Archiwum bloga

wtorek, 12 maja 2020

Zadania na 13 maja (środa). Zadania z Mamą /Tatą.

Dzień dobry, jak tam Wasze humory i samopoczucie? Gotowi do pracy?

Dziś proponuję Wam trzeci dzień myślenia o Mamie, o Tacie na zajęciach pod hasłem "Jak to działa?". Jesteście teraz w domu i możecie częściej uczestniczyć w pracach domowych rodziców. Możecie i powinniście im pomagać w miarę swoich możliwości. Ważne jest przy tym, aby zachować bezpieczeństwo, bo dzisiaj zajmiemy się urządzeniami elektrycznymi. Konieczna jest znajomość zasad działania różnych urządzeń elektrycznych. 

Przygotuj: 
zeszyt w linie, zeszyt ćwiczeń matematycznych nr 5, zeszyt ćwiczeń polonistycznych nr 4, piórnik, 

Lekcja języka angielskiego

Witajcie!
Dziś na zajęciach poznasz nowe słowa:
sing – śpiewać skip – skakać 
Nauczysz się też śpiewać piosenkę. 
 Look. I can skip.  (Popatrz. Umiem skakać).
Quick – szybki
Wymowę wyrazów i piosenkę znajdziesz : (od: 3:45 do 5:00)
https://www.youtube.com/watch?v=1A0wJDR98OM   


W podręczniku słowa piosenki są na s. 107.
Naucz się śpiewać piosenkę. Nie zapomnij też powtarzać tej, która była na ostatniej lekcji. Wybraną przez Ciebie piosenkę zaśpiewasz, gdy spotkamy się na zajęciach w szkole.

Miłej pracy! A.S.


Zajęcia wychowania fizycznego:
Dzisiaj ćwicz taniec. Skorzystaj z propozycji, albo wymyśl sam układ taneczny.

Zadania polonistyczne, techniczne
- Wspólnie z jednym z rodziców wybierzcie jakieś urządzenie używane w domu. Może to być mikser, robot kuchenny, sokowirówka, albo inne, jakie macie w domu. Obejrzyj dokładnie i sprawdź z jakich elementów się składa. Jak działa? Do czego służy? Jakich zasad bezpieczeństwa trzeba przestrzegać podczas jego używania? Uzgodnij z rodzicami, co możesz zrobić przy pomocy wybranego urządzenia. Może uprasujesz bluzkę przy pomocy żelazka? A może zrobisz tosty w tosterze? Albo zrobisz kawę w ekspresie? Myślę, że nie miałbyś problemu z obsługą odkurzacza. To tylko moje propozycje, Ty wybierz sam. 
Najpierw obejrzyj film.
https://youtu.be/UxtYvah-9eo


- Drugie zadanie to przemyślenie i samodzielne wykonanie instrukcji. Może to być instrukcja używania wybranego urządzenia albo instrukcja wykonania ulubionej potrawy. Nie chciałabym, żebyś przepisywał gotową instrukcję lub przepis. Stwórz własną. Narysuj i napisz, co należy zrobić krok po kroku. Pamiętaj, że instrukcja powinna być prosta do zrozumienia przez każdego, kto będzie jej używał. W tym wypadku zawsze sprawdzają się proste rysunki i mało słów. Zadanie wykonaj w zeszycie w linie.

Zadania matematyczne
Wykonaj zadanie 1 i 2 ze strony 20 w zeszycie ćwiczeń matematycznych. 

Zadania muzyczne:
Dzisiaj poćwiczysz śpiewanie gamy, a nauczysz się gdzie na pięciolinii mieszka kolejne dwa dźwięki: dźwięk sol i mi
- Obejrzyj film. W trakcie filmu zatrzymaj go na 1:11 min i zapisz w ćwiczeniu 1, 2 i 3 na stronie 84 ( w zeszycie ćwiczeń polonistycznych nr 4)
dźwięki sol i mi, których jeszcze nie pisaliśmy.  (Nie wykonuj polecenia z filmu przepisywania gamy) 
https://youtu.be/mKb3QN-qYG4

- Posłuchaj, jak brzmią nowe dźwięki sol i mi


- Poćwicz śpiewanie piosenki o gamie. 
https://youtu.be/acLiPWPrPiE
Tekst piosenki:

DO – jak śliczny domek z kart,
RE – jak rechot w stawie żab,
MI – jak migdał albo miś,
FA – jesteście fajni dziś,
SOL -jak solone paluszki,
LA – jak lala do poduszki,
SI – sikorek choćby sto
i wracamy już do DO.

c – jak cegła w domu twym,
d – jak dekolt jednej z dam,
e – jak ekran w każdym z kin,
f – jak efektowny film,
g – jak Giewont, góra w Tatrach,
a – anatomiczny atlas,
h – jak hamak pośród drzew
i kończymy śpiew na c.

Po południu: naucz się czytać tekst "Malarstwo ścienne" z podręcznika na stronie 70-71 lub "Notatka" ze strony 69.

Informacja: 
- domek, który budowałeś na początku pracy w Domowej Szkole powinien służyć Ci teraz do zabawy. Możesz go udoskonalać według własnego pomysłu. W klasie nie będziemy go wykorzystywać,
- w każdy poniedziałek i środę grupie uczniów korzystających z zajęć dydaktyczno-wyrównawczych wysyłam zadanie/zadania w Librusie (konto ucznia). 

Jesteśmy Klasą Zero Waste (dodatkowe)
- Co zrobiłeś dzisiaj, aby ograniczyć plastik ze swojego otoczenia? Zapisz w zeszycie w linie zdanie na ten temat. 
- Czy używasz kompostownika? 
- Jeśli lubisz banany zrób nawóz do podlewania roślin, które nie są kwaśnolubne (zapytaj mamy, które to rośliny). Są to na przykład storczyki, a ogrodzie większość warzyw i podlewa nim rośliny.


Miłej pracy- p. Krysia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz