Archiwum bloga

wtorek, 12 maja 2020

Zadania na 13 maja (środa). Zadania z Mamą /Tatą.

Dzień dobry, jak tam Wasze humory i samopoczucie? Gotowi do pracy?

Dziś proponuję Wam trzeci dzień myślenia o Mamie, o Tacie na zajęciach pod hasłem "Jak to działa?". Jesteście teraz w domu i możecie częściej uczestniczyć w pracach domowych rodziców. Możecie i powinniście im pomagać w miarę swoich możliwości. Ważne jest przy tym, aby zachować bezpieczeństwo, bo dzisiaj zajmiemy się urządzeniami elektrycznymi. Konieczna jest znajomość zasad działania różnych urządzeń elektrycznych. 

Przygotuj: 
zeszyt w linie, zeszyt ćwiczeń matematycznych nr 5, zeszyt ćwiczeń polonistycznych nr 4, piórnik, 

Lekcja języka angielskiego

Witajcie!
Dziś na zajęciach poznasz nowe słowa:
sing – śpiewać skip – skakać 
Nauczysz się też śpiewać piosenkę. 
 Look. I can skip.  (Popatrz. Umiem skakać).
Quick – szybki
Wymowę wyrazów i piosenkę znajdziesz : (od: 3:45 do 5:00)
https://www.youtube.com/watch?v=1A0wJDR98OM   


W podręczniku słowa piosenki są na s. 107.
Naucz się śpiewać piosenkę. Nie zapomnij też powtarzać tej, która była na ostatniej lekcji. Wybraną przez Ciebie piosenkę zaśpiewasz, gdy spotkamy się na zajęciach w szkole.

Miłej pracy! A.S.


Zajęcia wychowania fizycznego:
Dzisiaj ćwicz taniec. Skorzystaj z propozycji, albo wymyśl sam układ taneczny.

Zadania polonistyczne, techniczne
- Wspólnie z jednym z rodziców wybierzcie jakieś urządzenie używane w domu. Może to być mikser, robot kuchenny, sokowirówka, albo inne, jakie macie w domu. Obejrzyj dokładnie i sprawdź z jakich elementów się składa. Jak działa? Do czego służy? Jakich zasad bezpieczeństwa trzeba przestrzegać podczas jego używania? Uzgodnij z rodzicami, co możesz zrobić przy pomocy wybranego urządzenia. Może uprasujesz bluzkę przy pomocy żelazka? A może zrobisz tosty w tosterze? Albo zrobisz kawę w ekspresie? Myślę, że nie miałbyś problemu z obsługą odkurzacza. To tylko moje propozycje, Ty wybierz sam. 
Najpierw obejrzyj film.
https://youtu.be/UxtYvah-9eo


- Drugie zadanie to przemyślenie i samodzielne wykonanie instrukcji. Może to być instrukcja używania wybranego urządzenia albo instrukcja wykonania ulubionej potrawy. Nie chciałabym, żebyś przepisywał gotową instrukcję lub przepis. Stwórz własną. Narysuj i napisz, co należy zrobić krok po kroku. Pamiętaj, że instrukcja powinna być prosta do zrozumienia przez każdego, kto będzie jej używał. W tym wypadku zawsze sprawdzają się proste rysunki i mało słów. Zadanie wykonaj w zeszycie w linie.

Zadania matematyczne
Wykonaj zadanie 1 i 2 ze strony 20 w zeszycie ćwiczeń matematycznych. 

Zadania muzyczne:
Dzisiaj poćwiczysz śpiewanie gamy, a nauczysz się gdzie na pięciolinii mieszka kolejne dwa dźwięki: dźwięk sol i mi
- Obejrzyj film. W trakcie filmu zatrzymaj go na 1:11 min i zapisz w ćwiczeniu 1, 2 i 3 na stronie 84 ( w zeszycie ćwiczeń polonistycznych nr 4)
dźwięki sol i mi, których jeszcze nie pisaliśmy.  (Nie wykonuj polecenia z filmu przepisywania gamy) 
https://youtu.be/mKb3QN-qYG4

- Posłuchaj, jak brzmią nowe dźwięki sol i mi


- Poćwicz śpiewanie piosenki o gamie. 
https://youtu.be/acLiPWPrPiE
Tekst piosenki:

DO – jak śliczny domek z kart,
RE – jak rechot w stawie żab,
MI – jak migdał albo miś,
FA – jesteście fajni dziś,
SOL -jak solone paluszki,
LA – jak lala do poduszki,
SI – sikorek choćby sto
i wracamy już do DO.

c – jak cegła w domu twym,
d – jak dekolt jednej z dam,
e – jak ekran w każdym z kin,
f – jak efektowny film,
g – jak Giewont, góra w Tatrach,
a – anatomiczny atlas,
h – jak hamak pośród drzew
i kończymy śpiew na c.

Po południu: naucz się czytać tekst "Malarstwo ścienne" z podręcznika na stronie 70-71 lub "Notatka" ze strony 69.

Informacja: 
- domek, który budowałeś na początku pracy w Domowej Szkole powinien służyć Ci teraz do zabawy. Możesz go udoskonalać według własnego pomysłu. W klasie nie będziemy go wykorzystywać,
- w każdy poniedziałek i środę grupie uczniów korzystających z zajęć dydaktyczno-wyrównawczych wysyłam zadanie/zadania w Librusie (konto ucznia). 

Jesteśmy Klasą Zero Waste (dodatkowe)
- Co zrobiłeś dzisiaj, aby ograniczyć plastik ze swojego otoczenia? Zapisz w zeszycie w linie zdanie na ten temat. 
- Czy używasz kompostownika? 
- Jeśli lubisz banany zrób nawóz do podlewania roślin, które nie są kwaśnolubne (zapytaj mamy, które to rośliny). Są to na przykład storczyki, a ogrodzie większość warzyw i podlewa nim rośliny.


Miłej pracy- p. Krysia

Dzień Myślenia o Mamie. Wielkie podróże po Europie

Przedwczoraj zaproponowałam Wam Dzień Myślenia o Mamie, czyli lekcję empatii. Nauczyć się empatii, to zrozumieć, co czuje inny człowiek i spróbować spojrzeć na świat jego oczami. 

Już za kilkanaście dni będziemy obchodzić ważne święto - Dzień Mamy. Zaczęliśmy przygotowania od zadań dla Mamy. Żeby zrobić zadania  trzeba było pomyśleć o mamie, porozmawiać z nią i oczywiście pomagać mamie, by miała czas odpocząć i zająć się swoimi ulubionymi zajęciami.

Waszym pierwszym zadaniem było zaplanowanie podróży do jednego z miast europejskiego ze zwiedzaniem najważniejszych budowli tego miasta. Pomocny miał być dla Was podręcznik i tak było. 

Wszyscy zaplanowaliście dla Mamy podróż samolotem. Najczęściej wybieranym miejscem była Francja i Paryż, nieco rzadziej planowaliście zwiedzanie Włoch i Rzymu. Jedna z podróży prowadziła mimo, że do Włoch to do innego miasta: do Wenecji.


 

  

  

Zadania na 12 maja (wtorek)


Dzień dobry! 
Przed nami zapowiedź kilku deszczowych i zimnych dni. Ale w naszych sercach będzie gościć słońce, bo przed nami kolejny Dzień Myślenia o Mamie, czyli lekcji empatii ciąg dalszy. Wczoraj dowiedzieliście się, że nauczyć się empatii, to zrozumieć, co czuje inny człowiek i spróbować spojrzeć na świat jego oczami.
Zaczynamy pracę 😀


Przygotuj: podręcznik, zeszyty ćwiczeń nr 5, piórnik.

Dzisiejszy Dzień Myślenia o Mamie rozszerzymy o Tatę i Rodzeństwo. Jak wiesz, już za 14 dni będziemy obchodzić ważne święto - Dzień Mamy. Proponuję Ci drugi Dzień Myślenia o Mamie, ale i o Rodzinie. 


Zadania polonistyczne i przyrodnicze
1. Udaj się do muzeum: przeczytaj tekst z podręcznika na stronie 22 i 23. Wybierz muzeum, które Ci się najbardziej podoba i do którego chciałbyś udać się na wycieczkę z Rodziną. Napisz dlaczego to muzeum chciałbyś odwiedzić, gdzie się znajduje i jak tam dojechać. Możesz wykorzystać aplikację Google Earth. Możesz wykonać przewodnik, albo zapisać kilak zdań, narysować eksponaty lub budynki, narysować plan zwiedzania (formę pracy wybierasz dowolnie).
Zapraszam Cię do jeszcze innego muzeum niż przedstawione w podręczniku. Możesz wziąć i to muzeum pod uwagę.
https://www.youtube.com/watch?v=UxgAyKGKlL4
2. Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 23 i wykonaj zadanie 3. Przypominam Ci, że o osoby pytamy: "kto?" a o rzeczy "co?".

Zadania matematyczne
1. Przygotuj monety 1 zł, 2 zł, 5 zł (po kilka) i banknoty 10 zł, 20 zł. Zapisz ile zapłacisz i jakimi monetami, banknotami zapłącisz za bilety do muzeum dla siebie i Rodziny, jeśli bilet kosztuje:
6 zł dla dziecka, 12 zł dla osoby dorosłej. 
2. Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 18 i 19. Wykonaj zadanie 2, Zadanie 1 dla chętnych.

Zadania komputerowe
W muzeum można ciekawie spędzić czas. Wyszukaj na stronach internetowych muzeum, które Ciebie interesuje. Zwiedź je wirtualnie. Ponizej masz listę propozycji. Następnie po obejrzeniu wybranego muzeum zapisz w programie Word nazwę muzeum, gdzie się znajduje i jakie eksponaty w nim oglądałeś.

Propozycje:


Gra w szachy
Dzisiaj zapowiadałam Ci lekcję nauki gry  w szachy. Przygotuj plansze, pionki i zapamiętaj ich nazwy oraz ich ruchy.  Obejrzyj instrukcję gry w  szachy. Zapamiętaj, jak wygląda szachownica i jak się nią posługujemy. 
Wyżywienie, Szachy, Szachownica, Czarny, White

Lekcja 1 o szachownicy i pionku (do 4:40 minuty)
Naucz się na pamięć wierszyka o pionku ( nie jest figurą tylko szachową bierką): 
Szachy pionki — Wektor stockowy
Pionek: 
Pionkowi mówi szachowe prawo: 
nie cofaj się, nie skręcaj ani w lewo, ani w prawo. 
Idź do przodu, bij na skos -
w szachach taki jest twój los. 

Pamiętaj: 
- wykonywane zadania z religii wysyłaj do Księdza Proboszcza (na zadania z dnia 30 kwietnia Ksiądz czeka do jutra),
- wykonywane zadania z języka angielskiego wysyłaj do Pani Agnieszki. 

Na jutro: przygotuj obok części 5 ćwiczenia polonistyczne część 4.

Edit: pięknie zaproś rodziców na jutrzejsze zajęcia,  umów się, kiedy będą mieli czas (Mama lub Tata) i do nich dostosuj kolejność wykonywania zadań. Jedno zadanie musisz jutro wykonać pod ich nadzorem. 
            
Miłej pracy- Pani Krysia