Widziałam, że wczoraj udało się Wam wykonać zaplanowane zadania, a nawet macie własne pomysły na działania. Brawo. :) Jeśli jeszcze nad czymś pracujecie, nie martwcie się, pracujcie we własnym tempie, twórzcie swoje prace, a ja chętnie dowiem się, jak sobie radzicie. Muszę Wam powiedzieć, że bardzo, ale to bardzo podobają mi się Wasze prace w projekcie z domkiem: każde dziecko ma już swój domek, płot wokół domku, ogródek, drzewa i budki lęgowe z ptakami. Zdjęcia umieściłam wczoraj na stronie (bez budek lęgowych, na te zdjęcia przyjdzie czas jutro).
Dzisiaj przed nami kolejne propozycje zadań i zabaw. Dowiemy się, co słychać w przyrodzie.
Przygotuj teraz podręcznik część 4, zeszyt ćwiczeń polonistycznych część 4 oraz piórnik.
I.
- Obejrzyj film i posłuchaj wiersza (najedź kursorem na symbol mikrofonu, by usłyszeć tekst instrukcji i treść wiersza).
- Myślę, że nie miałeś problemu z dopasowaniem napisów do ilustracji, bo każdy z Was umie czytać krótkie wyrazy.
- Teraz spójrz za okno, dokładnie przyjrzyj się chmurom, słońcu, , roślinom.
- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistyczny na stronie 12 i narysuj, jaką pogodę zaobserwowałeś za oknem.
Teraz proszę wykonaj ćwiczenie 3 ze strony 13. Przepisz wymienione w nim zdania i rozwiąż rebusy (nazwy obrazków: obrazek nr 1 - kwiatek, nr 2- słoń, obrazek 3 -gogle i dach.
Gdy już wykonasz ćwiczenia, porozmawiaj z kimś dorosłym o rozwiązaniach rebusów i ułóż ustnie zdania.
II. Teraz masz czas na krótką przerwę, napij się wody, przebierz w wygodne ubranie, wykonaj kilka ćwiczeń 🙆 i wysłuchaj piosenki. Możesz pokazywać ruchem treść piosenki, a jutro lub jeszcze dziś pomóc mamie w sprzątaniu. Może zanucisz refren piosenki przy sprzątaniu?
III. Kolejne zadanie na dziś to rozwiązanie prostych zadań z działań na dodawanie i odejmowanie. Proponuję ci również powtórki z dodawania i odejmowania. Wybierz coś dla siebie.
IV. Czas teraz na II śniadanie i odpoczynek, może pobawisz się z rodzeństwem?
V. Po odpoczynku mam dla Ciebie propozycję, abyś do swojego domku zaprosił domowników. Może postawisz tam fotel i stolik? Może zamieszkają tam Twoje lalki, albo będzie to dom rycerzy i wojowników? Pomyśl, kto będzie mieszkał, jaki będzie jego zawód, jakich ma krewnych i ułóż rozmowę między mieszkańcami. Rozmowę przedstaw swoim rodzicom, a oni niech Ci powiedzą w kilku zdaniach co sądzą o Twoim wykonaniu zadania.
Dziękuję Wam za dzisiejszy dzień. Pamiętaj o codziennym czytaniu i uzupełnianiu karty czytelniczej marcowej.
Miłego weekendu, odpoczynku i zdrowia. 😀
Zadanie długoterminowe:
Założyłeś hodowlę cebulki i rzeżuchy. Brawo, widziałam u każdego z Was, imponująco zapowiadające się ogródki. Myślę, że już zauważyłeś zmianę w wyglądzie hodowli. Załóż notatnik, dzienniczek w którym zapiszesz datę wysiania nasion, zasadzenia cebulek i rysuj raz na 2-3 dni, jak hodowla się rozwija, wyrazy związane z Twoją hodowlą, na przykład policz cebulki, pędy szczypiorku.
Zadanie dla chętnych:
Wiem, że bardzo lubicie rysować, dlatego proponuję Wam super szybki kurs rysowania. Autorem prac jest pani Elżbieta Curyło.
Myślę, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.
Jeśli chcesz utrwalić informacje o przyrodzie w marcu obejrzyj filmik. Zapamiętaj nazwy pierwszych oznak wiosny.