Archiwum bloga

czwartek, 14 maja 2020

Zadanie 15 maja (piątek)

Dzień dobry.
Kochani Pierwszoklasiści,  za nami kolejny tydzień nauki w domu. Dziękuję Wam każdego dnia za Wasze zaangażowanie, a Waszym rodzicom za pomoc i kontakty ze mną. Kończymy kolejny tydzień nauki w Domowej Szkole i czekamy na słoneczny weekend. Dbajcie o zdrowie, wszelkie trudności zgłaszajcie rodzicom, a rodziców zapraszam do kontaktów ze mną. Zaczynamy.

Przygotuj:
podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych nr 5, piórnik, szachy.
Dzisiaj:
- poznasz nową literę dź,
- posłuchasz dźwięków,
- nauczysz się pisać nową literę dź,
- poznasz kolejne ruchy na szachownicy, tym razem wieży,
- poćwiczysz wybraną piosenkę.

Zadanie muzyczne
Posłuchaj i powiedz: jaki to dźwięk? 

Zadania polonistyczne
Tak, to szum strumyka, rechot żab i ludzki śmiech. Myślę, ze odgadłeś. Wyraz "dźwięk" ma w swojej nazwie literę, której się nie uczyliśmy pisać. Posłuchaj najpierw wymowy głoski:



Obejrzyj, jak zapisujemy literę dź:



- Otwórz podręcznik i przeczytaj wyraz u góry strony nr 26.
- Obejrzyj zapis nowej litery w podręczniku i znajdź wyrazy z tą literą.
- Spróbuj odczytać tekst. Jeśli masz kłopoty poproś kogoś dorosłego, aby odczytał tekst o dźwigu i odpowiedz na pytania nr 1 i 2.

- Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 26, 27 i 28, wykonaj zadania 1, 2, 3, 4 i 6. Zadania te uczą się pisać nową literę oraz czytania ze zrozumieniem. Czytaj samodzielnie. 

Lekcja języka angielskiego

Witajcie. Dziś poznasz kolejne nowe nazwy czynności w języku angielskim. Utrwalisz też zwroty:
I can – umiem (potrafię)
I can’t – nie umiem (nie potrafię)

W piosence, którą Ci dzisiaj proponuję do śpiewania występują czynności:
clap – klaskać
fly – fruwać, latać
stomp – tupać, stąpać
swim – pływać
climb – wspinać się
run – biegać

Nowe zdania: Boys and girls, can you sing? (dance?)  oznacza: Chłopcy  i  dziewczynki, czy umiecie śpiewać ? (tańczyć?) Yes, we can.  (Tak, my potrafimy). Piosenka jest łatwa.  Zachęcam do nauki :)
Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

Have a nice day.  Miłego dnia ☺ A.S.

Zadanie muzyczne
- Pobaw się dźwiękami: wypróbuj program Chrome Music Lab.  
-  Ćwicz śpiewanie wybranej przez siebie wczoraj piosenki na Dzień Mamy.

Gra w szachy
Lekcja 2 o ruchach wieży (od 4:40 minuty do 7:40 minuty).
Wieża:
Chess piece - White rook.JPG Chess piece - Black rook.JPG

Po południu: ćwicz czytanie tekstu ze strony 26 z podręcznika, ze strony 78 z zeszytu ćwiczeń (ćwiczenie 3). 

Przypominam, że w tym miesiącu będzie nam potrzebny flet i odbędą się kolejne lekcje gry w szachy. 

Jak to działa

Wczoraj  zaproponowałam Wam trzeci dzień myślenia o Mamie, o Tacie na zajęciach pod hasłem "Jak to działa?". Jesteście teraz w domu i możecie częściej uczestniczyć w pracach domowych rodziców. Możecie i powinniście im pomagać w miarę swoich możliwości. Ważne jest przy tym, aby zachować bezpieczeństwo, więc konieczna jest znajomość zasad działania różnych urządzeń elektrycznych.

Pierszy z pokazem tego dnia ruszyła Lila, za nim Antoś. Lila zrobiła dla Rodziny drugie śniadanie -shake'a z bananami i borówkami. W jej wykonaniu smakuje bez wątpienia znakomicie. Wysłała nam też przepis na sałatkę owocową. Wkrótce sezon na truskawki, a ze skórek po bananach mogła zrobić nawóz (przepis na blogu z dnia 13 maja w zadaniach Zero Waste). Antoś pokazał, że wie, jak działa ekspres do kawy. Uruchomił go, nastawił odpowiednie programy i przygotował cappuccino. Nie zapomniał wyłączyć i pilnował czyszczenia ekspresu. Wiedział również, jak działa pojemnik na mleko. Przysłał również prosty przepis na tosty. Julka też umiała zrobić  kawę w ekspresie, Wiktora podała przepis, jak zrobić pulpety, Igor napisał obsługę żelazka. Kacper pokazał, ze dobrze radzi sobie z obsługą krajalnicy do warzyw. Surówka z marchewki była zapewne pyszna. Kuba uczył się obsługi miksera. Ciekawe, czy zrobił jakąś potrawę? Iza zrobiła i opisała smoothie dla dzieci. Sezon truskawkowy blisko, zrobimy i my. Radek lubi płatki na ciepłym mleku i sam umie obsłużyć mikrofalówkę. Igor dzisiaj przygotował naleśniki i obsługiwał mikser. Może skorzystamy z jego przepisu? Brawo dla Was Pierwszoklasiści.