Dzień dobry.💚
Wczoraj bardzo ładnie pracowaliscie nad zadaniami dotyczącymi książki "Cukierku, ty łobuzie" Waldemara Cichonia. Już wiem, kto z Was opiekuje się kotkami, królikami, żółwiem, a kto pieskami w domu. Wiem też, że podejmujecie rozsadne decyje, że nie jesteście jeszcze gotowi do wzięcia na siebie odpowiedzialności za żywe stworzenie. To bardzo odpowiedzialne z Waszej strony.
Dzisiaj przed nami kolejny dzień pracy.
Zaczynamy...
Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt w kratkę, kartki z bloku rysunkowego, monety 1, 2, 5 złotych, banknot 10 zł i 20 zł, liczmany, piórnik.
Dzisiaj:
- poznasz tekst wiersza "Paliwo",
- poznasz nazwy produktów zdrowej żywności,
Dzisiaj:
- poznasz tekst wiersza "Paliwo",
- poznasz nazwy produktów zdrowej żywności,
- urwalisz zasady zdrowego odżywiania,
- będziesz "badać" trzy liczby: 19 i 20,
- zorganizujesz zabawę w sklep ze zdrową żywnością,
- wykonasz gimnastykę z piosenką,
- narysujesz w programie Paint tekst piosenki,
- rozwiążesz test,
- poznasz piosenkę pt. "Alfabet warzywno-owocowy".
- zorganizujesz zabawę w sklep ze zdrową żywnością,
- wykonasz gimnastykę z piosenką,
- narysujesz w programie Paint tekst piosenki,
- rozwiążesz test,
- poznasz piosenkę pt. "Alfabet warzywno-owocowy".
Zadania polonistyczne
Otwórz podręcznik na stronie 68 i przeczytaj wiersz pt. "Paliwo". Zapamiętaj nazwy zdrowej żywności.
Obejrzyj film o zdrowym żywieniu dzieci.
- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych i wykonaj zadanie 2 na stronie 66 i zadanie 4 na stronie 67.
Zadanie przyrodnicze, matematyczne i plastyczne:
Zorganizujesz dzisiaj sklep.
- Będzie Ci potrzebny "towar" do sklepu spożywczego:
Narysuj na kartce z kartonu ilustracje zdrowej żywności (nazywaj je i rysuj- każdy produkt oddzielnie).
- Będą Ci potrzebne również "pieniądze": weź monety 1 zł, 2 zł, 5 zł, banknoty 10 zł i 20 zł; monety podłoż od kartkę i odrysuj (trzymaj ołówek płasko na kartce i "maluj nim"). Wykonaj z papieru kilka banknotów po 10 złotych, 20 złotych według wzoru banknotów z porfela rodziców.
- Zorganizuj sklep spożywczy ze zdrową żywnością (weź obrazki zdrowej żywności i np. dowolne przedmioty, klocki, które zastąpią artykuły spożywcze i ustal ich cenę od 1 zł - 20 zł, przygotuj kartki z cenami do każdego "sprzedawanego" przedmiotu.
Zadanie gimnastyczne: zapraszam na "Jarzynową gimnastykę".
Cd. zadania matematycznego
Przedstaw różne sposoby dokonania zakupów za 19 zł i za 20 zł (co w Twoim sklepie można kupić w takiej cenie?), ile wydasz reszty, jeśli klient będzie miał 20 zł? Wykonaj kartę pracy z "zakupów w sklepie" (zapisz działania matematyczne). Możesz wydać równie dowolną kwotę pieniędzy, możesz dokonać zakupów dowolnych artykułów spożywczych.
Zadanie muzyczne:
- Naucz się śpiewać piosenkę "Alfabet warzywno-owocowy". Dzisiaj jest dzień zajęć komputerowych, połączymy zajęcia muzyczne z komputrowymi: otwórz program Paint w drugim okienku i rysuj owoce i warzywa z piosenki, tak aby zapamiętać tekst. Nie zapomnij zapisać pracy w swoim folderze na pulpicie komputera.
WAŻNE. TEST (głoski, litery sylaby, zdania)
Warukiem zdrowia jest zdrowe odżywianie i ruch.
Zapewne lubisz latem pływać, a w pozostałych porach roku lubisz wyjazdy na basen.
Zapraszam Cię teraz na "pływalnię" gdzie powalczysz o puchar. Żeby go zdobyć rozwiążesz test. Napisz mi, ile razy płynąłeś do mety aby zdobyć puchar. Wynik zapisz w zeszycie.
Zadanie na popołudnie:
- Naucz się czytać tekst dwóch wybranych zwrotek wiersza "Paliwo" lub całość.
- Ucz się śpiewać piosenkę " "Alfabet warzywno-owocowy".
- Wykonaj zadanie nr 1 i 2 ze strony 20 zeszytu ćwiczeń matematycznych.
- Przeczytaj etykiety z opakowań produktów spożywczych. Czy towar w Twoim sklepie był "zdrową " żywnością?, oceń to.
- Wykonaj (za zgodą rodziców) jutro na II śniadanie sałatkę owocową lub koktajl.
- Przeczytaj tekst "Dziwna babcia" w podręczniku ze strony 70 i wykonaj zadanie nr 3 ze strony 67 z zeszytu ćwiczeń polonistycznych.
- W klasie zaczęliśmy program "Zero waste w naszej klasie". Jednym z zadań miało być uszycie woreczka z materiału (np. stara nieużywana firanka, bawełniana bluzka) na artykuły spożywcze: owoce, warzywa. Pomyśl, jak uszyć takie torebki. Poproś Babcię lub Mamę. Naucz się przyszywać guziki do zapinania torebki. Poinformuj mnie o podjęciu zadania.
Miłej pracy- Twoja Pani