Archiwum bloga

piątek, 20 marca 2020

Domki, drzewa i budki lęgowe

Kochane Dzieci, zakończył się pierwszy tydzień naszej DOMOWEJ SZKOŁY.  
Macie mnóstwo energii, pomysłów, nieszablonowych rozwiązań. Wiem z rozmów z Waszymi rodzicami, że chętnie się uczycie, a przy tym bawicie. 
Chciałabym poświęcić po raz kolejny post na pokazanie efektów naszej projektowej pracy DOMEK.
Mamy już 13 domków. Wykonaliście wokół domków ogrodzenia, założyliście ogródki, "posadziliście" drzewa i powiesiliście na nich budki lęgowe. W niektórych budkach zamieszkały ptaszki.  A czy wiecie, że Kuba poprosił Tatę, żeby mu zrobił prawdziwą budkę lęgową, powiesili ją razem na drzewie i będzie mógł obserwować, jaki ptak w nim zamieszka? Może nam o tym kiedyś opowie, albo napisze o tym w dzienniczku obserwacji?
Podwórka zapełniają się zwierzątkami.... Krówka ma przyjaciela Hipcia, po podwórku biegają pieski, koniki, można zobaczyć biedronki, a nawet  spotkać smerfy... :) Z drzew wyglądają  pliszki, kosy, a na jednym z drzew pojawił się bocian i wysiaduje jajka. Prawda, że to wspaniałe wiadomości? 
Gratuluję Wam pomysłowości, cieszę się widząc te cudeńka, uśmiecham się do Was  i już nie mogę się doczekać, co jeszcze zobaczę.   

Widzimy się w poniedziałek, a przez weekend wypoczywaj, przeczytaj coś ciekawego, ale również pomóż rodzicom: posprzątaj swój pokój, przygotuj z rodzicami posiłek

Pamiętaj o najważniejszym:  #zostańwdomu. 

        
 


 
 
   

A czujecie, że nadchodzi wiosna? .... 😏 Tak, to już jutro. 

 Pomyśl z czym kojarzy Ci się wiosna i wpisz w komentarzu pod tym postem. 

Zadania na piątek 20 marca

Piątek, 20 marca 2020 r.

Dzień dobry Dzieci,
Widziałam, że wczoraj udało się Wam wykonać zaplanowane zadania, a nawet macie własne pomysły na działania. Brawo. :) Jeśli jeszcze nad czymś pracujecie, nie martwcie się, pracujcie we własnym tempie, twórzcie swoje prace, a ja chętnie dowiem się, jak sobie radzicie. Muszę Wam powiedzieć, że bardzo, ale to bardzo podobają mi się Wasze prace w projekcie z domkiem: każde dziecko ma już swój domek, płot wokół domku, ogródek, drzewa i budki lęgowe z ptakami. Zdjęcia umieściłam wczoraj na stronie (bez budek lęgowych, na te zdjęcia przyjdzie czas jutro).

Dzisiaj przed nami kolejne propozycje zadań i zabaw. Dowiemy się, co słychać w przyrodzie.
Przygotuj  teraz podręcznik część 4, zeszyt ćwiczeń polonistycznych część 4 oraz piórnik.
I.
- Obejrzyj film i posłuchaj wiersza (najedź kursorem na symbol mikrofonu, by usłyszeć tekst instrukcji i treść wiersza).


- Myślę, że nie miałeś problemu z dopasowaniem napisów do ilustracji, bo każdy z Was umie czytać krótkie wyrazy.
- Teraz spójrz za okno, dokładnie przyjrzyj się  chmurom, słońcu, , roślinom. 
- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistyczny na stronie 12 i narysuj, jaką pogodę zaobserwowałeś za oknem.
Teraz proszę wykonaj ćwiczenie 3 ze strony 13. Przepisz wymienione w nim zdania i rozwiąż rebusy (nazwy obrazków: obrazek nr 1 - kwiatek, nr 2- słoń, obrazek 3 -gogle i dach.
Gdy już wykonasz ćwiczenia, porozmawiaj z kimś dorosłym o  rozwiązaniach rebusów i ułóż ustnie zdania.

II. Teraz masz czas na krótką przerwę, napij się wody, przebierz w wygodne ubranie, wykonaj kilka ćwiczeń 🙆 i wysłuchaj piosenki. Możesz pokazywać ruchem treść piosenki, a jutro lub jeszcze dziś pomóc mamie w sprzątaniu. Może zanucisz refren piosenki przy sprzątaniu?



III. Kolejne zadanie na dziś to rozwiązanie prostych zadań z działań na dodawanie i odejmowanie. Proponuję ci również powtórki z dodawania i odejmowania. Wybierz coś dla siebie. 



IV. Czas teraz na II śniadanie i odpoczynek, może pobawisz się z rodzeństwem?


V. Po odpoczynku mam dla Ciebie propozycję, abyś do swojego domku zaprosił domowników. Może postawisz tam fotel i stolik? Może zamieszkają tam Twoje lalki, albo będzie to dom rycerzy i wojowników? Pomyśl, kto będzie mieszkał, jaki będzie jego zawód, jakich ma krewnych i ułóż rozmowę między mieszkańcami. Rozmowę przedstaw swoim rodzicom, a oni niech Ci powiedzą w kilku zdaniach co sądzą o Twoim wykonaniu zadania. 

Dziękuję Wam za dzisiejszy dzień. Pamiętaj o codziennym  czytaniu i uzupełnianiu karty czytelniczej marcowej. 
Miłego weekendu, odpoczynku i zdrowia.  😀

Zadanie długoterminowe:
Założyłeś hodowlę cebulki i rzeżuchy. Brawo, widziałam u każdego z Was, imponująco zapowiadające się ogródki. Myślę, że już zauważyłeś zmianę w wyglądzie hodowli. Załóż notatnik, dzienniczek w którym zapiszesz datę wysiania nasion, zasadzenia cebulek i rysuj raz na 2-3 dni, jak hodowla się rozwija, wyrazy związane z Twoją hodowlą, na przykład policz cebulki, pędy szczypiorku. 

Zadanie dla chętnych:
Wiem, że bardzo lubicie rysować, dlatego proponuję Wam super szybki kurs rysowania.  Autorem prac jest pani  Elżbieta Curyło. 
Myślę, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.

Jeśli chcesz utrwalić informacje o przyrodzie w marcu obejrzyj filmik. Zapamiętaj nazwy pierwszych oznak wiosny.

Wiersz "Katar"

Pamiętacie nasze zadanie dotyczące wiersza Jana Brzechwy?

 
Przypomnę, zadanie polegało na tym, że trzeba było przeczytać wiersz (lub posłuchać, gdy ktoś dorosły Wam czyta) a na słowa "A psik" kichać w zgięcie łokcia. Niektórzy z Was zrobili to znakomicie. Możecie powtórzyć zadanie i pamiętajcie: #zostańwdomu. Na naszej grupie na facebooku "Co słychać w naszej klasie" możecie zobaczyć swoje zdjęcia z wykonywania innych zadań. 



Katar

Spotkał katar Katarzynę -
A - psik!
Katarzyna pod pierzynę -
A - psik!

Sprowadzono wnet doktora -
A - psik!
"Pani jest na katar chora" -
A - psik!

Terpentyną grzbiet jej natarł -
A - psik!
A po chwili sam miał katar -
A - psik!

Poszedł doktor do rejenta -
A - psik!
A to właśnie były święta -
A - psik!

Stoi flaków pełna micha -
A - psik!
A już rejent w michę kicha -
A - psik!

Od rejenta poszło dalej -
A - psik!
Bo się goście pokichali -
A - psik!

Od tych gości ich znów goście -
A - psik!
Że dudniło jak na moście -
A - psik!

Przed godziną jedenastą -
A - psik!
Już kichało całe miasto -
A - psik!

Aż zabrakło terpentyny -
A - psik!
Z winy jednej Katarzyny -
A - psik!