Archiwum bloga

czwartek, 2 kwietnia 2020

Zadania na dziś (03.04 -piątek)

Dzień dobry!
Dziś piątek, koniec tygodnia. Zdaję sobie sprawę, że bardzo napracowaliście się od poniedziałku. Pilnie i solidnie wykonywaliście zadania. Jestem zachwycona Waszymi pracami i informacjami od Waszych Rodziców.
W weekend możesz pooglądać prace, które umieszczam na blogu. Może znajdziesz czas i napiszesz mi, jak się czujesz? 
A dzisiaj jeszcze trochę wysiłku, bo to będzie kolejny dzień w którym poznamy nową literę. Jeszcze kilka i będziemy znać cały alfabet. 😀 Utrwalisz wiedzę o tygodniu i wykonasz  palemkę wielkanocną. 


Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń matematyczny, zeszyt ćwiczeń polonistyczny, zeszyt w linie, piórnik, materiały do pracy technicznej.

Na początek  trochę matematyki. 

- Najpierw powtórz kolejność miesięcy. 
https://learningapps.org/displayv=pb58uwsh220&fbclid=IwAR3nIsMRJsQllBr1yqSbqbWHFLwM1_35vRQmVKwjwx6Yb3-GTqrtVr6b8Fo
- Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń matematycznych 1,2 i 3 ze strony 46-47. Przypominam Ci, że tydzień ma 7 dni. 

Poznasz teraz nową literę złożoną z dwóch znaków, dlatego nazywana jest dwuznakiem "rz, Rz". Wymawiamy ją  jak poznaną wczoraj literę "ż".  Już wiesz, że można ją zapisać dwojako, mimo, iż słyszy się zawsze ż (za pomocą „z z kropką” i za pomocą dwóch liter „r i z” czyli rz.) Dzisiaj poćwiczysz pisanie  dwuznaku "rz, Rz".

Otwórz podręcznik na stronie 52. Obejrzyj ilustrację. Widzisz rzekę i dzieci, które porządkują jej brzeg. Jak myślisz dlaczego należy dbać o porządek i w domu, i środowisku? Co Ty możesz zrobić, żeby nie zaśmiecać środowiska? Obejrzyj filmik.


- Wróć do strony 52 w podręczniku. Przeczytaj głośno tekst i przyjrzyj się drukowanej literze rz, Rz wyszukaj wyrazy z nową literą i podkreśl je (ołówkiem). Pamiętaj, aby po południu ćwiczyć czytanie tekstu i zaznaczyć ten fakt na karcie czytania. 

-Obejrzyj instrukcję prawidłowego pisania litery rz, Rz. Obejrzyj filmiki i kolejność ruchów ręką  w pisaniu (1-4). Filmik przypomni ci również zasadę pisania liter:  ż Ż.



-Teraz wykonaj ćwiczenia w pisaniu. Zacznij pracę od nauki kształtu dwuznaku: spróbuj ulepić go z plasteliny, albo ułożyć z koralików, groszku, guzików, klocków! Wierzę w Twoją pomysłowość i wiem, że  potrafisz to świetnie zrobić!   Zobacz jak wygląda dwuznak Rz i rz drukowany. 

-Gdzie mieszka dwuznak rz  i Rz? Narysuj w zeszycie domek (tak, jak rysowałam w szkole) i zapisz nowe litery po zakończeniu pracy w zeszycie ćwiczeń polonistycznych. Pamiętaj o dacie: 3 kwietnia.
-Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 52 i 53. Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3, 4 i 5. . Zacznij od ćwiczeń grafomotorycznych (ćwiczenie 1 i 2 na stronie 52). Wykonaj również ćwiczenie 1 na stronie 54
Pamiętaj o staranności i dokładności

Przerwa? Zrób 10 pajacyków, 10 przysiadów, 10 głębokich wdechów. Koniecznie popij wodą! A teraz, jeśli masz ochotę potańcz. 











Sprawdź, gdzie występuje dzisiejsza literka- bohaterka: na początku, 
w środku, czy na końcu wyrazu? (Nazwij obrazki z pomoć osoby dorosłej)
https://wordwall.net/pl/resource/1130153/polski/%c4%87wiczenia-ortograficzne-rz-czy-%c5



Zajęcia plastyczno-techniczne
Z bibuły zrób kolorowe kwiatuszki i zamocuj je na drucikach. Przygotuj z bibuły paski różnej szerokości, ponacinane i poskręcane do ozdobienia głównego kijka. Najpierw należy ozdobić patyk kolorową bibułką, tak aby nie było wolnej przestrzeni – przyklejamy je klejem, owijamy nitką, sklejamy taśmą. Następnie dokładamy kwiatki na drucikach (drucikiem owijamy kij) oraz mocujemy gałązki wierzby i bukszpanu (przywiązujemy je nicią).
Przykładowy filmik wykonania palmy, kwiaty możesz zrobić kolorowe:
Dzisiaj też masz w planie zajęcia angielskiego. Oto co dla Ciebie przygotowała Pani Agnieszka.
Dzień dobry uczniowie!
ARE YOU HUNGRY?
Dzisiaj nauczycie się mówić, że jesteście głodni. Będziecie też zadawać pytanie: czy jesteś głodny?
Aby zapytać: Czy jesteś głodny? należy w języku angielskim użyć zwrotu: Are you hungry?
Nie martwcie się, że nie znacie wymowy, w piosence usłyszycie podane słowa.
Odpowiadamy na to pytanie:
Yes, I Am, co oznacza: Tak, jestem .
Piosenka znajduje się tutaj:
Powtórzcie ją kilka razy, by zapamiętać wymowę. Zaśpiewaj piosenkę wspólnie z domownikami.
Miłej pracy :)
See You!
                                                                        A. Stachurska

Ćwiczenia dla chętnych: 
- Zapisz wyrazy z gry do zeszytu w linie. 
- Wykonaj ćwiczenia dodatkowe (zeszyt ćwiczeń strona 62 ćwiczenie 5 oraz ćwiczenia 1, 2 i 3 ze strony 87) 

A teraz coś na poprawę humoru:




Na przyszły tydzień przygotuj:
na poniedziałek ("baranki"): papierowy talerzyk, waciki białe, klej, nożyczki, karton czarny oraz produkty podane w podręczniku na 
stronie 78 ("Baranek z twarogu".
na wtorek ("zajączki"): rurki po papierze toaletowym (tyle ile chcesz zrobić zajączków), papier kolorowy, nożyczki, klej
na środę ("jajka"): mąka, sól, woda (masa solna), wydmuszki jajek i według uznania: włóczka, farbki do jajek, mazaki, naklejki)
szablon jajka z kartonu (według uznania: plastelina, włóczka, guziczki, kolorowe pinezki, kolorowy papier itp.)
Po południu i w weekend:
Naucz się pięknie czytać tekst z dwuznakiem rz (podręcznik strona 52, zeszyt ćwiczeń strona 105). Ćwicz czytanie tekstów 
poznanymi w tym tygodniu literkami (podręcznik, zeszyt ćwiczeń). Wybierz jeden z nich i przeczytaj go Rodzicowi.  

Życzę Ci miłego weekendu. Zajrzyj w tym czasie na bloga, żeby 

popodziwiać swoje prace z ostatnich dni i pisać do nich komentarze. 
Do poniedziałku!                                                                                                                                                Pani Krysia

Zadania na dziś (czwartek 02.04).

Dzień dobry kochani! 
Już wiem, że żart z okazji Prima Aprilis się udał, choć na niektórych informacja o sprawdzianie z całego roku nie zrobiła większego wrażenia. :) 
Miło mi było przeczytać komentarze Igora i Krystiana, dziękuję chłopcom za wypowiedzi. Może inni też spróbują coś napisać?
Dziękuję Wam bardzo za piękne, pomysłowe i prawdziwie "od serca" wykonane Karty dla Medyka. Umieściłam je wczoraj na blogu, bo jestem z Was naprawdę dumna.  

Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt w linie, samodzielnie przygotowywane karty z liczbami 11-20, piórnik.
Dzisiaj poznasz nową literę, będziesz poznawać liczby 
w zakresie 20. 
Poznasz teraz nową literę "ż , Ż". Głoskę "ż" już znasz, bo wymawiasz wyrazy z "ż". Teraz nauczę Cię ją pisać. Można ją zapisać dwojako, mimo, iż słyszy się zawsze ż.
Możemy ją zapisać za pomocą „z z kropką” i za pomocą dwóch liter „r i z” czyli rzDzisiaj poćwiczysz pisanie ż, a niedługo poznasz dwuznak rz.
Otwórz podręcznik na stronie 46. Przeczytaj proszę głośno tekst ze strony 46 (pierwszą część) i odpowiedz ustnie na pytania. Pamiętaj, aby odpowiadać całym zdaniem.
- Dokąd pobiegły Żaneta i Marysia?
- Co zobaczyły dziewczynki?
- Co zrobiła Marysia z żabą?
Przyjrzyj się drukowanej literze ż, Ż, wyszukaj wyrazy z tekstu i podkreśl je (ołówkiem). Pamiętaj, aby po południu ćwiczyć czytanie tekstu i zaznaczyć ten fakt na karcie czytania. 
Obejrzyj instrukcję prawidłowego pisania litery ż, Ż. Obejrzyj filmiki i kolejność ruchó ręką (1-4). Gdzie mieszka litera ż i Ż? Narysuj w zeszycie domek (tak, jak rysowałam w szkole) i zapisz nowe litery po zakończeniu pracy w zeszycie ćwiczeń polonistycznych.
https://drive.google.com/file/d/1QvQZXcIeGL1mA3fcWk6mikoU9rrqoU0b/view?fbclid=IwAR3S6trI2fYQ4YY3ii_70ppyAroQ72ElXSpmPFSaMDUz0fg9CoXCZRSptJc

Teraz proszę wykonaj ćwiczenia w pisaniu tak, jak lubisz (np. palcem w powietrzu, na biurku, w kaszy, ulep literę z plasteliny).
Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 48 i 49 i wykonaj ćwiczenia 1, 3 i 4. Zacznij od ćwiczeń grafomotorycznych (ćwiczenie 1 na stronie 48). Wykonaj również ćwiczenie 1 na stronie 50. 
Teraz czas na przerwę, napij się wody, przygotuj do ćwiczeń gimnastycznych. Wyprostuj plecy, zrób kilka przysiadów, podskoków i włącz się do tańca z dziećmi.
Poznaj wyrazy w których występuje litera "ż". Następnie zagraj w grę "Gdzie słychać ż". Zapamiętaj jak najwięcej wyrazów z "ż
zapisz w zeszycie w linie.
Gra "Gdzie słyszysz ż?"
Otwórz grę i wymów nazwy obrazków. Gdzie słyszysz w nazwach obrazków głoskę "ż": na początku, w środku, czy na końcu wyrazu?
https://wordwall.net/pl/resource/930362/polski/gdzie-s%c5%82yszysz-g%c5%82osk%c4%99-%c5%bc
Teraz przygotuj ćwiczenia matematyczne i karty pracy z liczbami, które przygotowywałeś samodzielnie.
  1. Ułóż karty z liczbami od najmniejszej do największej.
  2. Połóż przed sobą karty większe od 13, a mniejsze od 17. Zapisz w zeszycie w kratkę jakie liczby położyłeś przed sobą.
  3. Położ przed sobą liczby mniejsze od 19, a większe od 11. Zapisz w zeszycie w kratkę jakie liczby położyłeś przed sobą.
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 44 i rozwiąż zadanie 1 (z kropkami).  
Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 79 i wybierz sobie 2 zadania do wykonania. Jeśli chcesz możesz wykonać wszystkie cztery. 
Na jutro przygotuj: 
  • kijek (może być po prostu gruba gałąź),
  • kolorową bibułę i krepinę,
  • druciki,
  • mogą być gałązki wierzby i bukszpanu (albo tuja),
  • suche trawy i zboża (można je ufarbować specjalnymi farbkami do bielizny lub zastąpić dekoracją z krepiny)
  • nożyczki, klej, nitki (może być również taśma samoklejąca lub dwustronna).
  • Zadanie dla ciekawych świata:
  • Jeśli chcesz więcej dowiedzieć się o życiu żab obejrzyj filmik. Dowiesz się z niego również co się dzieje w przyrodzie wczesną wiosną.
Do jutra - pani Krysia.