Archiwum bloga

pi膮tek, 17 kwietnia 2020

Zadanie na dzi艣 (17 kwietnia - pi膮tek)

Dzie艅 dobry.馃挌
Wczorajsze zadanie matematyczne i muzyczne rozwi膮zali艣cie znakomicie. R贸wnie dobrze wykonali艣cie zadania z dwuznakiem "dz". Zaplanowali艣cie te偶 pomys艂owe 膰wiczenia gimnastyczne: skakanie z gazet膮, 膰wiczenia r贸wnowagi, z wykorzystaniem butelki z wod膮, a nawet wchodzenie na "ska艂ki". Mam nadziej臋, 偶e wszyscy macie si臋 dobrze i humory Wam dopisuj膮. Wiem, 偶e nadal ci臋偶ko jest wr贸ci膰 do Domowej Szko艂y po przerwie, ale jestem pewna, 偶e dacie rad臋. Przed nami weekend i odpoczniemy.
Dzisiaj przed Wami jeszcze sporo pracy.
Zaczynamy... 
Przygotuj: podr臋cznik, zeszyt 膰wicze艅 polonistycznych, zeszyt 膰wicze艅 matematycznych, zeszyt w kratk臋, kartki z bloku rysunkowego, liczmany, pi贸rnik. 

Dzisiaj: 
- przeczytasz tekst ze zrozumieniem,
- poznasz poj臋cie "rzeczownik", 
- b臋dziesz "bada膰" trzy liczby: 15, 16 i 17.

Zadania polonistyczne.
- Otw贸rz podr臋cznik na stronie 18, przeczytaj na g艂os tekst "Bawimy si臋 w podchody". Na podstawie zdobytych informacji powiedz dok膮d wybra艂y si臋 dzieci i jak nazywa si臋 zabawa w kt贸r膮 si臋 bawi艂y. 
- Obejrzyj teraz filmik i uwa偶nie pos艂uchaj informacji do 1 minuty 18 sekundy (o rzeczowniku). 
- Otw贸rz teraz zeszyt 膰wicze艅 polonistycznych i potrenuj rozpoznawanie nazw ludzi i nazw rzeczy w zadaniu 3 na stronie 17, oraz pozosta艂ych kategorii w zadaniu 9 na stronie 90. 
- Powt贸rz i zapami臋taj: 
- Przypomnij zasady podzia艂u wyraz贸w na sylaby, g艂oski i litery. Sprawd藕, czy pami臋tasz zasady wykonuj膮c zadanie 3 na stronie 61.

Czas na przerw臋. Wsta艅, rozciagnij si臋, wykonaj 膰wiczenia ze swojego planu dnia. Napij si臋 wody.

Zadania matematyczne.
Bada艂e艣 ju偶 liczby 11-20, cho膰 nie ka偶dy z Was jeszcze wys艂a艂 to zadanie. My艣l臋, 偶e po dzisiejszym dniu, otrzymam ju偶 od ka偶dego z Was karty z liczbami. 
Dzisiaj szczeg贸lnie dok艂adnie przyjrzymy si臋 liczbom 15, 16 i 17.

- Zadanie 1 w kt贸rym "zbadasz" liczb臋 15:
Czy zgodzisz si臋 ze mn膮, 偶e liczba 15 jest wyj膮tkow膮 liczb膮?
Na czym polega jej wyj膮tkowo艣膰? Czy potrafisz pokaza膰 to na r贸偶nych przyk艂adach? Przeprowad藕 badania. 
1. Najpierw zgromad藕 materia艂y, kt贸re b臋d膮 Ci potrzebne do bada艅. Najlepiej, aby by艂y ma艂e, bo takie 艂atwiej si臋 liczy i 艂atwiej je przek艂ada膰.
2. Wymy艣l badania i zadania, kt贸re poka偶膮 wyj膮tkowo艣膰 liczby 15. Sprawd藕, czy to jest liczba parzysta, czy nie, z jakich liczb mo偶na j膮 z艂o偶y膰.
3. 15 to du偶o, czy ma艂o? Od czego to zale偶y?
4. Popro艣 kogo艣, aby mierzy艂 Ci czas. Co mo偶esz zrobi膰 w 15 sekund?
5. Czy umiesz wymy艣li膰 i napisa膰 15 wyraz贸w u艂o偶onych z liter wyrazu MATEMATYKA? Nie musisz u偶ywa膰 wszytskich liter, nie mo偶esz dok艂ada膰 nowych, mo偶esz wykorzystywa膰 wiele razy litery z tego wyrazu.
6. We藕 15 klock贸w lego lub innych i zbuduj jak膮艣 konstrukcj臋 wed艂ug w艂asnego pomys艂u. Sprawd藕, jak zmieni si臋 twoja konstrukcja, gdy zabierzesz 5 klock贸w, a potem do艂膮czysz je w inny spos贸b.
7.We藕 kredki, kartk臋 w kartk臋 (mo偶esz to zrobi膰 w zeszcie w kratk臋 do liczenia, ale musi by膰 ca艂a kartka pusta). Pokoloruj w  dowolny spos贸b po 15 kratek, zmieniaj kolory, zamaluj tak ca艂膮 kartk臋 z zeszytu (powstanie mozaika).

- Zadanie 2 Zbadasz teraz liczby 16 i 17
Zr贸b 1 kart臋 pracy liczb 16 i 17 (wsp贸ln膮 dla obydwu liczb) odpowiadaj膮c na pytania:
- W czym te liczby s膮 podobne?
- Czym te liczby si臋 r贸偶ni膮?
- Co wsp贸lnego na liczba 1 z liczbami 16 i 17?
- Jakimi banknotami i monetami zap艂acisz 16 i 17 z艂otych?
- Wymy艣l inne sposoby zbadania liczb, kt贸rych nie wykorzysta艂e艣 w poprzednim badaniu.
Na koniec  zadanie 3: 
Zosta艂e艣 detektywem w swoim domu. Znajd藕 Kopciuszka, czyli osob臋, kt贸rej d艂ugo艣膰 stopy wynosi 16  lub 17 centymetr贸w. Czy  znajdzie si臋 w艣r贸d  Twoich bliskich Kopciuszek? 
Powodzenia. 


Dzisiaj pi膮tek i w planie jest lekcja j臋zyka angielskiego
- Oto co przygotowa艂a Pani Agnieszka:
"Dzie艅 dobry Pierwszaki!
Dzi艣 w dalszym ci膮gu b臋dziemy uczy膰 si臋 o jedzeniu.
Zadanie b臋dzie polega艂o na nauczeniu si臋 piosenki „I like food”, w kt贸rej wyst臋puje wyra偶enie:
I like, co oznacza: Lubi臋.
My favourite food, co oznacza: Moje ulubione jedzenie.
W piosence us艂yszycie znane ju偶 Wam produkty spo偶ywcze i nazwy kolor贸w.
Link do niej znajduje si臋 tutaj:
Powt贸rzcie piosenk臋 kilka razy. Potem w zeszycie zapiszcie zdanie:
I like …….. .
Doko艅czcie zdanie korzystaj膮c z wyraz贸w w podr臋czniku. Wykonajcie te偶 ilustracj臋 do zapisanego zdania.
呕ycz臋 Wam dobrej pracy! A.S."

Po po艂udniu: 
1. Wybierz z zadania 5 ze strony 62 (zeszyt 膰wicze艅 polonistycznych) nazwy zwierz膮t, ro艣lin, rzeczy, ludzi. Narysuj tabel臋 na kartce z bloku i wpisz u g贸ry w 4 kolumnach: zwierz臋ta, ro艣liny, rzeczy, ludzie. W ka偶dej kategorii wpisz wyrazy z zadania. Podpowied藕: nie wszystkie wyrazy z zadania 5 s膮 rzeczownikami. Pisz starannie.
2. Zadania z zeszytu matematycznego (strona 52-53): zadanie 1 i do wyboru: 2 lub 3.
3. Pami臋taj o czytaniu tekst贸w z podr臋cznika i ksi膮偶ek.
4. Pami臋taj o codziennym mierzeniu i notowaniu pomiar贸w wybranej ro艣liny.
5. Powt贸rz Tacie/ Mamie/ starszemu bratu/ lub starszej siostrze co pami臋tasz o rzeczowniku i podaj po 1 przyk艂adzie. Popro艣, aby powt贸rzyli, co im powiesz. 

Dla ch臋tnych: w艂asna karta pracy o Panu rzeczowniku. Mo偶esz kart臋 zilustrowa膰 dowolnymi wyrazami, zmodyfikowa膰 wed艂ug w艂asnego pomys艂u. 


Kochane Dzieci! 
Jeste艣cie bardzo dzielne, pracuj膮c tak pi臋knie w domu. Jestem z Was niezwykle dumna  Pracujcie systematycznie i starajcie si臋 najlepiej, jak potraficie. Dzi臋ki temu b臋dziecie coraz 艂adniej pisa膰 oraz czyta膰 i wszystko to poka偶ecie mi 
w szkole, gdy ju偶 si臋 zobaczymy. 
Pozdrawiam Was serdecznie
Wasza Pani 

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz