Archiwum bloga

niedziela, 19 kwietnia 2020

Zadania na dziś (20.04 - poniedziałek)

Dzień dobry. 
Kochani Pierwszoklasiści za nami piękny, słoneczny weekend, ale jeszcze zimny, więc nadal dbajmy o swoje zdrowie. Dziękuję Wam za dotychczasową systematyczną pracę, wytrwałość, a Waszym rodzicom za przesyłąnie zdjęć i filmików. Dzięki temu wiem, jak pracujecie. Jestem pod wrażeniem ogromu pracy i Waszej pomysłowości. Zdjęcia i filmiki oglądajcie też za pozwoleniem Rodziców na fanpage "Co słychać w naszej klasie". Mam nadzieję, że oglądanie zdjęć i filmików z dziećmi z naszej klasy sprawia Wam radość, że możecie zobaczyć swoich kolegów z klasy. Ja zawsze się wzruszam, gdy dostaję od Waszych Rodziców filmiki w których jesteście głównymi Bohaterami. Mam nadzieję, że z równym zapałem, jak dotychczas zaczynamy kolejny tydzień nauki w Domowej Szkole. 
Zapraszam do pracy z książką "Cukierku, ty łobuzie".


Przygotuj: książkę W. Cichonia "Cukierku, ty łobuzie" (plik pdf zs.strachowka.pl) 

lub książkę z biblioteki), zeszyt ćwiczeń polonistycznych, zeszyt w kratkę, zeszyt w linie, kartki z bloku rysunkowego, liczmany, kredki pastelowe, piórnik, piłka. 

Dzisiaj: 
- rozwiążesz zadania z bohaterem z lektury z Cukierkiem: 
przeczytasz zdania ze zrozumieniem, 
ustalisz kolejność przygody Cukierka, 
rozpoznasz rymy, 
zamienisz wyrazy z potocznego języka na literacki;
- rozwiążesz zadanie o urodzinach Marcela; 
- będziesz "badać" liczbę 18;
- wyjdziesz w teren biegać i maszerować;
- wykonasz legowisko dla kotka;
- narysujesz plakat zachęcający do przeczytania książki "Cukierku, ty łobuzie".

Zadania polonistyczne
Kto z nas nie lubi kotków? 
Dzisiaj umawiałam się z Wami na spotkanie z kotkiem łobuziakiem, bohaterem książki Waldemara Cichonia pt. "Cukierku, ty łobuzie". 
-Dzieci, które mają drukarki mogą wydrukować karty pracy z wiadomości w Librusie (dla nich zadania są zaznaczone na niebiesko).
- Dzieci, które nie mogą wydrukować kart, albo w zeszycie ćwiczeń (zadania zaznaczone na zielono). Pracując w zeszycie w linie pamiętaj o zapisaniu daty: 20 kwietnia i zapisywaniu numeru kolejnych zadań.

Wesoły i sprytny kotek wywrócił do góry nogami życie rodziny Marcela. Wszyscy pokochali Cukierka, choć nie raz przysporzył kłopotów i doprowadzał wiele osób do szaleństwa.
Czy pamiętasz najważniejsze informacje z książki o Cukierku?
Zadanie nr 1: 
Otwórz wiadomość w Librusie i otwórz kartę nr 1 i odpowiedz na pytania (na karcie pracy/czytaj z pulpitu i odpowiedzi zapisuj w zeszycie w linie).
Zadanie nr 2:
Otwórz wiadomość w Librusie i otwórz kartę nr 2. 
Przypomnę ci, że rymy to jednakowe lub podobne brzmienie zakończeń co najmniej dwóch wyrazów np. noc - koc-moc; balony-talony, szal-bal, marynarz-kominiarz.
Twoim zadaniem jest odszukanie rymów do podanych wyrazów i odczytanie hasła z rozwiązań. Postępuj zgodnie z instrukcją z z karty pracy. Właściwe litery, które utworzą hasło zapisz na karcie pracy i napisz co ono znaczy./Właściwe litery, które utworzą hasło zapisz w zeszycie w linie i napisz co ono znaczy.
Zadanie nr 3:
Otwórz wiadomość w Librusie i otwórz kartę nr 3 i podpisz ilustracje tytułami rozdziałów (na karcie pracy/w zeszycie w linie). Wykonaj zadanie zgodnie z poleceniem.
Zadanie nr 4: 
Otwórz wiadomość w Librusie i otwórz kartę nr 4. Na karcie pracy uporządkuj kolejność zdarzeń związanej z ucieczką Cukierka do ogrodu. W zeszycie ćwiczeń na stronie 31 wykonaj zadanie nr 8.
Zadanie nr 5:
Otwórz wiadomość w Librusie i otwórz kartę nr 5. W naszym codziennym języku używamy potocznych słów, które nie są jezykiem literackim. Takim słowem jest słowo "fajny" o którym mówiłam Ci w klasie, żebyś go nie używał. Cukierek też niestety często używał słów, które nie brzmią ładnie. Przeczytaj niektóre wypowiedzi kotka i zapisz je jezykiem kulturalnego kotka na karcie pracy/w zeszycie w linie
Zadanie nr 6 
Wyjdź na dwór, sprawdź jaka jest pogoda na zewnątrz i odpowiednio się ubierz do zadań ruchowych. Wybierz miejsce do ćwiczeń, wykonaj ćwiczenia podczas których będziesz na zmianę maszerować, biec, pokonywać naturalne przeszkody. Możesz wziąć ze sobą piłkę i potrenować kozłowanie.
Zadanie nr 7
Zbadaj liczbę 18
1) Zgromadź 18 przedmiotów (klocki, figury, samochodziki itp.). Sprawdź jak można rozłożyć liczbę 18 na składniki i zapisz kilka pzrykąłdów za pomocą dodawania. 
2) Weź linijkę lub inną miarkę, sprawdź, czy jakiś przedmiot ma długość 18 centymetrów. 
3) Poszukaj liczby w swoim otoczeniu. 
4) Na swojej karcie pracy, która wykonywałeś o liczbie 18 pokaż, że 18 to jedna dziesiątka i 8 jedności.
Zadanie nr 8:
Marcel zaprosił kolegów i koleżanki na swoje urodziny. Chciał poczęstować ich samodzielnie upieczonymi muffinkami. Ile muffinek upiecze, jeśli wie, że zaproszenie przyjęło więcej niż 12 osób a mniej niż 20? Od czego zależy liczba potrzebnych muffinek? Spróbuj przedstawić swoje rozwiązanie różnymi sposobami (narysuj, zapisz symbolami, możesz użyć klocków, plasteliny, zabawek itp.) 
Zadanie dodatkowe dla chętnych:
1)  Lepiej upiec parzystą, czy nieparzystą liczbę babeczek? Dlaczego?
2) Foremki do pieczenia mają miejsca przygotowane na 12 babeczek. Jak zorganizujesz pieczenie?
Zadanie nr 9 dla Mądrali"Na drzewie przy drodze siedzi 18 wróbli. Obok drzewa przejechał samochód. Ile ptaków zostało na drzewie?
To zadanie ma wiele rozwiązań. Wymyśl kilka i zapisz przy pomocy symboli matematycznych. Możesz wykonywać pomocnicze rysunki. Od czego zależy rozwiązanie zadania? Może wymyślisz inne zadanie, które ma wiele rozwiązań? Bardzo jestem ciekawa, co wymyślisz, czego się nauczysz i co odkryjesz. 
Zadanie plastyczne:
- Wasz kolega Maciek nie czytał książki i myśli, że lektura o kocie jest nudna. Przekonaj go, że jest inaczej. Wykonaj plakat (kredkami pastelowymi) zachęcający do przeczytania lektury  W. Cichonia "Cukierku, ty łobuzie". Zapisz 2-3 argumenty i ilustrację przygody Cukierka, która najbardziej Ci się podobała.  

Zadanie na popołudnie:
Czy masz lub czy chciałbyś mieć zwierzątko w domu? Wiemy, że Kacper ma żółwia i psa, Iza i Kacper mają króliki. Pomyśl, jakie są plusy i minusy posiadania zwierzęcia i zapisz na karcie pracy nr 6 wydrukowanej z Librusa/zapisz w zeszycie w linie.

Na jutro: przygotuj monety: 1 zł, 2 zł, 5 zł, banknot 10 zł, 20 zł.

Zadanie dla chętnych:
1. Wykonaj legowisko dla kotka (np. z pudełka po butach, ścinków materiału, czegoś puszystego).
2. Na podstawie filmu i instrukcji narysuj Cukierka. 



3.  Możesz nauczyć się rysować kolejne zwierzątko według poniższego wzoru.


Miłej pracy - Pani Krysia




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz