Archiwum bloga

poniedziałek, 4 maja 2020

Zadania 5 maja - wtorek

Dzień dobry, 
mam nadzieję, że nie brakuje Wam siły i energii na nowe wyzwania i zadania 😀.
Dzisiejszy dzień upłynie nam pod hasłem patriotyzmu. 

Przygotuj: 
podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt w linie, zeszyt w kratkę, piórnik, lusterko.

Dzisiaj:
- przeczytasz tekst ze zrozumieniem;
- utrwalisz poprawny zapis wyrazów: Polska, Polka, Polak, Polacy,
- utrwalisz czym jest głoska, litera, sylaba,
- dowiesz się, czym jest oś symetrii,
- wykonasz dowolną pracę o swojej miejscowości.

Zadania polonistyczne:
Z lekcji 30 kwietnia zapewne pamiętasz, że wyrazy Polska (nasz kraj, Ojczyzna, państwo), Polka, Polak i Polacy zapisujemy wielką literą. 
- Przeczytaj, powtórz kilka razy i zapisz z pamięci w zeszycie w linie (pamiętaj o zapisie daty 5 maja)


Wszyscy mieszkamy w Polsce. Często zachwycają nam polskie góry, jeziora, wybrzeże Bałtyku, polskie miasta. Piękne są również miejsca w których mieszkamy. 
- Otwórz podręcznik na stronie 9 i przeczytaj tekst " W małym mieście".  
- Przyjrzyj się ilustracjom i opowiedz, co na nich widzisz.
- Co ty najchętniej robisz w swojej miejscowości, gminie? Opowiedz komuś dorosłemu.
- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 10 i 11 i wykonaj zadanie 5 i 8 6 i 7 dla chętnych).
- Otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 9 i wykonaj zadanie 3 i 4.

Zadania matematyczne
Każda miejscowość ma swój plan, który informuje nas, jak daleko jest z jednego miejsca do drugiego, gdzie znajdują się różne obiekty, miejsca.
- Obejrzyj plan miejscowości w zeszycie ćwiczeń matematycznych na stronie 10 i odczytaj informacje. 
- Uzupełnij zadanie 1, 2 i zapisz w zeszycie w kratkę 3. 
Proszę przyjrzyj  się poniższym fotografiom, zobacz co przedstawiają. Masz tu ciekawe budowle, elementy przyrody, płatek śniegu, kolorowy wzór. 


Każda z tych ilustracji przedstawia element, budowlę czy krajobraz przyrodniczy, który możemy nazwać symetrycznym. 
Jak to sprawdzić? Wystarczy narysować linię, która dokładnie podzieli dany element na dwie identyczne części. 
Tą linię będziemy nazywać osią symetrii. 

Oś (linia) dzieli przedmiot na dwie identyczne części, które są swoim odbiciem lustrzanym. Przedmioty te będziemy określali jako symetryczne

Dobra odpowiedź to: drzewo, dom, kwiat, grzyb. 

- Przygotuj lusterko, otwórz jeszcze raz zeszyt ćwiczeń matematycznych. Wykonaj zadanie 4 na stronie 11.

Zadanie komputerowe:
Wykonaj słowniczek (w programie Paint) z wyrazami z rz i ż.

Zadanie przyrodnicze, techniczne
- Pomyśl o miejscowości w której mieszkasz, jak o atrakcji turystycznej, do której chcesz zaprosić turystów. Co chiałbyś pokazać? Co Ci się w Twojej wsi najbardziej podoba? Jakie miejsce jest dla Ciebie najciekawsze? Może to jest budynek, pobliski las, polana, plac zabaw, albo Twój ogródek, Twoje podwórko? Czy jesteś dumny z miejsca w którym żyjesz?
Przedstaw swoje miejsce w dowolny sposób (rysunek, książeczka, mapka, makieta) tak, aby zaprosić innych do jego oglądania. 

Na jutro: postaraj się o czekoladę (w kostkach).

Zadanie domowe dla chętnych:
Użyj swojej wyobraźni i przygotuj samodzielnie różne figury symetryczne. Wystarczy kartka papieru, nożyczki, ołówek.
Za tydzień  zaczniemy uczyć się gry w szachy. Będzie Ci potrzebna gra. Jeśli masz kłopot z dostępnością w tym terminie proszę o informację.