Archiwum bloga

środa, 27 maja 2020

Zadania 28 maja (czwartek)


D
zień dobry Pierwszoklasiści, 
mija nam powoli kolejny miesiąc nauki w Domowej Szkole. 
Jesteście bardzo dzielni, pilnie pracujecie, chociaż kilka osób mogłoby jeszcze bardziej się postarać. Rodzicom dziękuję za wspieranie dzieci w Waszej codziennej pracy.

Już wiecie, że z Waszych działań uwiecznionych na zdjęciach i nagraniach wykonałam film, który możecie obejrzeć na blogu (wczorajszy wpis), na fb i na stronie szkoły. Na stronie szkoły obejrzyjcie również to, co przygotowali inni uczniowie naszej szkoły. 
Prawda, że bardzo pomysłowe?

Dzisiaj odwiedzicie ogród. 

Przygotuj:
- podręcznik, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt w linie, karta pracy (wydrukowana z  wiadomości w dzienniku lub przygotowana samodzielnie według wzoru), notes, ołówek, kredki, piórnik, lupa, (jeśli ją masz);

Dzisiaj zapowiada się ciepły i słoneczny dzień, dlatego proponuję ci wyjście na dwór i pierwszy dzień gry w zielone. Zostaniesz dziś detektywem przyrody, który przeprowadzi badania w otoczeniu i na kwiatach. Potrzebna ci będzie karta badacza (możesz wydrukować z maila lub zrobić podobną, jak na zdjęciu), ołówek, kredki, lupa (jeśli ją masz).
                         
Po wyjściu na dwór z kartą badacza
Na pewno widziałeś, że kwitną już drzewa owocowe, krzewy, kwiaty, rosną 
w ogródkach warzywa i inne rośliny.

1. Przyjrzyj się uważnie, jakie kwiaty kwitną w twoim otoczeniu. Czy potrafisz je nazwać?

2. Zanotuj nazwy kwiatów, roślin w Twoim ogródku. 
3. Policz płatki wybranych kwiatów. Czy zawsze kwiaty tego samego gatunku mają tyle samo płatków? Coś zauważyłeś/zauważyłaś? Zanotuj wyniki badań. Przy okazji zajrzyj do wnętrza kwiatka. Co tam widzisz?
4. Poszukaj symetrii w przyrodzie. Przypomnij sobie, co to jest symetria. (Na zdjęciu zaznaczyłam jedną z osi symetrii tulipana.)

Obraz może zawierać: kwiat i roślina

Symetryczne mogą być kwiaty i liście. Narysuj przykład i zaznacz oś symetrii. Czy to jest łatwe zadanie dla ciebie?

5. Połóż się na trawie w ogródku, weź do ręki lupę i zaobserwuj życie zwierząt w trawie. Co widzisz? Zapamiętaj.

6. Idź do ogródka, zaobserwuj warzywa w ogródku. Czy rozpoznajesz sadzonki lub nasionka? A może już są warzywa gotowe do zrywania? Zapisz ich nazwy, wyklaszcz sylaby, podziel głośno na głoski, wymień litery. W domu zapisz na karcie badacza liczbę sylab, głosek, liter (kolejność dowolna).

Zadanie techniczno-przyrodnicze
Piękno przyrody można opisać słowami albo pokazać obrazem. Spróbuj stworzyć obraz z materiałów przyrodniczych, które znajdziesz ( patyki, kamienie, liście, kwiaty) i zrób zdjęcie. Jeśli w swojej kompozycji chcesz użyć kwiatów, to nie zrywaj ich i nie niszcz. Możesz ułożyć obrazek wokół rosnącego kwiatka. Zamiast tworzenia obrazu możesz ułożyć i zapisać rymowankę o kwiatach.
Zadania na dziś nie są łatwe, ale mam nadzieję, że sprawią ci dużo przyjemności. Trzymam kciuki za twoje badania.

Zajęcia wychowania fizycznego
Wykonaj tor przeszkód z wykorzystaniem piłki, skakanki, kamyków - tego, co znajdziesz w zasięgu ręki. Zrób kilka razy bieg slalomem. 
- Weź piłkę, podrzucaj do góry i łap. Jeśli masz kogoś do gry, rzucajcie do siebie
 nawzajem. 

Wracamy do domu

Zadania polonistyczne:
- Otwórz podręcznik na stronie 44. Przeczytaj tekst, wyszukaj nazwy zwierząt, podkreśl je. A ty jakie zwierzęta widziałeś w ogrodzie? Zapisz ich nazwy w zeszycie w linie.

Zadania matematyczne:
Wykonaj obliczenia na stronie 38-39 oraz zadanie 1 i 2 ze strony 40. 

Gra w zielone
Gra polega na tym, że umawiasz się z kimś na grę w zielone. W dowolnym momencie dnia osoba grająca ma prawo zapytać drugą: Grasz w zielone? Masz zielone? Druga osoba grająca odpowiada: Mam zielone (musi pokazać, że ma przy sobie coś zielonego np. kawałek listka, trawy). Jeśli nie ma niczego zielonego mówi: Nie mam i przegrywa grę. Możecie się umówić, o co gracie. 
Tak samo druga osoba grająca może zapytać Ciebie, czy masz zielone.
Inna wersja tej gry:
W grę w zielone grają wszyscy domownicy. Polega na jak najszybszym znalezieniu czegoś zielonego w swoim otoczeniu, może być również w ubiorze.w ubiorze. Grasz w zielone? (wskazując np. na zielony liść). Wszyscy szukają czegoś zielonego i mówią: Mam zieloneOstatnia osoba, która coś wskazuje przegrywa.
Miłej pracy- pani Krysia

Na jutro: flet, materiały wskazane na stronie 47 w podręczniku "Rondelkolandia" - akwarium z galaretki. 

Prośba do rodziców: proszę o Państwa zdjęcia z dzieciństwa i zgodę na publikację wyrażoną w komentarzu na mesengerze oraz nagranie życzeń dla dzieci np.

Wita Was słoneczny ranek, tyle dzisiaj niespodzianek,
tyle przygód czeka Was.
Pierwszy czerwca! Wstawać czas! 
Dzisiaj święto wszystkich dzieci - to szczególny dla Was dzień. 
Jasne złote słonko świeci.
Wszyscy śmieją się od rana, każda buzia roześmiana
czar zabawy dziś panuje, każde serce się raduje.
Pierwszy czerwca dzień radosny
kwitną kwiatki, słońce świeci...
W dniu tak pięknym i wspaniałym
życzymy Wam sercem całym
moc uśmiechu i radości
szczęścia, zdrowia, pomyślności.
Oj, jak ptaszki dziś śpiewają
tak życzenia Was składają ... Rodzice i pani Krysia.

             Chcę zrobić filmik z nagrań, ja też się dołączę. :) (mam nadzieję, że zrobimy niespodziankę dla dzieci).