Archiwum bloga

środa, 22 kwietnia 2020

Zadania na dziś (23 kwietnia- czwartek)

Dzień dobry. 💜
Wczorajsze zadania wykonaliście w większości znakomicie. Niektórzy jeszcze nie wysłali zadań, myślę, że dzisiaj to nadrobią. 
Dziękuję Rodzicom za kontakt z Wami. Cieszę się, że bliskie stają się Wam sprawy ekologii: oszczędzania wody, energii, papieru, pozbywania się plastikowych rzeczy z otoczenia. Program zero waste najlepiej realizować każdego dnia w codziennym życiu. Bądźcie ambasadorami troski o naszą planetę Ziemię, bo jest w coraz gorszym stanie i uczcie nawet nas dorosłych, jak być odpowiedzialnym za środowisko. Podjęliście różne wyzwania ratowania naszej planety. Jak to mówi mądrze znana mi osoba: "Ratowanie planety? Ratujmy siebie". Już dziś jesteście więc Superbohaterami. 💪
Życzę Wam, żeby to nie była jednorazowa akcja, a styl życia. 💟
Ja się do Was dołączam. 💚💚💚
Zdjęcia Waszych plakatów, prac, zadań zero waste, obietnic podjęcia wyzwań znajdują się na blogu we wczorajszym popołudniowym wpisie oraz na fb w grupie "Co słychać w naszej klasie". 

Dzisiaj będziemy rozmawiać o dzisiejszej bohaterce dnia- książce. 
23 kwietnia to Międzynarodowy Dzień Książki: 

- dowiesz się, jakie są korzyści z czytania książek,
- dowiesz się jak zbudowana jest książka,
- dowiesz się, jak dodawać i odejmować z przekroczeniem progu dziesiątkowego,
- zaproponujesz rozmowę dwóch osób (dialog),
- wykonasz zakładkę do książki,
- potrenujesz żonglowanie m.in. jako pomoc w koncentracji uwagi.

Zastosuj przy wykonywaniu zadań sygnalizatory i przy wykonywanych zadaniach narysuj światełka:

Przygotuj: kartki z bloku rysunkowego, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt w kratkę, zeszyt w linie lub wydrukowane karty pracy z Librusa, piórnik, podręcznik. 

- Obejrzyj film i poproś dorosłego, aby czytał Ci napisy podczas filmu. Powtórz co zapamiętałeś. 

- Wykonaj na kartce z bloku rysunkowego pracę "Moja ulubiona książka" według wzoru (prześlij mi zdjęcie, jeśli możesz). Wykonaj zdjęcie ze swoją ulubioną książką w ulubionym miejscu z zakładką, jaką wykonasz pod koniec zajęć. Możesz mi przesłać zdjęcie. 

- Dorysuj oczy, nadaj imiona i napisz, o czym mogą rozmawiać dzieci (obrazek możesz wydrukować z wiadomości w Librusie). Dzieci bez dostępu do drukarki niech nadadzą imiona i napiszą kilka zdań dialogu (każdą wypowiedź dialogu zapisujemy od nowej linii, od myślnika).  Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania i starannym pisaniu.
- Czas na przerwę. Napij się wody, zrób kilka podskoków, rozciągij się.

- Obejrzyj prezentację sposobu dodawania liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Możesz zrobić to sam na swoich liczmanach.



Myślę, że już potrafisz! Jeśli nie, odtwórz prezentację jeszcze raz.
Otwórz teraz zeszyt w kratkę. Przepisz i oblicz. Pamiętaj o zapisaniu daty. 


- Spróbuj teraz samodzielnie zrobić w zeszycie takie działanie: 6+7= Narysuj do niego kuleczki. (To będzie trzecie zdjęcie, jakie możesz mi wysłać dzisiaj i wystarczy). Oto moja podpowiedź do zadania:


- Otwórz teraz zeszyt w kratkę, wpisz działania, oblicz. 

- Czas na lekcję wychowania fizycznego. Weź balon (jeśli masz), trzy małe przedmioty (np. trzy chustki, chusteczki do nosa, kawałki materiału), którymi będziesz trenował żonglowanie. Załóż wygodne ubranie odpowiednie do pogody (wyjdź i sprawdź, jakie ubranie będzie odpowiednie). Gdy będziesz gotowy  wyjdź na dwór, zabierz ze sobą balon, przedmioty i ćwicz (jeśli jest wiatr to balon zamień na gumową piłkę). Na podwórku graj w piłkę (baw się balonem), żongluj (tylko podstawowe ruchy). Żonglowanie ćwiczy koncentrację uwagi, koordynację ruchową, rozwija współpracę pomiędzy półkulą lewą i prawą, czyli pomoże Ci  się uczyć. 
Zanim wyjdziesz zobacz, jak trenować żonglowanie: 

- Następnym zadaniem będzie wykonanie zakładki do książki ( zamiast filcu może być papier). 
Podsuwam Ci pomysły, ale możesz też wymyśleć własną zakładkę. Do każdej książki przyda się jedna zakładka. 

Wykonaj zakładkę do książki ( zamiast filcu może być papier). 
Tu masz pomysły, albo wymyśl własną zakładkę.



Zapamiętaj, z czego składa się książka. 
- Czytaj teksty (wybrany tekst z zeszytu ćwiczeń polonistycznych "Czytam sam" i "Dodatkowe teksty do czytania" - strony 97-106, własną ksiażkę).

Dla chętnych:  Wykonaj książeczkę według własnego pomysłu, możesz zaprojektować własną okładkę, ilustracje, możesz w niej napisać wymyśloną przez Ciebie historyjkę. Jeśli zechcesz się podzielić zdjęciem swojej książeczki, bardzo chętnie zobaczę. 

- Poćwicz dodawanie:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/2edaa17b79729cc13d3615b04262ca4c_/index.html
- W ćwiczeniach  matematycznych na stronie 86 wykonaj działania w zadaniu 25, 26 i 27 i pamiętaj o poznanych sposobach. Możesz liczyć w zeszycie według mojej instrukcji wyżej.

- Możesz odwiedzać strony pisupisu, matzoo i ćwiczyć poznane umiejętności.

Życzę Ci dobrego dnia - Pani Krysia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz