Archiwum bloga

środa, 15 kwietnia 2020

Zadania na dziś (16 kwietnia- czwartek)

Dzień dobry,
witam Was serdecznie w kolejny wiosenny dzień. Kwiecień ma zmienną pogodę, zupełnie jak w przysłowiu. Pamiętacie jak ono brzmiało?  Podpowiem początek "Kwiecień plecień, bo przeplata .....". 
Dokończ i zapisz przysłowie w zeszycie.


Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt w linie,  piórnik, kartki z bloku rysunkowego.


Pamiętaj:
- pracuj samodzielnie,
- codziennie czytaj.
Bardzo ważne jest, abyś wziął odpowiedzialność za własną pracę i nie prosił rodziców o pomoc tam, gdzie możesz poradzić sobie sam. Pamiętaj, że Rodzice mają swoją pracę, a Twoją pracą jest wykonywanie zadań w Domowej Szkole. 
Przypominam, że oceniam wybrane zadania i na bieżąco przesyłane do godziny 16.00. 

Dzisiaj: 
- poznasz kolejną nową literę - dwuznak dz, Dz, 
- będziesz ćwiczyć dodawanie i odejmowanie,
- rozwiążesz zadania tekstowe,
- poznasz instrumenty dęte i perkusyjne.

Zacznij od gimnastyki porannej (pierwsze 5 minut z filmu):
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8


Zadanie: Dyktando.net
Na początek naszej nauki sprawdź, czy pamiętasz jak zapisujemy poprawnie ortograficznie wyrazy z rz, ż. Wpisz brakujące litery w tekście "Babki i zamki" (I część i kliknij "sprawdź"). Chętni mogą się zmierzyć z całością tekstu. Powodzenia.
https://www.dyktanda.net/dyktando-40.php

Zadania matematyczne 
- Teraz rozwiąż zadanie matematyczne. 
"Dziadek Kacpra ma gospodarstwo w którym hoduje zwierzęta. Kacper policzył, że zwierzęta mają razem 16 nóg. Jakie to mogą być zwierzęta?" Rozwiązując to zadanie weź pod uwagę różne możliwosci. 
- Weź kartkę z bloku rysunkowego na którym przedstawisz swoje rozwiązanie. Możesz przedstawić rozwiązania  rysując, pisząc, a nawet używając klocków, figurek. 
- Kiedy już rozwiążesz zadanie pomyśl, czy możesz je rozwiązać, gdyby nóg było nie 16, a 15?
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 61-63 i wykonaj zadania 1, 4, 5 i 6 ( 2 i 3 dla chętnych)

Zadania polonistyczne
Poznasz teraz nową literę - dwuznak "dz , Dz". Znasz już literę "d" i literę "z". Pisane łącznie wymawiamy ją i czytamy tak, jak w filmiku nr 1: 

- Otwórz podręcznik na stronie 62 - 63. 
- Przeczytaj proszę głośno tekst ze strony 62 i odpowiedz ustnie na pytania. Pamiętaj, aby odpowiadać całym zdaniem.
- Co zrobił tata?
- Kto chciał przykleić ucho do dzbanka?
- Do czego będzie służył dzbanek z urwanym uchem? 
- Przyjrzyj się drukowanej literze dz, Dz, wyszukaj wyrazy w tekście i podkreśl je (ołówkiem). Pamiętaj, aby po południu ćwiczyć czytanie tekstu i zaznaczyć ten fakt na karcie czytania.  
- Obejrzyj instrukcję prawidłowego pisania liter dz, Dz. Obejrzyj filmik nr 2 i zapamiętaj kolejność ruchów ręką (1-4). 


- Teraz wykonaj ćwiczenia w pisaniu tak, jak lubisz (np. palcem w powietrzu, na biurku, w kaszy, ulep literę z plasteliny). 
- Wykonaj ćwiczenia grafomotryczne (zadanie 1 strona 58).
- Następnie zapisz nowe litery w zeszycie ćwiczeń polonistycznych na stronie 59 (ćwiczenie 3). 
- Wpisz dwuznak "dz, Dz" w wyrazach (zadanie 5 na stronie 59) i odczytaj wyrazy. 
- Następnie zaznacz miejsca występowania dwuznaku z modelach wyrazów w zadaniu 2 na stronie 58 i podziel wyrazy na sylaby (postępuj zgodnie z instrukcją).

- Czas na zabawy, ćwiczenia gimnastyczne, które zaplanowałeś wczoraj. Wykonaj je. 

- Przypomnij sobie wyrazy w których występuje litera "dz" w filmiku nr 1. Zapamiętaj jak najwięcej wyrazów z "dz", a następnie zapisz z pamięci w zeszycie w linie. Pamiętaj o zapisaniu daty: 16 kwietnia.

Zadania muzyczne:
- Otwórz podręcznik na stronie 83 i obejrzyj ilustracje instrumentów dętych.
- A teraz posłuchaj brzmienia różnych instrumentów: dętych, perkusyjnych i strunowych.


- Powiedz: z jakich materiałów są wykonane instrumenty dęte?  (to takie instrumenty, z których dźwięk wydobywamy przez zadęcie: np. trąbka, flet, klarnet, obój, saksofon,puzon, organy, akordeon; są wykonane najczęściej z drewna - drewniane dęte, z metalu- blaszane dęte).
- Przypomnij sobie nazwy znanych nam instrumentów perkusyjnych (to takie instrumenty, których dźwięk powstaje przez uderzenie: np. dzwonki, marakasy, tamburyn, bębny, ksylofon, trójkąt).
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń polonistycznych na stronie 85 (zadanie 4, 5 i 6).

Po południu: 
- Dokończ wykonywanie zadania  ze strony 96. 
- Przeczytaj zestawy sylab ze strony 100 (zadanie 9).
- Czytaj tekst z podręcznika/ zeszytu ćwiczeń polonistycznych (do wyboru) z dwuznakiem dz.

- z puszki (np. po zielonym groszku, kukurydzy, napoju w puszce i fasoli (kaszy) zrób własny instrument perkusyjny, ( do umytej i wysuszonej puszki wsyp kaszę, groch, zaklej otwór taśmą, ozdób puszkę papierem kolorowym...  i możesz grać),
- wykonaj zadanie 11 ze strony 91.

- zadanie dla tych, co lubią rysować.


Do jutra - Pani Krysia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz