Archiwum bloga

czwartek, 2 kwietnia 2020

Zadania na dziś (czwartek 02.04).

Dzień dobry kochani! 
Już wiem, że żart z okazji Prima Aprilis się udał, choć na niektórych informacja o sprawdzianie z całego roku nie zrobiła większego wrażenia. :) 
Miło mi było przeczytać komentarze Igora i Krystiana, dziękuję chłopcom za wypowiedzi. Może inni też spróbują coś napisać?
Dziękuję Wam bardzo za piękne, pomysłowe i prawdziwie "od serca" wykonane Karty dla Medyka. Umieściłam je wczoraj na blogu, bo jestem z Was naprawdę dumna.  

Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt w linie, samodzielnie przygotowywane karty z liczbami 11-20, piórnik.
Dzisiaj poznasz nową literę, będziesz poznawać liczby 
w zakresie 20. 
Poznasz teraz nową literę "ż , Ż". Głoskę "ż" już znasz, bo wymawiasz wyrazy z "ż". Teraz nauczę Cię ją pisać. Można ją zapisać dwojako, mimo, iż słyszy się zawsze ż.
Możemy ją zapisać za pomocą „z z kropką” i za pomocą dwóch liter „r i z” czyli rzDzisiaj poćwiczysz pisanie ż, a niedługo poznasz dwuznak rz.
Otwórz podręcznik na stronie 46. Przeczytaj proszę głośno tekst ze strony 46 (pierwszą część) i odpowiedz ustnie na pytania. Pamiętaj, aby odpowiadać całym zdaniem.
- Dokąd pobiegły Żaneta i Marysia?
- Co zobaczyły dziewczynki?
- Co zrobiła Marysia z żabą?
Przyjrzyj się drukowanej literze ż, Ż, wyszukaj wyrazy z tekstu i podkreśl je (ołówkiem). Pamiętaj, aby po południu ćwiczyć czytanie tekstu i zaznaczyć ten fakt na karcie czytania. 
Obejrzyj instrukcję prawidłowego pisania litery ż, Ż. Obejrzyj filmiki i kolejność ruchó ręką (1-4). Gdzie mieszka litera ż i Ż? Narysuj w zeszycie domek (tak, jak rysowałam w szkole) i zapisz nowe litery po zakończeniu pracy w zeszycie ćwiczeń polonistycznych.
https://drive.google.com/file/d/1QvQZXcIeGL1mA3fcWk6mikoU9rrqoU0b/view?fbclid=IwAR3S6trI2fYQ4YY3ii_70ppyAroQ72ElXSpmPFSaMDUz0fg9CoXCZRSptJc

Teraz proszę wykonaj ćwiczenia w pisaniu tak, jak lubisz (np. palcem w powietrzu, na biurku, w kaszy, ulep literę z plasteliny).
Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 48 i 49 i wykonaj ćwiczenia 1, 3 i 4. Zacznij od ćwiczeń grafomotorycznych (ćwiczenie 1 na stronie 48). Wykonaj również ćwiczenie 1 na stronie 50. 
Teraz czas na przerwę, napij się wody, przygotuj do ćwiczeń gimnastycznych. Wyprostuj plecy, zrób kilka przysiadów, podskoków i włącz się do tańca z dziećmi.
Poznaj wyrazy w których występuje litera "ż". Następnie zagraj w grę "Gdzie słychać ż". Zapamiętaj jak najwięcej wyrazów z "ż
zapisz w zeszycie w linie.
Gra "Gdzie słyszysz ż?"
Otwórz grę i wymów nazwy obrazków. Gdzie słyszysz w nazwach obrazków głoskę "ż": na początku, w środku, czy na końcu wyrazu?
https://wordwall.net/pl/resource/930362/polski/gdzie-s%c5%82yszysz-g%c5%82osk%c4%99-%c5%bc
Teraz przygotuj ćwiczenia matematyczne i karty pracy z liczbami, które przygotowywałeś samodzielnie.
  1. Ułóż karty z liczbami od najmniejszej do największej.
  2. Połóż przed sobą karty większe od 13, a mniejsze od 17. Zapisz w zeszycie w kratkę jakie liczby położyłeś przed sobą.
  3. Położ przed sobą liczby mniejsze od 19, a większe od 11. Zapisz w zeszycie w kratkę jakie liczby położyłeś przed sobą.
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 44 i rozwiąż zadanie 1 (z kropkami).  
Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 79 i wybierz sobie 2 zadania do wykonania. Jeśli chcesz możesz wykonać wszystkie cztery. 
Na jutro przygotuj: 
  • kijek (może być po prostu gruba gałąź),
  • kolorową bibułę i krepinę,
  • druciki,
  • mogą być gałązki wierzby i bukszpanu (albo tuja),
  • suche trawy i zboża (można je ufarbować specjalnymi farbkami do bielizny lub zastąpić dekoracją z krepiny)
  • nożyczki, klej, nitki (może być również taśma samoklejąca lub dwustronna).
  • Zadanie dla ciekawych świata:
  • Jeśli chcesz więcej dowiedzieć się o życiu żab obejrzyj filmik. Dowiesz się z niego również co się dzieje w przyrodzie wczesną wiosną.
Do jutra - pani Krysia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz