Dzień dobry!
Dziś piątek, koniec tygodnia. Zdaję sobie sprawę, że bardzo napracowaliście się od poniedziałku. Pilnie i solidnie wykonywaliście zadania. Jestem zachwycona Waszymi pracami i informacjami od Waszych Rodziców.
W weekend możesz pooglądać prace, które umieszczam na blogu. Może znajdziesz czas i napiszesz mi, jak się czujesz?
A dzisiaj jeszcze trochę wysiłku, bo to będzie kolejny dzień w którym poznamy nową literę. Jeszcze kilka i będziemy znać cały alfabet. 😀 Utrwalisz wiedzę o tygodniu i wykonasz palemkę wielkanocną.
Na początek trochę matematyki.
- Najpierw powtórz kolejność miesięcy.
https://learningapps.org/displayv=pb58uwsh220&fbclid=IwAR3nIsMRJsQllBr1yqSbqbWHFLwM1_35vRQmVKwjwx6Yb3-GTqrtVr6b8Fo
- Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń matematycznych 1,2 i 3 ze strony 46-47. Przypominam Ci, że tydzień ma 7 dni.
Poznasz teraz nową literę złożoną z dwóch znaków, dlatego nazywana jest dwuznakiem "rz, Rz". Wymawiamy ją jak poznaną wczoraj literę "ż". Już wiesz, że można ją zapisać dwojako, mimo, iż słyszy się zawsze ż (za pomocą „z z kropką” i za pomocą dwóch liter „r i z” czyli rz.) Dzisiaj poćwiczysz pisanie dwuznaku "rz, Rz".W weekend możesz pooglądać prace, które umieszczam na blogu. Może znajdziesz czas i napiszesz mi, jak się czujesz?
A dzisiaj jeszcze trochę wysiłku, bo to będzie kolejny dzień w którym poznamy nową literę. Jeszcze kilka i będziemy znać cały alfabet. 😀 Utrwalisz wiedzę o tygodniu i wykonasz palemkę wielkanocną.
Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń matematyczny, zeszyt ćwiczeń polonistyczny, zeszyt w linie, piórnik, materiały do pracy technicznej.
Na początek trochę matematyki.
- Najpierw powtórz kolejność miesięcy.
https://learningapps.org/displayv=pb58uwsh220&fbclid=IwAR3nIsMRJsQllBr1yqSbqbWHFLwM1_35vRQmVKwjwx6Yb3-GTqrtVr6b8Fo
- Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń matematycznych 1,2 i 3 ze strony 46-47. Przypominam Ci, że tydzień ma 7 dni.
Otwórz podręcznik na stronie 52. Obejrzyj ilustrację. Widzisz rzekę i dzieci, które porządkują jej brzeg. Jak myślisz dlaczego należy dbać o porządek i w domu, i środowisku? Co Ty możesz zrobić, żeby nie zaśmiecać środowiska? Obejrzyj filmik.
- Wróć do strony 52 w podręczniku. Przeczytaj głośno tekst i przyjrzyj się drukowanej literze rz, Rz wyszukaj wyrazy z nową literą i podkreśl je (ołówkiem). Pamiętaj, aby po południu ćwiczyć czytanie tekstu i zaznaczyć ten fakt na karcie czytania.
-Obejrzyj instrukcję prawidłowego pisania litery rz, Rz. Obejrzyj filmiki i kolejność ruchów ręką w pisaniu (1-4). Filmik przypomni ci również zasadę pisania liter: ż Ż.
-Teraz wykonaj ćwiczenia w pisaniu. Zacznij pracę od nauki kształtu dwuznaku: spróbuj ulepić go z plasteliny, albo ułożyć z koralików, groszku, guzików, klocków! Wierzę w Twoją pomysłowość i wiem, że potrafisz to świetnie zrobić! Zobacz jak wygląda dwuznak Rz i rz drukowany.
-Gdzie mieszka dwuznak rz i Rz? Narysuj w zeszycie domek (tak, jak rysowałam w szkole) i zapisz nowe litery po zakończeniu pracy w zeszycie ćwiczeń polonistycznych. Pamiętaj o dacie: 3 kwietnia.
-Teraz wykonaj ćwiczenia w pisaniu. Zacznij pracę od nauki kształtu dwuznaku: spróbuj ulepić go z plasteliny, albo ułożyć z koralików, groszku, guzików, klocków! Wierzę w Twoją pomysłowość i wiem, że potrafisz to świetnie zrobić! Zobacz jak wygląda dwuznak Rz i rz drukowany.
-Gdzie mieszka dwuznak rz i Rz? Narysuj w zeszycie domek (tak, jak rysowałam w szkole) i zapisz nowe litery po zakończeniu pracy w zeszycie ćwiczeń polonistycznych. Pamiętaj o dacie: 3 kwietnia.
-Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 52 i 53. Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3, 4 i 5. . Zacznij od ćwiczeń grafomotorycznych (ćwiczenie 1 i 2 na stronie 52). Wykonaj również ćwiczenie 1 na stronie 54.
Pamiętaj o staranności i dokładności.
Pamiętaj o staranności i dokładności.
Przerwa? Zrób 10 pajacyków, 10 przysiadów, 10 głębokich wdechów. Koniecznie popij wodą! A teraz, jeśli masz ochotę potańcz.
Z bibuły zrób kolorowe kwiatuszki i zamocuj je na drucikach. Przygotuj z bibuły paski różnej szerokości, ponacinane i poskręcane do ozdobienia głównego kijka. Najpierw należy ozdobić patyk kolorową bibułką, tak aby nie było wolnej przestrzeni – przyklejamy je klejem, owijamy nitką, sklejamy taśmą. Następnie dokładamy kwiatki na drucikach (drucikiem owijamy kij) oraz mocujemy gałązki wierzby i bukszpanu (przywiązujemy je nicią).
Przykładowy filmik wykonania palmy, kwiaty możesz zrobić kolorowe:
Dzisiaj też masz w planie zajęcia angielskiego. Oto co dla Ciebie przygotowała Pani Agnieszka.
Dzień dobry uczniowie!
ARE YOU HUNGRY?
Dzisiaj nauczycie się mówić, że
jesteście głodni. Będziecie też zadawać pytanie: czy jesteś
głodny?
Aby zapytać: Czy jesteś głodny?
należy w języku angielskim użyć zwrotu: Are you hungry?
Nie martwcie się, że nie znacie
wymowy, w piosence usłyszycie podane słowa.
Odpowiadamy na to pytanie:
Yes, I Am, co oznacza: Tak,
jestem .
Piosenka znajduje się tutaj:
Powtórzcie ją kilka razy, by
zapamiętać wymowę. Zaśpiewaj piosenkę wspólnie z domownikami.
Miłej pracy :)
See You!
A. Stachurska
Ćwiczenia dla chętnych:
- Zapisz wyrazy z gry do zeszytu w linie.
- Wykonaj ćwiczenia dodatkowe (zeszyt ćwiczeń strona 62 ćwiczenie 5 oraz ćwiczenia 1, 2 i 3 ze strony 87)
A teraz coś na poprawę humoru:
Na przyszły tydzień przygotuj: