Archiwum bloga

środa, 15 kwietnia 2020

Zadania na dziś (15.04 środa)

Dzień dobry,
święta, święta i po świętach... :) 
 Mam nadzieję, że odpoczęliście i z nowymi siłami i zapałem wracacie do Domowej Szkoły. 

Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń matematycznych, zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt w linie, zeszyt w kratkę, piórnik, linijka.


Pamiętaj o pracy samodzielnej, rodziców proś o pomoc tylko o przesłanie zdjęć i tam, gdzie ja wskażę. Pamiętaj również o codziennym czytaniu i zaznaczaniu faktu czytania na karcie czytelniczej. 
Od dzisiaj będę oceniać nie wszystkie, tylko wybrane zadania. Przypominam, że przysyłane do mnie prace do godziny 16.00 oceniam na bieżąco, a przesyłane później zazwyczaj następnego dnia. 

Dzisiaj: utrwalisz pisownię wyrazów z " ż" i "rz", oraz mierzenie długości przedmotów.

Zadania matematyczne 
Przypomnę Ci teraz zasady pomiarów linijką.
- Następnie wyjdź na dwór, znajdź roślinę niższą niż 20 cm (najlepiej kwiat wiosenny), wykonaj pomiar i zapisz wynik w zeszycie w kratkę. Wykonuj pomiary codziennie przez dwa tygodnie i zapisuj wyniki w zeszycie. Zrób tabelę: data, wynik pomiaru. 
- Otwórz zeszyt ćwiczeń matematycznych na stronie 58-60 i wykonaj zadania 1-7. 

Zadania polonistyczne

Poznałeś litery, które tak samo brzmią, gdy je wypowiadasz, a zapisujesz w różny sposób w wyrazach: "ż" i "rz". - Otwórz zeszyt w linie i zapisz datę: 15 kwietnia, następnie otwórz zeszyt ćwiczeń polonistycznych na stronie 104 i 105. 
- Znajdź i podkreśl wszystkie wyrazy z "ż" z tekstu na stronie 104 i wszystkie wyrazy z "rz" ze strony 105. 
- Wybierz z obydwu tekstów po 8 wyrazów i wpisz do zeszytu w linie.
- Powtórz poprawną pisownię wyrazów z "ż", "rz":

- Poproś kogoś dorosłego, aby zapisał na kartkach następujące wyrazy (każdy wyraz na oddzielnej kartce): jeż, żuk, łyżka, rzeka, drzewo, wieża, grzyb, żaglówka, brzoskwinia, morze, orzeł, róża. W tym czasie Ty przygotuj tor przeszkód, na końcu którego będą leżały kartki z napisanymi wyrazami. 
- W zeszycie na środku kartki zapisz: Piszę z pamięci.
- Pokonaj tor przeszkód, przeczytaj wyrazy, zapamiętaj ich jak najwięcej, wróć do biurka, zapisz wyrazy. Możesz wrócić (np. skacząc, biegnąc, idąc, czołgając się po po torze przeszkód) tyle razy, ile potrzebujesz, aby zapisać wszystkie wyrazy (12). 
Po skończeniu zapisywania wyrazów połóż kartki przed sobą i sprawdź, czy zapisałeś zgodnie ze wzorem. Jeśli nie, skreśl błędnie zapisaną literę i zapisz nad nią poprawną literę. 
Jeśli tor przeszkód był dla Ciebie zbyt krótki wykonaj zaproponowane przeze mnie ćwiczenia gimanastyczne na wzmocnienie mięśni brzucha:

Dzisiaj środa, czas na zajęcia języka angielskiego.
"Witajcie Pierwszaki! Dzisiejszy temat zajęć: I am thirsty!, co oznacza: Chce mi się pić! Nauczysz się wymawiać to zdanie słuchając piosenki:
W piosence powtarza się zdanie: What do you want to drink?, co oznacza Co chcesz do picia?
Usłyszysz kolejno odpowiedzi:
apple juice (sok jabłkowy)
grape juice (sok winogronowy)
coffee (kawa)
green tea (zielona herbata).
Powtórz kilka razy piosenkę z lektorem. Potem zapisz w zeszycie do języka angielskiego:
I am thirsty! What do you want to drink?
Narysuj napój, którego chciałbyś się napić. Wybierz taki, który potrafisz nazwać w języku angielskim (pomoże Ci w tym piosenka). Możesz też skorzystać z wyrazów niedawno poznanych, np. milk (mleko), juice (sok).
Miłej pracy:) A.S."


Zadania na jutro i długoterminowe: 
1. Po południu: zaplanuj na jutro i na piątek ćwiczenia gminastyczne z przyborem (gazetą, butelką, chustką, książką itp.) 
2. Ćwicz czytanie tekstów z "ż" i "rz". 
3.Wykonaj do piątku zadania 12-15 utrwalające pisownię wyrazów na stronie 92-93 w zeszycie ćwiczeń polonistycznych.
4. 24 marca poprosiłam Cię o obserwację gniazda w Strzelcach. Bocian już przyleciał. Czy wiesz kiedy to było? Zapisz datę w zeszycie w linie. Jeśli nie wiesz, napisz to i ćwicz planowanie pracy. A może u Ciebie jest bocianie gniazdo i wiesz, kiedy do Was przyleciał bocian?

5. W najbliższy poniedziałek będziemy rozmawiać o książce "Cukierku Ty łobuzie". Dokończ czytanie lektury. 
Dla chętnych:
- wykonaj zadania na stronie 94 (zadanie 16) i  na stronie 95 (zadanie 18). 
- jeśli masz możliwość drukowania wykonaj zadania kodowania kart związnych z Wielkanocą
https://drive.google.com/open?id=114gpeW4DHGtQAlGrduj71fLGj3CtJq-K


Do jutra - Pani Krysia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz