na stronach 12, 13, 14 i 15 zadania 2, 6 i 9 (pozostałe zadania są dla chętnych).
Zadania matematyczne:
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 12 i 13. Wykonaj zadania 1, 2 i 4. Pozostałe zadania ze stron 12 i 13 (3, 5 i 6) są dla chętnych.
Zadania różne:
- Teraz weź tabliczkę czekolady. Jeśli nie masz wystarczy kartka, która jest prostokątna, tak jak czekolada.
- Jak podzielisz czekoladę na pół? Ile jest połówek?
Jak podzielić na ćwiartki? Ile ich jest? Co to są ćwiartki? Przy najbliższej okazji spróbuj to samo zrobić z pizzą lub jabłkiem. Czy w tym przypadku będzie tak samo łatwo? Zapisz, narysuj rozwiązania.
- Możesz wymyślić zadanie (wiersz, notatka, zadanie matematyczne, plastyczne, muzyczne? ) z czekoladą jako Bohaterką.
- Na koniec sprawdź, jaki ma zapach Twoja czekolada. A jak smakuje? Zamknij oczy, weź do buzi kawałek czekolady i pozwól niech Ci się powoli rozpuści na czubku języka. Nie zapomnij poczęstować bliskich i razem podzielcie się wrażeniami smaku i zapachu czekolady. Ja też dzisiaj to zrobię.
Zadania języka angielskiego
Hello! Witam Was bardzo
serdecznie.
J MY MUSIC
1. Dziś na zajęciach
poznasz nazwy instrumentów.
LOOK AND LISTEN. (PATRZ I SŁUCHAJ).
Otwórz podręcznik na s.66-67. Na górze strony masz kolejno
nazwy:
trumpet – trąbka guitar – gitara drum – bęben
piano – pianino recorder – flet
Wymowę tych wyrazów usłyszysz w nagraniu video ( pierwsze 45 s):
Powtórz kilka razy za lektorem.
2. Poznasz piosenkę o
poznanych instrumentach.
LET’S SING! (Zaśpiewajmy!)
Słowa w języku angielskim znajdują się w podręczniku na s.
107. Każda zwrotka piosenki rozpoczyna się tym samym zwrotem: „I can play…”, co
oznacza „Umiem grać na …”Kolejno są wymieniane poznane przez Ciebie instrumenty.
Zwrot: „Listen to me play!” oznacza „Posłuchaj jak ja
gram!”
Piosenka do słuchania i nauki znajduje się w tym samym
nagraniu video ( 0:45 –2 min:30):
Miłej pracy :) Have a nice work :) A.S.
Dla chętnych po południu: Moja czekolada ma 24 kawałki. Ile dni będę ją jadła, jeśli każdego dnia zjem tyle samo?
Miłej pracy- Pani Krysia