Archiwum bloga

środa, 22 kwietnia 2020

Stajemy się klasą ZERO WASTE.

 Stajemy się klasą ZERO WASTE. 
 Dowody? 
- Prawie każdy ma butelkę wielorazowego użytku ( ja też, bo jesteśmy zespołem). 
- Korzystamy z dzbanków z filtrami (wszystko po to, aby nie kupować wody w plastikowych butelkach. Przy okazji jest oszczędniej, zdrowiej, a Ziemię uwalniamy od plastiku).
 Innym ekologicznym działaniem jest robienie zakupów z materiałowymi torbami. Na owoce, warzywa, orzeszki etc. świetnie sprawdzają się małe woreczki (np. ze starych firanek, bawełnianych koszulek). Kuba wczoraj taki woreczek szył z Babcią. Lila dzisiaj uszyła z Mamą.   Ja takie woreczki zabieram ze sobą od wielu miesięcy na każde zakupy  
- Zakładamy przydomowe kompostowniki. 
- W marcu świetnie wyszła Wam hodowla szczypiorku i rzeżuchy. 
- Z okazji Święta Ziemi założyłam sad i ogród warzywny. Będą w nim rosły jabłonie, grusza, śliwa, wiśnia, czereśnia, morela i brzoskwinia. Na posadzenie czekają krzewy owocowe: malina, porzeczka, borówka, agrest. W ogrodzie będą rosły: pomidory, ogórki, marchewka, rukola, bób, papryka, koperek, szczypiorek, sałata, rzodkiewka, fasola, brukselka, kapusta, dynia, cukinia, bakłażan, seler, por, karczoch, a na parapecie hoduję kiełki. 
Może i Ty już posiałeś nasiona? 
Działamy na rzecz naszej Ziemi dalej. Kto dołączy do mnie, do Kuby, do Lili? 
Czekam na informacje. Mam już  od większości z Was:
- deklaracje podjęcia wyzwań na rzecz ekologii i życia zero waste,
- plakaty na temat zero waste,
- zdjęcia z podejmowanych działań. 
Przed nami jeszcze wiele pracy, ale jesteśmy na dobrej drodze. 










 












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz